2022-06-01, 20:53
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Om svenskar och invandrare hade diskuterat exempelvis "balkongflygningar" (och andra multikulturella fenomen) med samma entusiasm hade man kanske kunnat ta denna "gate" lite mer lättsamt och ta den för vad den är.

Men som vanligt känns det mest som ett kulturellt angrepp med rasistiska undertoner från folk med en antivit-agenda när debatten och det godkända generaliserandet, uteslutande, är riktad åt ett håll i den offentliga debatten.

Det håller jag inte helt med om. Var sak för sig. Du kan inte blanda ihop allt i en diskussionsröra. Det förs mycket diskussioner om hedersbrott.

Men visst kan man undra hur denna swedengate uppstod. Det finns förmodligen någon antinationalistisk agenda bakom. Tyvärr får man nog ändå säga att det ligger mycket sanning i just denna kritik. Man mins fan hur man som barn hörde skrapet från tallrikarna uti från köket medan man satt där på ett jävla rum i sin tysthet. Jag hoppas ni snålkukar som beter er sådär funderar lite. I min familj bjöd vi alltid de barn vars föräldrar själva bjöd. Dom andra fick samma behandling.
Citera
2022-06-01, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
En betydande andel av ni invandrarmän har psykopatiska drag och det förklarar missären i era hemländer.

Nu är jag ingen invandrarman men även om det du säger stämmer så undrar jag; vadfandå då? Hur hjälper detta den förnedrade svennen? Tror du man bäst handskas med psykopater genom att vara en medgiven liten bitch? Nej sådana folkslag har blivit slavar genom historien.
Citera
2022-06-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Nu är jag ingen invandrarman men även om det du säger stämmer så undrar jag; vadfandå då? Hur hjälper detta den förnedrade svennen? Tror du man bäst handskas med psykopater genom att vara en medgiven liten bitch? Nej sådana folkslag har blivit slavar genom historien.

Ok du är en svensk som leker blatte? En förlorad svensk med andra ord.
Citera
2022-06-01, 20:58
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det där är ju något helt annat. Vi pratar om en vän till ditt barn som är hemma hos er när ni ska äta middag. Skulle du inkludera och låta hen sitta vid middagsbordet? Snälla säg ja, för något annat svar än detta är bara pinsamt.

Som barn fick jag/polarna ofta vänta på rummet medans kompisen åt mat, hade jag ätit hos kompisen så hade mina föräldrar blivit förbannade för att jag ätit hos andra utan deras vetskap.

Inte så att man höll på att svälta ihjäl, god mat serverades dock bara hemmavid som mamma tillagat.

När mina barn hade kompisar hemma så var allt uppgjort innan med deras föräldrar.
Citera
2022-06-01, 20:59
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ni blir mobbade, rånade, förnedrade, våldtagna osv, i princip dagligen. Just för att ni är harmlösa, fega stackare som totalt glömt bort vilka ni är. Ni tror man får respekt genom att vara så harmlös och foglig som möjligt.

Bara faktumet att den här tråden får så extremt mycket uppmärksamhet tyder på att ni verkligen bryr er om vad folk tycker om en sådan skitsak. Osäkra jävla bytesdjur/offer.

Det där är rasistiskt skitsnack. Ni babbar har kunnat komma till ett fredligt land som Sverige JUST DÄRFÖR att svenskar är lite så som du beskriver. Du däremot har fått lämna ditt land just därför att ni babbar tror att man löser allt med våld. Tänk efter. Jag tror du förstår.

I din kultur ses "svenskt beteende" som tecken på svaghet. I svensk kultur ses aggressiv babbestil som problematisk eftersom det inte sällan leder till våld. Och med våld och skräck bygger du inte ett bra samhälle där människor trivs.
Citera
2022-06-01, 20:59
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Ok du är en svensk som leker blatte? En förlorad svensk med andra ord.

Hur leker jag invandrare? Jag är måhända svensk genetiskt (till mesta dels) men jag delar för den sakens skull inte svenskarnas veka mentalitet. Då jag bott i andra delar av världen under stor del av mitt liv har jag lite perspektiv på det hela.

Jag har med egna ögon sett hur svennarna blir förnedrade och viker ner sig. Det är skamfullt. Sedan verkar folk fått för sig att den här fegheten skulle vara någon slags dygd eller ett tecken på hur "civiliserad" man är. När det i själva verket bara är feghet och själviskhet.

Våra förfäder vänder sig i graven.
Citera
2022-06-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Haha lite bisarrt, jag har aldrig stött på detta vad jag kan minnas utan fick alltid äta hos polarna eller stack hem innan för att käka hemma, frågade några polare och var väl en som hade stött på detta fenomen typ 2 gånger. Frågan är varför folk utomlands blir så jävla pissnödiga av det här.

Du undrar varför. Jag är fullständigt övertygad om att detta är antingen en påverkanskampanj eller hatkampanj med syfte att med syfte att polarisera och öka motsättningarna i Sverige. Hur mycket man än försöker hävda motsatsen i media.

Det är ingen slump att många grälsjuka försök till provokationer genom #Swedengate på Twitter sker av personer med nya konton och 0 följare. Mycket möjligt att det inte var uttänkt från början, men givetvis finns politiskt intresse i att elda på den här konflikten så mycket som bara är möjligt.
Citera
2022-06-01, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Det där är rasistiskt skitsnack. Ni babbar har kunnat komma till ett fredligt land som Sverige JUST DÄRFÖR att svenskar är lite så som du beskriver. Du däremot har fått lämna ditt land just därför att ni babbar tror att man löser allt med våld. Tänk efter. Jag tror du förstår.

I din kultur ses "svenskt beteende" som tecken på svaghet. I svensk kultur ses aggressiv babbestil som problematisk eftersom det inte sällan leder till våld. Och med våld och skräck bygger du inte ett bra samhälle där människor trivs.

Enda anledningen till att ni är sådana är för att ni sluppit undan krig och levt i en isolerad liten bubbla de senaste generationerna. Det är inget naturligt tillstånd eller något tecken på att ni skulle vara bättre. Ni är bara fredskadade och bokstavligen ett sovande folk. Patetiskt är vad det är.

Innan den här lilla isolerade perioden av historien började så var vi väldigt krigiska här i norden. Sverige och Danmark har t.ex. rekordet med mest utkämpade krig mot varandra av några nationer i hela världen genom historien.
Citera
2022-06-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Visst. Ut med dem oavsett vad de tycker om något. Men ser man till vad som sägs snarare än vem som säger det, så är påståendet sant. Det är en sjukt dålig del av kulturen. Gillar inte afrikaner. Men den svenska kulturen är nästan helt åt helvete på ett mångfacetterat och djupt sätt. Ser man inte det så är man hemmablind.
Vår kultur drabbar inte bara afrikaner, utan oss också. Kan inte räkna hur många gånger man blev utan middag hos ungar som alltid fick mat/fika hemma hos oss. Det måste vara någon sorts kvarleva från när folk var trälar och led eller nåt. Dumsnålhet i vardagen är pinsamt och opassande.

Se det för vad det är. Det är ett autistiskt skitbeteende att vara kall/ogästvänlig. Det drabbar främst varandra. För vem bjuder ens hem afrikaner till att börja med? Bara tok.

Man förväntar sig väl att kompisen ska hem och äta senare eller redan har ätit. Att man inte behöver bjuda på mat helt enkelt.
Citera
2022-06-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Fattiga afrikaner och vietnameser har ett helt annat mindset.

På grund av att man inte visste när man skulle få äta mat nästa gång så åt man när det fanns.

Svensken tänker annorlunda och gjorde det då också.

Men du kanske är lite för dum i huvudet och för grund i dina analyser av beteenden för att inse att sånt påverkar.

Testa att ge 10.000 till en gambian och se vad som händer med dom pengarna. Det sparas inget utan det bjuds, det används och sen två dagar senare är dom panka.

Deras kultur är annorlunda, liksom vår är och var annorlunda.
Istället för att splittra diskussion i flera olika vinklar så förenklar jag saken och säger detta; är det lunch eller middag i hushållet och det är gäster (barn eller vuxna, spelar ingen roll) närvarande så ska man alltid erbjuda dom att ta del av mat och dryck, detta gör civiliserade och normalt fungerande personer med grundläggande vett & etikett. Att inte erbjuda detta, och istället säga åt gästen att sitta ensam i ett rum och vänta är grovt abnormalt och rent av autistiskt beteende, och svenskar/svensk kultur förtjänar att bli kritiserade inom detta område. Faktum! Spelar ingen roll om du inte håller med. Du har fel, och hela världen har rätt att mobba svenskar angående detta.
Citera
2022-06-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Istället för att splittra diskussion i flera olika vinklar så förenklar jag saken och säger detta; är det lunch eller middag i hushållet och det är gäster (barn eller vuxna, spelar ingen roll) närvarande så ska man alltid erbjuda dom att ta del av mat och dryck, detta gör civiliserade och normalt fungerande personer med grundläggande vett & etikett. Att inte erbjuda detta, och istället säga åt gästen att sitta ensam i ett rum och vänta är grovt abnormalt och rent av autistiskt beteende, och svenskar/svensk kultur förtjänar att bli kritiserade inom detta område. Faktum! Spelar ingen roll om du inte håller med. Du har fel, och hela världen har rätt att mobba svenskar angående detta.

Kan någon länka beläggen för att det är ett autistiskt beteende?

Rätt att mobba svenskarna för det? När de börjar ge bistånd till Sverige kanske, annars kan de gott hålla käften. Vi kan gott dra in dem och avlöna kvinnor att gå hemma och laga massa mat åt gäster istället.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2022-06-01 kl. 21:20.
Citera
2022-06-01, 21:11
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Enda anledningen till att ni är sådana är för att ni sluppit undan krig och levt i en isolerad liten bubbla de senaste generationerna. Det är inget naturligt tillstånd eller något tecken på att ni skulle vara bättre. Ni är bara fredskadade och bokstavligen ett sovande folk. Patetiskt är vad det är.

Innan den här lilla isolerade perioden av historien började så var vi väldigt krigiska här i norden. Sverige och Danmark har t.ex. rekordet med mest utkämpade krig mot varandra av några nationer i hela världen genom historien.

Jo det är ett VÄLDIGT rationellt tillstånd. Det är ett tillstånd man kan kosta på sig när man bygger ett samhälle utifrån vad som är bra för människan. Som sagt babbar hade inte kunnat bygga ett bättre land. Därför kommer dom till Sverige. Och klagar på svenskar. Svenskar som byggt det land dom själva valt att flytta till. Svenskhatet grundar sig nämligen mycket i avundsjuka - hur har detta asociala, lite socialt handikappade folkslag lyckats skapa ett så fint o välfungerande land? Och varför har inte vi babbar lyckats? Skit samma vi tar svennarnas land ifrån dom. Ungefär som att stjäla vore en rättighet. Att ta det som inte är ditt är en synd.

Krigande och dödande är något vi ser i dysfunktionella kulturer. Eller, som i fallet med usa, när man vill stjäla, tex olja, från landet man angriper. Inget samhälle går att bygga med våld och skräck som grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in