Citat:
Ursprungligen postat av
chopdei
Detta kulturfenomen som inte delas av alla är en väldigt bra indikator för människor och säger mycket om familjens mentalitet som sedan också självklart kommer ärvas av barnen och det är en
blandning av pissluffarmentaliteten och ett okultiverat antisocialt beteende som finns oftast mest bland bottenskrapet av samhället, som tur är inte alla familjer så här men bra att problemet upplyses.
Denna indikatorn kan användas för att förbjuda sina barn att umgås med dessa familjer då risken är att dessa barn till pisseluffarfamiljerna kommer inte vara en bra påverkan för sina egna barn moral och uppfostran mm, kanske kommer vara svårt att förklara för barnen men dom kommer tacka en i framtiden när dom blir visare.
Av alla ens vänner från barndomen som hade dessa typer av föräldrar som ej bjöd på mat men gladeligen lät sina barn äta hos varje vecka blev äckliga smutsiga egotrippade människor som vuxna, önskar mina föräldrar förbjöd mig att umgås med dessa och istället bara lät mig umgås med dom normala familjernas barn som självklart i slutändan blev framgångsrika och normala samhällsmedborgare.
Ja du har rätt. Jag som högre medelklass/överklass har aldrig någonsin stött på detta. Det låter ju helt sjukt. Naturligtvis frågar man barnet eller föräldern om barnet vill ha mat. Man ser till att barnen har det trevligt när de leker.
Jag tror detta beteende är vanligare bland lägre medelklass/ underklass, ärkesvennar totalt nedtyngda av jante och förtryckta av sossarnas skatter, mer än vi andra som reglerar skatteuttaget genom konstruktioner i våra egna aktiebolag.
Ungarna springer kanske vind för våg mellan hemmen och den moraliska uppfostran ligger i botten. Javäl, men jag tror nog man finner detta beteende även bland tex engelskt underklass, kedjehus i tegel med kedjerökande mammor utan något annat än spam att servera sin avkomma. Det är dystert.
På 4chan eller vad det heter verkar det hela ha urartat i någon sorts tävling i godhet som går ut på att svartmåla nordeuropeisk kultur till förmån för främst afrikanskt, där det påstås att hela byn delar på överflödet av mat. En totalt felaktig generalisering, precis som hela ”swedengate” (en för övrigt obegriplig benämning, på vilket sätt är en jämförelse med Watergateskandalen relevant?)
Det är så dumt så man baxnar.
Men Ja jag hoppas man utreder rysk påverkansoperation