2022-06-01, 18:05
Medlem
Vi slår och ritualmördar folk som inte förstår det här med "personligt utrymme" Minst 200 meter åt varje håll gäller. Vid sämre tider är andras ungar MIDDAGEN....
Citera
2022-06-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Nu är det ju dock så att alla invandrare inte kastar ut sina systrar från balkongen.

Det är varken något jag påstår eller skriver heller.
Citera
2022-06-01, 18:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Med kött gör man så att man skär köttet i strimlor, adderar lite mer sås och kanske något extra proteintillbehör, sallad eller något. Kanske gör en grym stir fry. Det sitter mest i välvillighet/vilja.

Inte "anti-vit" eller utländsk av någon valör. Bara inget fan av kyla/ogästvänlighet. Vi var ju kända för motsatsen historiskt. Och i vissa bitar av Sverige ses det fortfarande som skitkonstigt tror jag. Det är väl inte normalt uppe i norrland och så va?

Gällande djungeldjur så förstår jag att man är avvisande. Men då släpper man inte in dem i hemmet alls, rakt och tydligt. Inte genom passiv-aggressiv småaktighet. 😄 Aldrig släppt in en afrikan i mitt hem på 40 år. Varit extremt tydlig och benhård över lång tid med familj och släkt att det inte ska fraterniseras med specifikt chokladbabianer. Var en del knorr och bråk om rasism runt 2008 eller så, men alla har ändå har hållit sig helt borta från dem.
Eller ovilja att ändra middagsplanerna. Givetvis går det om man vill, men man måste faktiskt inte vilja. Särskilt inte om det är något där man har köpt X för att det räcker till X personer. Men i min familj var det rätt ovanligt med såna överraskningar, och likadant hos dom jag sprang hos. I alla fall faktiska kompisar. Som jag skrivit, har jag för mig, så var det ju inte så att ungarna i området blev utfodrade på daglig basis precis.
Citera
2022-06-01, 18:12
Medlem
P4 har agerat nyttiga idioter hela dagen genom att babbla om denna nonsens. Det är väl i stort sätt bekräftat vid detta laget att det är en kampanj orkestrerad av rysk psyOps.
Citera
2022-06-01, 18:21
Medlem
Detta kulturfenomen som inte delas av alla är en väldigt bra indikator för människor och säger mycket om familjens mentalitet som sedan också självklart kommer ärvas av barnen och det är en
blandning av pissluffarmentaliteten och ett okultiverat antisocialt beteende som finns oftast mest bland bottenskrapet av samhället, som tur är inte alla familjer så här men bra att problemet upplyses.

Denna indikatorn kan användas för att förbjuda sina barn att umgås med dessa familjer då risken är att dessa barn till pisseluffarfamiljerna kommer inte vara en bra påverkan för sina egna barn moral och uppfostran mm, kanske kommer vara svårt att förklara för barnen men dom kommer tacka en i framtiden när dom blir visare.

Av alla ens vänner från barndomen som hade dessa typer av föräldrar som ej bjöd på mat men gladeligen lät sina barn äta hos varje vecka blev äckliga smutsiga egotrippade människor som vuxna, önskar mina föräldrar förbjöd mig att umgås med dessa och istället bara lät mig umgås med dom normala familjernas barn som självklart i slutändan blev framgångsrika och normala samhällsmedborgare.
Citera
2022-06-01, 18:31
Medlem
Ducadreams avatar
En otroligt pinsamt kultursed. Ja, det är en vanlig kultursed hos svenskar att inte bjuda sina barns vänner på middag. Jag har själv upplevt det. Samma kompis fick självklart middag när hon var hemma hos mig. När min mamma fick reda på detta så fick jag inte vara vän med min kompis längre.
Citera
2022-06-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chopdei
Detta kulturfenomen som inte delas av alla är en väldigt bra indikator för människor och säger mycket om familjens mentalitet som sedan också självklart kommer ärvas av barnen och det är en
blandning av pissluffarmentaliteten och ett okultiverat antisocialt beteende som finns oftast mest bland bottenskrapet av samhället, som tur är inte alla familjer så här men bra att problemet upplyses.

Denna indikatorn kan användas för att förbjuda sina barn att umgås med dessa familjer då risken är att dessa barn till pisseluffarfamiljerna kommer inte vara en bra påverkan för sina egna barn moral och uppfostran mm, kanske kommer vara svårt att förklara för barnen men dom kommer tacka en i framtiden när dom blir visare.

Av alla ens vänner från barndomen som hade dessa typer av föräldrar som ej bjöd på mat men gladeligen lät sina barn äta hos varje vecka blev äckliga smutsiga egotrippade människor som vuxna, önskar mina föräldrar förbjöd mig att umgås med dessa och istället bara lät mig umgås med dom normala familjernas barn som självklart i slutändan blev framgångsrika och normala samhällsmedborgare.

Ja du har rätt. Jag som högre medelklass/överklass har aldrig någonsin stött på detta. Det låter ju helt sjukt. Naturligtvis frågar man barnet eller föräldern om barnet vill ha mat. Man ser till att barnen har det trevligt när de leker.

Jag tror detta beteende är vanligare bland lägre medelklass/ underklass, ärkesvennar totalt nedtyngda av jante och förtryckta av sossarnas skatter, mer än vi andra som reglerar skatteuttaget genom konstruktioner i våra egna aktiebolag.

Ungarna springer kanske vind för våg mellan hemmen och den moraliska uppfostran ligger i botten. Javäl, men jag tror nog man finner detta beteende även bland tex engelskt underklass, kedjehus i tegel med kedjerökande mammor utan något annat än spam att servera sin avkomma. Det är dystert.

På 4chan eller vad det heter verkar det hela ha urartat i någon sorts tävling i godhet som går ut på att svartmåla nordeuropeisk kultur till förmån för främst afrikanskt, där det påstås att hela byn delar på överflödet av mat. En totalt felaktig generalisering, precis som hela ”swedengate” (en för övrigt obegriplig benämning, på vilket sätt är en jämförelse med Watergateskandalen relevant?)

Det är så dumt så man baxnar.

Men Ja jag hoppas man utreder rysk påverkansoperation
Citera
2022-06-01, 18:38
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
När mina pojkar bodde hemma så fick de och deras kompisar ta eftermiddagsfika efter skolan. Sen gick kompisarna hem och åt. Middag åt vi i familjen tillsammans. Jag kan inte minnas att de blev bjudna på mat hos invandrarkompisars föräldrar heller. Var kanske dessa invandrare assimilerade ? 😆

jag är uppvuxen i en en stor familj med fem barn så det fanns inte på kartan att utfodra andras barn. Jag fick nästan aldrig mat hos mina kompisar heller. Man åt hemma hos sig, varför skulle detta vara så konstigt helt plötsligt?
Visst kunde mamma komma med nybakat bullar ibland men annars var det to each his own. Varken snålt eller konstigt, det är blattarna som som vanligt måste ha något att klaga på i världens mest generösa land sett till put och tut och anhöriginvandring och allt vad det heter.
Citera
Medlem
radarpars avatar
Detta har absolut inget med rasism att göra, även om rasism så klart existerar även i Sverige. Att de rasifierade mupparna kör hårt på den linjen är att de inte vet något om Sverige och de riktiga svenskarna. Många är de blonda svennebarn som också fått sitta på rummet medan värdfamiljen (sic) äter.

Fenomenet existerar dock och det är underhållande med alla teorier och bortförklaringar om fattigdom, statarkultur och hushållande med resurser från kränkta svennar, som om andra länder i Europa och världen inte haft det svårt i historien.

Tre anledningar: snålhet, tafatthet och precisa portioner. I en Svennefamilj kokas det 4 potatisar per person, en köttbit och en halv deciliter sås per person. Om det tillkommer en person blir det syntax error även om man skulle vilja bjuda då det helt enkelt inte finns mer mat. Enkel lösning att kompisen får sitta på rummet.

Jag har hos en svensk familj ibland fått mat, ibland fått sitta på rummet och flera gånger blivit medbjuden och käkat hamburgertallrik med mera ute. Sluta grina och skaffa ett liv era rasifierade stackare, eller ännu bättre åk till hemlandet där alla är underbara och gästvänliga, om Sverige inte varit gästvänligt hur fan kan ni sitta på arslet och twittra genom fiber bredband?

Med det sagt så är svenskar generellt socialt pinsamma och snåla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
En otroligt pinsamt kultursed. Ja, det är en vanlig kultursed hos svenskar att inte bjuda sina barns vänner på middag. Jag har själv upplevt det. Samma kompis fick självklart middag när hon var hemma hos mig. När min mamma fick reda på detta så fick jag inte vara vän med min kompis längre.

Jag har varit med om samma sak. Och vi bjöd alltid våra gäster på mat.
Jag har till och med varit med om att bli nekad att gå på skithuset för att skita. Är det kompis de? Det är en sjuk människosyn. Befolkningen i detta land (inte alla, men många) är sjuka i huvudet. På riktigt.
Citera
2022-06-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Men Ja jag hoppas man utreder rysk påverkansoperation

Det är bara något man tillsätter och lyfter fram när "högerextrema krafter" är på frammarsch. Aldrig när det antivita-narrativet är igång och, återigen, försöker uppvigla.

Business as usual...
Senast redigerad av hicku 2022-06-01 kl. 18:41.
Citera
2022-06-01, 18:54
Medlem
Allt är inte svart eller vitt.

Om man har grannbarnen hemma dagligen är det i mina ögon rimligt att de skickas hem vid mat. Ofta har man samma rutiner om barnen är i samma ålder och man bor nära. Om barnet har med sig en vän hem efter skolan absolut bjuds det på mat om det under lektid är matdags och det är ok med förälder. Absolut kan man även bjuda andra på mat ibland när det passar, men då är det bra att stämma av med en förälder så det inte förstör deras planer. Har flera gånger själv fått hem barn mätta med skräpmat när man står och lagag middag utan att någon frågat.

Vad gäller barn som går hem själva efter skolan är d ofta man bjuder på mellanmål o liknande till kompisar.

Vad gäller andra bjudningar med vuxna så framgår det oftar av bjudningar om mat kommer erbjudas eller inte. Tex kommer ni hem till osd och grillar? Vill ni svänga förbi på en fika? Jag tycker inte det är något problem att förstå om mat ingår eller inte. Jag tycker inte heller det är ett krav varje gång man umgås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in