2022-06-01, 14:18
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angeles-bermudez
Det positivaste ur denna säsong är den nya sexiga kvinnliga psykologen. Hon är skarp! Och human.

Psykolog-Maria går under namnet Feministpsykologen på Instagram​. Skyltar med att hon samarbetat med Cissi Wallin inom abort-aktivism.

Psykologen Fredric har ordnat feministiska mansläger där killar får sitta i grupp och skrika.

Och sexolog-Kalle känns ju helt klart också väldigt woke.
Citera
2022-06-01, 14:22
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
[Louise] är ju bara uppmärksam och intresserad, tycker [hon] gör ett sympatiskt intryck och känner inte riktigt igen beskrivningen av Jonas som dyster och plågad...

Hetero-Jonas var otroligt annorlunda på bröllopsdagen jämfört med hur han var i vardagen sen. Mitt första intryck var att han var en osäker spelevink som tyckte att Louise var för snygg för honom.

Sen, i vardagslivet, satt han mest med solbrillor, resting bitch face och glodde i sin mobil. Noll charm eller intresse för Louise. Enda gången han gick utanför mallen var när dom dansade runt i lägenheten till Jackie Wilson, vilket säkert var regisserat av produktionen.

Både han och Louise gillade att slänga sig med engelska management-termer à la Percy Nilegård. Kändes som att dom tillhör klicken tjänstemän som på riktigt tycker att såna fjantiga anglicismer är coola att kasta in i ett vardagligt samtal.
Citera
2022-06-01, 15:19
Medlem
Undrar om Bodil och Jonas hade passat bättre ihop, än Bodil och Hans? Det är ju mer åldersskillnad, men jag tror att dom två självständiga människorna hade funkat. Ingen hade fått panik.
Det var nåt med Louise och Jonas som kändes obekvämt och konstlat. Även om dom pussade på varann och tog på varann så såg det inte äkta ut. Mer som att det var spelat, typ ”såhär gör kära människor, det har vi sett på film”.
Man kan inte överlista kärleken, det handlar om kemi. När den väl slår till så är det som att fastna i ett missbruk och man blir helt besatt. Man tänker på personen exakt varje sekund. Därmed inte sagt att det alltid funkar för det. Är förhållandet destruktivt och man ändå är sådär galet kär så är det inte så roligt.
Citera
2022-06-01, 17:13
Medlem
Tror ni pt-Hans gillade att Bodil rökte?
Hur mkt kämpade Bodil för att få kontakt? Knacka på grannes fönster, ringa någon annan i trapphuset osv för att komma in. Klassiska kasta sten på fönsterrutan?

Tror det dig med schampooflaskorna faktiskt…..
Citera
2022-06-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Förutom den självklara och ogreppbara attraktionsfaktorn - är inte nyckeln för att lyckas med en relation i början att vara inlyssnande, överseende och prioritera den andres behov före sina egna? Blir man automatiskt ovillig att kompromissa och anpassa sig efter för lång tid som singel? Kanske kommer med åren?

Jag träffade min tjej i tidiga 20-årsåldern och vi har snart varit tillsammans i 10 år. Som jag minns vårt första år så var vi båda väldigt måna om att anpassa oss till den andre och göra allt för att riskminimera eventuella konflikter. Det dröjde lång tid innan vi började prioritera våra respektive egenheter och behov framför den andre. Det är ju självklart viktigt att inte glömma bort sig själv i en relation, men tror att det är viktigt att båda låter de behoven stå tillbaka till en början. Sedan kräver ju det såklart ömsesidighet. Om kompromisserna bara sker från ena hållet faller det ju platt.

Men det kanske också handlar om ålder? Jag är väldigt mycket mer inrutad och vanestyrd idag jämfört med för 10 år sedan.
"Överseende"? Absolut
"Inlyssnande"? Ja

"Prioritera den andres behov framför sina egna"
Nej, absolut inte. Det är snarare ett standardmisstag män gör. De försöker vara till lags och uppfattas då som omanliga och svaga, vilket får till följd att hon placerar dem i vänskaps-facket.
Senast redigerad av Keus 2022-06-01 kl. 17:25.
Citera
2022-06-01, 18:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
OMG vad Martin såg alkoholiserad it i uppföljningsprogrammet.
Högröd i ansiktet, hes, och svullna läppar. Helt ansatt var han.
Efter en natts hårt festande med mängder av kalsonger i lägenheten, och en rejäl dubbelavsugning på morgonkvisten hade han sprungit direkt till tv-studion, eller?

Väldigt sen kommentar av mig men jag såg uppföljningen precis nu;

Ja verkligen! Martin uppvisar helt klart tecken på att dricka för mycket alkohol OCH för ofta. Syntes från början men var värre nu efteråt än under inspelningen.
Svullen, röd, påsig och utan lyster i hyn trots att han egentligen har mycket färg till skillnad från hans partner som fräknig och genomskinlig (utan haka å käkben) grät sig igenom processen. Kul att han hittat nån dock!

Sen hade väl Axel blivit redigt tjock också!? Även om han inte var ”fit” tidigare så var det flera extra kilo runt midja, hals, bröstkorg och plyte nu.

Louise hade däremot tunnat ur i kroppen till lite av ett fågelunge-stadie men det döljs en aning av att hennes ansiktsform är kvadratisk oavsett hur liten hon blir i kroppen.
(Grön i ansiktet var hon också men det är väl sminkösen på SVT som gjort fel i logen)

Hennes Martin såg sliten ut men han hade ju gjort slut dagarna innan och det tog väl på krafterna att behöva processa med Louise innan det var ”hej då”. Han är för övrigt den svåraste av deltagarna att klura ut tycker jag.
Citera
2022-06-01, 18:42
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Psykolog-Maria går under namnet Feministpsykologen på Instagram​. Skyltar med att hon samarbetat med Cissi Wallin inom abort-aktivism.

Psykologen Fredric har ordnat feministiska mansläger där killar får sitta i grupp och skrika.

Och sexolog-Kalle känns ju helt klart också väldigt woke.

Inte så konstigt att matchningarna går åt helvete. Hela deras ideologiska bakgrund handlar om att ignorera mänsklig natur.
Citera
2022-06-01, 18:58
Medlem
Mina tankar efter åttonde och "nionde" avsnittet.

Hans: Ska vi sätta på paus?
Bodil: Nej.

Louise och Jonas
Det vilar något Ruben Östlundskt över klippningen av de inledande, statiska scenerna hemma hos Louise och Jonas. Robotdammsugaren som går, (ännu) en kyss, promenad över gården och tandborstning (givetvis med miljöriktig Humble Brush i trä) mot en fond av rotting, vita väggar, monsterakrukor och stringhyllor. (Okej, nu såg jag inga stringhyllor, men ni vet lika väl som jag att de finns där någonstans.) Det känns lämpligt, och får mig att önska ett avsnitt helt utan repliker. En högre sanning – om livet på Hölo, i Fruängen eller här i Aspudden – skulle kunna förmedlas så.

Louise återkommer flera gånger till vikten av att ingenting (negativt) händer ”så här på slutet”. Med det menar hon, så klart, slutet av prövoperioden och programmets inspelning, upploppssträckan innan beslutet, men det jag saknar i resonemanget är att slutet – väl? – bara är början på ett livslångt (nåja) äktenskap, där samma beslut – fortsätta vara gift eller ta ut skilsmässa – ju teoretiskt ställs varje dag. Hon är nog inte ensam att klandra för detta, dock; jag har lagt märke till att experterna också talar på det sättet. Som att beslutsdagen innebär ett slut – håll ut till dess, sen . . . ! – och inte en början.

På sitt håll resonerar Jonas: ”Det fanns väl en oro för att… Vi har varit så nära varandra, och är i ett mönster som är kul, bekvämt och härligt. När vi bryter det mönstret med så kort tid – [finns det en oro för] att man kanske hamnar i tankar, eller gamla tankemönster, om hur det var innan.” För mig är det ett lite oklart uttalande, men kanske också för Jonas (det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta, för att tala med Tegnér). Min tolkning, som inte nödvändigtvis behöver stämma, är att han här försöker beröra det också jag har varit inne på tidigare – att den till synes perfekta vardagen med Louise också är tråkig, eller tom, och/eller att närheten i den väcker hans sedan tidigare etablerade lust att fly från en relation.

Senare ska det stundande beslutet avhandlas med expert-Kalle, som uppmuntrar Jonas att lära känna Louise ur fler perspektiv ”än bara bubbel och after works” (och ”debriefings”, skulle man kunna tillägga). Det sätter fingret på något, och är ju, faktiskt, en lösning på den problematik Jonas själv just skisserat (mönstret som, underförstått bara, är ”kul, bekvämt och härligt”, men där något fortfarande saknas), som verkar bidra till hans osäkerhet. Jonas upprepar efter mötet lydigt förhållningsreglerna om att ”stanna i” känslorna, men intrycket är kanske att han mest förstår att han bör göra detta, och bör säga detta, men inte hur det ska gå till.

Jonas och Martin
Det börjar bli en bekant (och talande) refräng vid det här laget: Jonas och Martin har varit ifrån varandra, och det är ”skönt och välbehövligt”, tycker Jonas. I samtalet med sin vän om förutsättningarna för en fortsatt relation preciseras ungefär det jag varit inne på i tidigare inlägg: Martin måste vara ”mindre upptagen” och Jonas ”mer peppig”. ”Det är okej att vara sårbar, att inte hela tiden vara bäst, duktigast och gladast”, fortsätter Jonas – och så är det så klart, men frågan är om den inställningen är kompatibel med en fortsatt relation med Martin. Samtidigt fortsätter Martins vän, expert-Maria 2, sitt värv med Martin. När han konstaterar att det känts mer avslappnat med Jonas under parets besök hos henne vänder hon proffsigt frågan mot honom: ”Vad tror du att det beror på?”

Bodil och Hans
Hans gör i ordning sitt hem inför Bodils inflytt, och man undrar om inte musikläggarna försöker säga något om hans förväntningar genom den musik som ackompanjerar montaget. Texten fortsätter nämligen:
She better love me
Both day and night
Never grumbles or fusses
Always treats me right
Never runnin’ in the streets
Leavin’ me alone
She knows a woman’s place
Right there right down in our home
De två ser på en barnfilm (?) till middagen, Bodil tar Hans egenheter med en klackspark, och än så länge verkar stämningen, nåväl, okej. En dag senare (antar jag) ska paret ”ha en vanlig vardagskväll”, vilket bl.a. innebär en promenad upp på Hammarbybacken.

I en enskild intervju förklarar Hans vilka slutsatser han dragit av konflikten efter Bodils självutlämnande videodagbok: att han ska ”tänka på vad han säger” för att ”inte göra henne ledsen eller fundersam”. Tyvärr, för hans del, misstänker jag att fundersamhet i sig inte är något Bodil ser som ett problem, eller är något som ens går att undvika i hennes fall, oavsett hur väl man väljer sina ord.

Hans lärdom verkar alltså inte handla om att bättre förstå Bodil, utan om att hålla tillbaka mer och agera mer kontrollerat, vilket får utslag för stämningen efter Bodils inflytt, som beskrivs som ”artig, vänlig och avvaktande” – vilket nog ska ses som synonymt med ”förtryckt”. Ingen säger vad den tänker.

Något behöver hända här, och ett par timmar senare ser Hans till att så sker, genom att somna på soffan (framför ännu en tecknad film?). Att det finns agens här (alltså en kanske mer freudsk läsning), anser också expert-Maria (1, alltså) –inget sker av en olyckshändelse. Insomningen är ett flyktbeteende, iscensatt av det undermedvetna, som kräver att få höras. Klippningen går uppenbart på, ungefär, den linjen också, med en mörk bilfärd tillbaka till Hölö till tonerna av Radiohead på sitt mest depressiva humör. Konflikten blir ju mer intressant så, men en alternativ, och kanske tråkigare, förklaring är också möjlig: att Hans, helt enkelt, råkade somna.

Nästa dag återvänder Bodil till Skärmarbrink. Stämningen har övergått från deppig till mer skräckfilmsartad – den skakiga kameran över axeln när hon ringer på, och sedan själv öppnar, dörren får i alla fall mig att frukta att Hans ligger avsvimmad därinne. Men icke (verkligheten är ännu mer skrämmande!) – han väntar på henne, lutad mot köksbänken och med kroppen bortvänd.

Hans har vaknat med ett ryck, både ur nattens sömn och ur den avvaktande, försiktiga stämningen, och med den nyvaknes energi har han nu bestämt sig för att säga Bodil ett sanningens ord. Bodil blir lite överrumplad av situationen och verkar inte alls beredd på en konfrontation på den här nivån, men Hans ångar på. En ursäkt och en förklaring framförs innan han (fortfarande bortvänd, medan Bodil, mer eftertänksamt – fundersamt? – står med kroppen vänd mot honom) lägger fram sin tolkning av vad gårdagens incident står för.

Deras samvaro känns inte flytande, det blir stolpigt. Det är jobbigt. Bodil öppnar för eventuella lösningar – ”är det något jag kan göra?” – men det avfärdas av Hans. ”Det har med oss att göra, inte dig eller mig” (alltså: det är inte du, det är vi). ”Var det en falsk skönhet i början, eller är det falsk icke-skönhet nu?” undrar Hans, i ett filosofiskt resonemang om falskt medvetande (typ). Jag tolkar det som: var det som var bra i början en illusion, eller är det som är dåligt nu en illusion? Det är en retorisk fråga, för vi förstår snart att han lutar åt det förstnämnda. ”Det går bra om vi gör det tillsammans”, försöker Bodil, men Hans har redan övergått till preteritum: ”Jag ville ju det här.” Ville.

Delvis klandras också Bodils mer eftertänksamma stil – om hon hade kommit hem ”assur” hade det i alla fall varit något att ta på, men nu har Hans egentligen inget (giltigt) skäl att ogilla Bodil, vilket i sig – paradoxalt nog – verkar göra uppbrottet nödvändigt. ”Det gemensamma finns inte riktigt”, säger Hans, i en självuppfyllande profetia. Att säga det är att dra tillbaka sin del av ”det gemensamma”. ”Jag är fett glad över att vi kan ha det här samtalet”, avslutar han sedan. Det är möjligen att den här scenen är lite klippt, men utifrån det vi fick se skulle jag nog säga att ”monolog” är ett lämpligare ord.

Konfrontationen i köket är en upprepning av Hans beteende efter parets förra stora konflikt, om videodagboken. Redan då gick han från att vara till synes (ytligt) nöjd och glad, om än återhållsam, till att snabbt förkasta hela relationen. Om han den gången bara pratade om att kasta ringen ifrån sig får han nu faktiskt göra det, efter att Bodil lämnat lägenheten, och honom. Det verkar som att Hans aldrig egentligen kom över den där första konflikten. Bodil hade velat säga mer, berättar hon efteråt, men med hennes, och hans, tempo hann hon inte det. En omfamning, ”samtalet” avslutat – glöm inte schampoflaskorna i duschen. Liksom många män besitter Hans förmågan att, om så krävs, helt stänga av en relation när han inte längre vill. Han har bestämt sig, och det får man väl respektera. ”Glädjemontaget” därefter känns dock rakt opassande.

Vi räknar därmed till två av fyra par som inte ens nådde fram till beslutsdagen, och rör oss till avgörandets timme . . .

(Fortsätter nedan.)
Citera
2022-06-01, 18:59
Medlem
(Fortsättning.)

Besluten
. . . där hoppet om en lite förbättrad statistik står till Martin, som blir först att slå sig ner mitt emot experttrion (där Fredric nu mest verkar agera statist, eller utfyllnad – ”hans” två par har ju redan brutit upp). Jag vet inte om jag inbillar mig, men när Jonas träder in tycks han se tacksamt på Maria, som ju såg och tröstade honom tidigare i säsongen.

Det känns lite orättvist att Martin blir först att få frågan. För Jonas skull hade man önskat att han fick vara den som sa nej. Men nej blir det (om än i form av ett avmätt ”kanske inte just nu” från Jonas) – väntat nog, får man säga, och det verkar inte vara någon större tragedi för någon av dem.

Efteråt kommenterar expert-Maria att det, trots allt, ”i mångt och mycket var en bra matchning”, på papperet, alltså. Vi har hört det förut. Det underförstådda här är, även när tre av fyra matchningar gått i kras, att det aldrig är experternas fel. Matchningarna är ju perfekta i teorin! Om ett äktenskap trots det inte håller måste det, med den logiken, bero på otillräckligt ”relationsarbete”. Och om inte det räcker erbjuder expert-Kalle, i programmets sista minut, ännu en alternativ förklaring: den omskakande säsongen ”speglar världen”. Att Axel och Märtha inte lyckades kan alltså bero på allt från pandemi till klimatkris och krig i Ukraina. Bara inte på de tre figurer som tuttade ihop dem.

Från soffan till Fruängen, för sista gången för Jonas, och här (under #kalsonggate) har Martin och han faktiskt bättre kemi än någonsin som gifta. Det blir tydligt att de här två hade passat mycket bättre som kompisar, där olikheterna ju är mycket lättare att hantera, förväntningarna lägre och Jonas till och med kan bli lite (vänskapligt) kaxig (och faktiskt rätt gullig). Om Jonas kompis Martin vill vara ute till fem kan Jonas glatt gå hem och sova, och så kan de ses och gå på loppis nästa dag i stället.

Vidare till andre Jonas som, ”om [han] ska vara ärlig” (ett uttryck som där används av honom för andra gången i det här avsnittet) känner att beslutsdagen är en puckel att ta sig över, ”och sen . . .”. Den ärliga meningen avslutas inte.

När Louise slår sig ner i soffan klargör hon att rädslan för att Jonas ska ”skjuta ut sig” – vankelmodigheten – kvarstår. Men när Jonas ansluter säger han återigen rätt saker, inklusive ett ”självklart” till ett fortsatt äktenskap med Louise (även om han drar ut på det ett tag, kanske med benäget bistånd av klippningen). Experterna kan pusta ut. En av fyra, hurra!. High fives, och karnevalen kan fortsätta nästa år. Cue glädjemontage.

Till sist
- ”Dagen innan beslutet är alla par åtskilda från varandra”, berättar expert-Kalle. ”Det ser vi som en fördel.” Tur det, med tanke på att samma arrangemang återkommer i samtliga internationella versioner av programmet, och nog egentligen har mer med produktionens behov (bra tv) än experternas åsikter att göra.

- Ibland får de till det. Lysande foto den här gången, med schampoflaskorna som placeras, flyttas och sedan tas bort från golvbrunnen, ”facemist?”/”nej tack”-throwbacken och, framför allt, slutmontaget där deltagarnas verkliga kärlek avslöjas: vännen Maria/expert-Maria 2 (Martin), polarna i hemstaden (Jonas), hundarna (Bodil), gymmet (Hans) och, till sist, varandra (Louise och Jonas, mer reklamfilmiga än någonsin i motljus). (Men, med tanke på ”Vad hände sen?”, borde kanske Jonas ha filmats med robotdammsugaren i stället.)

- På tal om foto står Martin för avsnittets bästa kameraarbete, med den obetalbara inzoomningen på sitt ansikte i enorm förgrund medan hans mamma vandrar bakom och runt honom i köket.

- ”En tid av förälskelse” övergår förhoppningsvis i att vara ”nykär”, säger Louise. Är inte det samma sak?

Vad hände sen?
Den här gången ser jag mig tvungen att kommentera också ”Vad hände sen?”-avsnittet, om än i korthet:

- Lite oklart när det här programmet spelades in. Det hänvisas till reaktioner efter att avsnitten sänds, så det måste i alla fall vara, som det heter, ”i närtid”.

- Bra med deltagarintervjuer, men jag önskar att SVT tagit det hela vägen och satt alla i samma rum för att analysera noga utvalda klipp från säsongen, alltså som i den amerikanska versionen av programmet. ”Det är helt enkelt så mycket mer utvecklande för deltagarna”, hade valfri expert kunnat förklara, medan de serverar oss dålig stämning och bra tv.

- Martin hesare än någonsin – vi förstår att frigörelsen från Jonas gjort att han kan ”gaffla” med kompisar, och röka cigaretter, hur sent han vill. Som det ska vara.

- Helle: ”Var det en kul fyllegrej att söka till programmet?”, Martin: ”I så fall hade jag varit tvungen att vara full i ett halvår . . .” Önskad fortsättning här – Helle: ”Ja? Frågan kvarstår, Martin.”

- Martin ansökte för att han hört att man ”lär sig så mycket om sig själv” – Märtha är alltså inte ensam om att betrakta GVFÖ som personlighetsutveckling medelst televiserat giftermål.

- Märtha tror att hon har blivit svartmålad för att hon är en ”kvinna som vågar uttrycka vad [hon] tycker och tänker”. Det kan säkert ligga något i det, men man vill också påpeka att man inte nödvändigtvis alltid behöver säga allt man tycker och tänker, exempelvis i detalj om hur oattraktiv man anser att en annan person är.

- Bodil: ”Jag kanske hade lite mer realistiska förväntningar. Jag förstod att det kanske inte skulle funka.” Precis. Därmed blev fallet, när det (i olika situationer) inte funkade så mycket kortare, och lättare att resa sig från, än för Hans.

- Louise kommer ensam, klädd i svart. Som jag nog antytt ovan blev jag inte förvånad över att Jonas tryckt på ”escapeknappen”, inte en, men två gånger.

- I Jonas mer putsade version saknas en sådan anledning. De gav båda relationen en chans, men det slutade så här. Och för övrigt är fokuset på ”escapeknappen” överdrivet. Jonas jobbar i alla fall på (och säger fortfarande rätt saker).

- Glatt att se den andre Jonas hälsning, men jag hade gärna fått se hans ”livs stora kärlek”! Det kan inte bara vara jag som satt och väntade på att kameran skulle svepa runt, ”och här är han!”

- Nästa fråga: har Jonas och hans nya kille tittat på programmet tillsammans? Om svar anhålles.

- Helle, efter Jonas videohälsning: ”Vad fint att se att det faktiskt går.” Utan experter, ja.

- Hennes nästa idé, om att följa upp de som hittat kärleken direkt efter sin medverkan här, är inte helt dum, men det hade nog inte varit helt smickrande för programkonceptet.

- Till sist, Axel: ”Det är väldigt konstigt att bilda en uppfattning om något man inte har en riktig insikt i.” Aj, Axel!

- Och, på samma tema, Märtha: ”Vi får inte betalt, som vissa tror. Vi gör det här för att vi tror att det kan ge oss, möjligen, kärlek.” Efter att ha analyserat åtta avsnitt i (lite för stor) detalj kunde jag inte ha sagt det bättre själv.

- Till (allra) sist, ett varmt tack för alla uppmuntrande kommentarer här i tråden! Det betyder jättemycket. Vi ses igen om ett år, här och i GVFÖ-revyn.
Senast redigerad av hatter1719 2022-06-01 kl. 19:01.
Citera
2022-06-01, 20:34
Medlem
elgecys avatar
Vilken grin-bög Jonas var, hade aldrig orkat med en sån dramaqueen till partner, oavsett kön. Martin försökte ju resonligt erbjuda honom att prata av sig, men han ville ju bara ligga och tjura, butthurt i hjärtat när den enda butthurten han gråtandes suktade efter var i just butten.

Han den blonda Kalles kaviar-killen förstår jag inte ens vad han gjorde där. Inte Märtha heller. Kan tycka att sistnämnde är så pass gammal att hon borde vetat att utseende är dealbreaker för henne. Hon verkar dessutom leva i någon slags nutida tragisk feminiserad bubbla att det är en mjuk man hon vill ha när det är uppenbart att hon behöver något kraftigare mothugg.
Citera
2022-06-01, 21:10
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Alltså jag fattar om hon inte föll pladask men hon valde att gifta sig och då kan det kosta en kyss eller två den dagen. Vem har inte kysst någon man inte varit attraherad av?
Nä hon var inte rustad för experimentet och man borde förstått det innan hon plockades ut.
Det var Axel som i slutänden drog sig ur, Märtha hade säkert kunna förtrycka honom ett tag till.

Nä fy fan… skulle aldrig kyssa någon jag inte attraheras av… förstår även kuddmuren alt skulle jag sova på soffan.
Citera
2022-06-01, 21:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja verkligen! Martin uppvisar helt klart tecken på att dricka för mycket alkohol OCH för ofta. Syntes från början men var värre nu efteråt än under inspelningen.
Svullen, röd, påsig och utan lyster i hyn trots att han egentligen har mycket färg till skillnad från hans partner som fräknig och genomskinlig (utan haka å käkben) grät sig igenom processen. Kul att han hittat nån dock!

Sen hade väl Axel blivit redigt tjock också!? Även om han inte var ”fit” tidigare så var det flera extra kilo runt midja, hals, bröstkorg och plyte nu.

"Genomskinlig"
Ja, de där rödlätta har det inte lätt med sin hudton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in