2022-06-01, 11:20
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Bodil lär bli överöst av mail efter det här. Lär inte vara brist på alternativ.

Hans kommer ut som en osäker s.k. "nice guy" tyvärr. I början alldeles för på Bodil, klarade inte av att läsa hennes signaler och gav henne noll utrymme. När han inser att det finns noll chans svarar han med passiv aggressivitet och otrevligt beteende. Fick riktigt dåliga vibbar av honom där i köket.
Hade han ansträngt sig för att avsluta snyggt, avslappnat och kravlöst istället så hade nog också han fått en god del mail efter programmet.

Delvis kan jag dock förstå att han ville bryta i förtid. Det var ju ändå bara spel för galleriet både från hans och Bodils sida. Man ser att Bodil är avslappnad och frånkopplad nu och bara observerar, reagerar mest lite fascinerat på schampoflaskor och slentriankollning av tecknad film till middagen.

I övrigt fortfarande förbannad på SVT för den kriminellt dåliga matchningen med Axel och Märtha. En mjukare kille som Axel behöver sannolikt en minst lika mjuk tjej, och inte en sylvass Märtha med skinn på näsan. Sadistiskt utnyttjande i jakt på tittarsiffor av SVT, i princip.

Korrekt tror jag.
Citera
2022-06-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Hans kommer ut som en osäker s.k. "nice guy" tyvärr. I början alldeles för på Bodil, klarade inte av att läsa hennes signaler och gav henne noll utrymme. När han inser att det finns noll chans svarar han med passiv aggressivitet och otrevligt beteende. Fick riktigt dåliga vibbar av honom där i köket.

Har faktiskt tittat igen efter haveriet "Bodil/Hans" och håller med till 100%!
Citera
2022-06-01, 12:00
Medlem
Tror ni verkligen att Hans lämnade Bodil ute med flit? Det är ju riktig psykopatvarning isåfall? Men jag tycker det verkar lite väl märkligt, med tv kameran med och allting..?
Citera
2022-06-01, 12:01
Medlem
dialektikers avatar
OMG vad Martin såg alkoholiserad it i uppföljningsprogrammet.
Högröd i ansiktet, hes, och svullna läppar. Helt ansatt var han.
Efter en natts hårt festande med mängder av kalsonger i lägenheten, och en rejäl dubbelavsugning på morgonkvisten hade han sprungit direkt till tv-studion, eller?
Citera
2022-06-01, 12:18
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
OMG vad Martin såg alkoholiserad it i uppföljningsprogrammet.
Högröd i ansiktet, hes, och svullna läppar. Helt ansatt var han.
Efter en natts hårt festande med mängder av kalsonger i lägenheten, och en rejäl dubbelavsugning på morgonkvisten hade han sprungit direkt till tv-studion, eller?
Håller med dig!

Det ser verkligen ut som att han gick raka vägen från en efterfest till studion.
Citera
2022-06-01, 12:34
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Tror ni verkligen att Hans lämnade Bodil ute med flit? Det är ju riktig psykopatvarning isåfall? Men jag tycker det verkar lite väl märkligt, med tv kameran med och allting..?

Tydligen var tv-kameran inte med. Så scenen när Bodil sitter och försöker ringa honom är inspelad i efterhand.
Citera
2022-06-01, 13:16
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Haha minns detta paret, tyckte så illa om den killen. Han fick även något vredesutbrott för att tjejen inte tog tag i disken direkt när han lagat maten.

Ja, han var obehaglig på många sätt. Minns att vi spekulerade i att han hade nåt drogproblem.

Citat:
Det var ju även hon som blev rasande för att han flyttade in med sina grejer packade i en Ikea-kasse

Just det! Det hade jag förträngt! Han kanske sov en eller två nätter hos henne och sen flyttade han hem igen fast de låtsades att de fortfarande bodde ihop. Och de sov inte i samma säng.
Citera
2022-06-01, 13:57
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Först ställa schampot och duschtvålen på golvbrunnen för att "undvika fuktskador"(efter en natt)

Kan nån förklara hur det kan bli fuktskador av att det står några flaskor tvål och schampoo på klinkers på ett duschgolv?
Citera
2022-06-01, 13:59
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Bögarna har nog grälat om vem som ska få köra först, därav de ständiga bråken.

Som jag förklarat är tidigare bögar nästan alltid antingen "top" eller "bottom".

Självklart vet sexolog-Kalle detta. Han är nog själv bottom.

Att dom parar ihop två tops eller två bottoms är helt otänkbart.

Martin måste vara top och Jonas bottom.
Citera
2022-06-01, 14:06
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Hans reaktion mot Bodil var som hämtad från en mardröm. Väldigt märklig ... först be om ursäkt (fast man kände att han inte menade det) till att sedan börja prata om styltiga samtal (det tycker jag verkar mest komma från honom) och få det att låta som att det var ytterst medvetet att han inte svarade i telefonen.

Jag gissar att produktionen krävt att få vara med och filma samtalet där Hans skulle be om ursäkt för att han somnade. Annars hade han väl ringt och berättat direkt när han vaknade?

Extremt märkligt sätt att öppna samtalet sen, av Hans: "Ska vi prata direkt om vad som hände igår?" Sen genast dumpa stackars Bodil, och därefter säga "Vad skönt att vi är överens" utan att hon fått säga ett ord.
Citera
2022-06-01, 14:06
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Förutom den självklara och ogreppbara attraktionsfaktorn - är inte nyckeln för att lyckas med en relation i början att vara inlyssnande, överseende och prioritera den andres behov före sina egna? Blir man automatiskt ovillig att kompromissa och anpassa sig efter för lång tid som singel? Kanske kommer med åren?

Jag träffade min tjej i tidiga 20-årsåldern och vi har snart varit tillsammans i 10 år. Som jag minns vårt första år så var vi båda väldigt måna om att anpassa oss till den andre och göra allt för att riskminimera eventuella konflikter. Det dröjde lång tid innan vi började prioritera våra respektive egenheter och behov framför den andre. Det är ju självklart viktigt att inte glömma bort sig själv i en relation, men tror att det är viktigt att båda låter de behoven stå tillbaka till en början. Sedan kräver ju det såklart ömsesidighet. Om kompromisserna bara sker från ena hållet faller det ju platt.

Men det kanske också handlar om ålder? Jag är väldigt mycket mer inrutad och vanestyrd idag jämfört med för 10 år sedan.

Jag tror att ålder och tidigare erfarenheter spelar in. Om en person t.ex. har tidigare erfarenhet av att kompromissa och anpassa sig för mycket i ett förhållande, så är den säkerligen mer benägen att måna om sina behov och personliga integritet i en ny relation för att undvika samma fälla. Det behöver inte vara fel, men måste göras med respekt och hänsyn till den andre.
Citera
2022-06-01, 14:09
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angeles-bermudez
Skrikblatten i ”Vad hände sedan?” sög ju också på alla nivåer.

Hon har ju svenskt namn och utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in