2022-05-31, 22:47
Medlem
Tjofloejts avatar
Tjofaderittan.

Här underhåller man sig med skitigt proletärt arbete en par veckor och bürsen får någon form av krüpp samt livstecken.

Stahlkuken har sloknat samt die öllon är bränt, men full fart rakt in i bergväggen sitter man i framsätet.

Får tacka ödmjukast åt turken för att, hör och häpna, energi tydligen är något vi simpla människor öppenbarligen tycker är najs, så fick snilleblixten att hoppa på tidewater efter den självklart, uppenbara, idiotsäkra, marknaden-har-alltid-rätt-dippen efter rapporten. Börjar fundera på hur Q2 kommer tas emot av resten av bolagen, total slak((27cm)(t)) med energi som får följa med i ze gräjt resätt? Pengarna kastas dock nu snabbare ut än valfri wallstrett-banker kan kasta på strippor.

Den enda, samt en ytterst stark, negativ framtid jag ser för tillfället är att hela västs världsmarknad hamnat i någon sorts politikrisk, liknande bajsis sett i SSAB. Vi verkar fluktuera i någon form av eter. Newsflash, denna uppgång är över, det enda som återstår är att kasta stålar på MrLevaLivet med sina björnar. Dessvärre, som jag verkligen inte önskar skett, är att han bränt sig på sina björnar för att likt Bürry gått in för tidigt.
Citera
2022-05-31, 23:00
Medlem
Prigogines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Fast nu inträffar större kärnkraftkatastrofer inte särskilt ofta. Du ska alltså riskera att missa åratal av uppgångar för att hoppas på en katastrof som lika gärna kan ligga 25 år framåt i tiden? Tror personligen inte att det är någon vinnande strategi...

Nej, naturliga katastrofer inträffar väldigt sällan, det är väldigt sant. Men jag tror att det kommer att inträffa en "onaturlig" katastrof, som kommer att få uranet att dyka avsevärt.

Det är, givetvis, bara en konspirationsteori, men jag väntar i alla fall på en riktig dipp. Skulle uran dippa en 70% härifrån utan en katastrof så kommer jag fortfarande att köpa, så uran är absolut på min köplista.

Jag ser ingen anledning att vara investerad i nuläget.
Citera
2022-05-31, 23:12
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag tycker att flera norska offshorebolag går orimligt bra i förhållande till oljebolagen för tillfället.
De helt utbombade bolagen går bäst. Solida bolag som Odfjell drar inte 30% på en vecka.
Citera
2022-06-01, 00:59
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonumm
Varför dippar Tidewater nästan 10% idag? Något man missat?

Yo igen, måste varit detta, OPEC snackar om att fimpa Ryssland från gruppen, och då är det teorier om att de skall ta över ryssarnas kvota och öka upp produktionen. Ser ur som att oljepris och amerikanska bolag ikväll fick en smocka rakt över linjen.

Fascinerande, aldrig en lugn stund:

https://m.investing.com/news/commodities-news/oil-slides-as-opec-reportedly-mulls-russia-exclusion-from-group-output-2832089#
Citera
2022-06-01, 01:22
Medlem
Tjofloejts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Yo igen, måste varit detta, OPEC snackar om att fimpa Ryssland från gruppen, och då är det teorier om att de skall ta över ryssarnas kvota och öka upp produktionen. Ser ur som att oljepris och amerikanska bolag ikväll fick en smocka rakt över linjen.

Fascinerande, aldrig en lugn stund:

https://m.investing.com/news/commodities-news/oil-slides-as-opec-reportedly-mulls-russia-exclusion-from-group-output-2832089#

OPEC, grabbarna grus som haft samma reserver sen 70-talet. Jag tror det var för detta upptåget ungdomarna kom på uttrycket YOLO, dock hade de ingen aning om den kommande rövkörarinnebörden som överspelar allt de kunde förvänta sig. Och då medräknar jag den absolut bästa kokainuppsen samt heroindownsen som en fullt fungerande människa kan tillstå att fantisera om.
Citera
2022-06-01, 05:56
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjofloejt
OPEC, grabbarna grus som haft samma reserver sen 70-talet. Jag tror det var för detta upptåget ungdomarna kom på uttrycket YOLO, dock hade de ingen aning om den kommande rövkörarinnebörden som överspelar allt de kunde förvänta sig. Och då medräknar jag den absolut bästa kokainuppsen samt heroindownsen som en fullt fungerande människa kan tillstå att fantisera om.

Ja, vad ska vi tippa, oljan går ned till ca 110 på dessa fake news/magiska teorier om att OPEC plockar fram mer olja. Blir att köpa något under dippen..
Citera
2022-06-01, 11:42
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ja, vad ska vi tippa, oljan går ned till ca 110 på dessa fake news/magiska teorier om att OPEC plockar fram mer olja. Blir att köpa något under dippen..

Månadens sista dag ska man ta priserna med en nypa salt. Det brukar ofta vara lite märkligheter då i alla möjliga råvaror.

Kolet var t ex ner mycket igår, fastän nästa månads kontrakt var upp, nästa månad var då om en dag
Citera
2022-06-01, 11:51
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Månadens sista dag ska man ta priserna med en nypa salt. Det brukar ofta vara lite märkligheter då i alla möjliga råvaror.

Kolet var t ex ner mycket igår, fastän nästa månads kontrakt var upp, nästa månad var då om en dag

Ok, ja, ser att oljan redan vänt uppåt, trodde man skulle få lite tid nu att handla!
Citera
2022-06-01, 17:57
Medlem
bajssprutans avatar
Efter att ha läst senaste Doomberg fattar jag att vi är up shit creek rejält, om man inte råkar äga oljeserviceaktier.
Citat:
We are fighting an undeclared war against a dictator who believes he has license to shell modern European cities and their occupants – military and civilian alike. This dictator is funding his war by selling energy, which, because of our missteps, is in chronically short supply and selling at historically high prices. Our response to this dilemma?

Operation Crazy Pills.
Drivor med zoolanderreferenser och en genial artikel som är i princip det som diskuterats här de senaste dagarna om windfall taxes.
Vi är helt klart på rätt spår.
Och om någon undrar så är politikerna Zoolander.

För övrigt ska QT börja idag. Mav verkar ha blivit tagen av robotpolisen, men Greg Mannarino skenade om det igår.
Ajöss till alla tillväcksaxier. Rip. Levalivets björnar lär brumma.
Citera
2022-06-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ok, ja, ser att oljan redan vänt uppåt, trodde man skulle få lite tid nu att handla!
Var lite sugen att köpa lite tidewater igår när den dippa mera än 10%. Hade ju gått bra såhär i backspegeln. Men gött att det vänder upp idag. Golar LNG går ju fint oxå.
Citera
2022-06-01, 22:58
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonumm
Var lite sugen att köpa lite tidewater igår när den dippa mera än 10%. Hade ju gått bra såhär i backspegeln. Men gött att det vänder upp idag. Golar LNG går ju fint oxå.

Ja, precis, vågade inte köpa igår heller, trodde inte oljan skulle hålla emot så bra. Men, men, ligger kvar, yepp, inget att klaga över. Får vi se vad veckan hittar på.
Citera
2022-06-01, 23:07
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ja, precis, vågade inte köpa igår heller, trodde inte oljan skulle hålla emot så bra. Men, men, ligger kvar, yepp, inget att klaga över. Får vi se vad veckan hittar på.

Det gjorde jag, köpte Tidewater, AMR och ARCH igår.

Hade byggt upp en kassa som jag hade tänkt sitta på, men är helt värdelös på att ha pengar på kontot. Så nu är jag nästan utan cash igen

Idag köpte jag tillbaka Vertex för tredje gången och ska kränga dom över 15 kronor igen. En liten bankomat för mig hittills...

Såg att jag var minus 3 miljoner idag också, lite chockerande. Det berodde på en omvänd split, såg jag sen. Varför är Avanza så buggigt. Eller är det bara jag som märkt det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in