Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Nej jag vet att det inte står så. Jag håller med om att det inte står att det i var tionde nedlagd anmälan förefaller sig så att en kvinna sitter och ljuger i akt och mening att skada en man. Det är dock fortfarande ett problem att kvinnor anmäler för en våldtäkt som hon tror har ägt rum men som i själva verket inte har gjort det.

Vi kanske skall införa en ny brottsrubricering? Oaktsam falsk tillvitelse kanske skulle kunna vara ett passande namn? Där det alltså skulle vara brottsligt att exempelvis polisanmäla ett one night stand för våldtäkt bara för att kvinnan ångrar sig några dagar senare och felaktigt tror att hon har blivit våldtagen. Det är hennes skyldighet att veta om att det inte handlar om våldtäkt i ett sådant fall.

Längre ner på sidan 57 står det angivet att 6% av de nedlagda anmälningarna berör fall där våldtäkten är uppenbart påhittad. Den informationen tror jag faktiskt inte du kan tolka på något annat sätt om du läser den.

Nu är du där igen och försöker nedvärdera kvinnors erfarenheter av våldtäkt till att de skulle medvetet ljuga.

Det är redan brottsligt att medvetet ljuga för rättsväsendet.

Och du verkar tro att jag inte kan läsa?

Det står:

"Uppenbart påhittade anmälningar vid psykisk sjukdom

Ungefär 6 procent av de nedlagda anmälningarna har Brå kodat som påhittade. När vi gjort bedömningen att en anmälan hör till denna kategori rör det sig om uppenbara fall, där polisen antingen avskri- vit fallet direkt eller efter en mycket begränsad utredning. Ofta finns det en anmälningshistorik liksom psykisk sjukdom hos anmälaren. I vårt urval står en handfull målsägande för majoriteten av de påhit- tade anmälningarna."

en handfullmålsägande alltså....förmodligen psykisk sjuka individer som anmäler om och om igen.

Ska vi förbjuda människor att vara psykisk sjuka? kanske ska vara ett brott?

Den där antifeministiska fantasin att en mängd kvinnor skulle ha frivilligt sex för att dagen efter "ångra sig" och knalla iväg och anmäla till polisen och därmed utsätta inte minst sig själva för en mängd jobbiga förhör, ev kroppsliga undersökningar och granskningar är precis vad det verkar....

ett rent påhitt utan minsta bäring vare sig i forskning eller statistisk.

Kanske dags även flashback tog in detta faktum och man kan sluta att starta oändligt antal trådar med denna konspirationsteori?
Senast redigerad av Merapi 2022-06-01 kl. 11:29.
Citera
2022-06-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Har du någon källa på att hörsägen enbart skulle "duga" ?
(Den källa du uppger är från 2012! och har inget med samtyckeslagen att göra.)
För där tror jag du har missuppfattat något rejält. Hörsägen kan vara en s.k. stödbevisning, men knappast utgöra den enda bevisningen.

Feminister eller kvinnor struntar inte mindre än andra om att oskyldiga hamnar i fängelse. Det är självklart ett problem och en ständig risk som gäller alla former av domstolsfall.

Men problemet med att kvinnor, barn och många män får sina liv förstörda pga att våldtäktsmän är faktiskt betydligt större problem. Och ett problem som fortsatt i större delen av världen är ett nästan totalt ignorerat dito.

Och den grupp män som sysslar med att ha sex med människor de vet inte vill ha sex med dem där och då, är ingen "liten grupp".

Sexuellt våld, tvång, utnyttjande etc etc är ett ENORMT samhällsproblem.

Inte bara pga enormt lidande för individerna som drabbas, utan även för samhället i stort.
Ekonomiskt ex,

" EIGE uppskattar kostnaderna för könsrelaterat våld i EU till cirka 366 miljarder euro för 2019. "

https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/valdets-kostnader/

https://eige.europa.eu/publications/costs-gender-based-violence-european-union#__utma=1.1806905605.1654064801.1654064801.16 54064801.1&__utmb=1.2.10.1654064801&__utmc=1&__utm x=-&__utmz=1.1654064801.1.1.utmcsr=google%7Cutmccn=(o rganic)%7Cutmcmd=organic%7Cutmctr=(not%20provided) &__utmv=-&__utmk=230135836

Jag länkar här till en källa från 2020 så att du får ta del av en källa som är lite färskare än den första.

https://kvartal.se/artiklar/27221/

En bit in i artikeln står följande.

Beviskravet i praktiken

En dom som Hovrätten för Västra Sverige avkunnade den 14 oktober i år illustrerar hur bevisvärderingen kan se ut i praktiken. Målet kretsade kring ett samlag i en lägenhet som målsäganden ansåg var en våldtäkt, men den tilltalade menade var helt frivilligt. Inga vittnen hade observerat händelseförloppet. Bevisningen som fanns att tillgå var i huvudsak målsägandens berättelse samt återgivningar av målsägandens beteende från vittnen. Det fanns dock därutöver även ett mindre märke på målsägandens hals.5

ett argument för en fällande dom var att den tilltalade inte tillräckligt tydligt kunde förklara märket på målsägandens hals.

Domstolens majoritet (med tre ledamöter mot två) ansåg att detta räckte för en fällande dom. Majoriteten lade särskilt vikt vid att en läkare och en kurator vittnat om att målsäganden mått psykiskt dåligt efter händelsen, vilket utgjorde bevisning för att den tilltalade våldtagit henne.6 Ytterligare ett argument för en fällande dom var att den tilltalade inte tillräckligt tydligt kunde förklara märket på målsägandens hals.

I domen förklarades:

“När det gäller märket på Sekretess As hals och hur det har uppkommit är [den tilltalade] mycket vag. Enligt honom är det ett sugmärke men han vet inte om han har gjort detta. Enligt honom har de visserligen kyssts och tagit på varandra men om det uppkommit i samband med detta kan han inte säga. Han kan inte heller utesluta att han gjort märket på halsen. För hovrätten framstår det som mindre sannolikt att ett sådant märke uppstår genom en ordinär kyss. Ett sådant märke kräver ett mera ihärdig [sic!] sugande eller någon form av våld mot huden. Något sådant har [den tilltalade] inte berättat om.

I detta fall utgörs alltså bevisningen av målsägandens berättelse, vittnesmål från läkare och kurator om att målsäganden har mått psykiskt dåligt efter händelsen, samt ett mindre märke på målsägandens hals.

Om denna kvinna var ondsint och ville sätta dit mannen som hon haft sex med så kan hon mycket väl ha spelat teater inför läkaren och kuratorn. Det kan ju också vara så att hon faktiskt mådde dåligt på riktigt för att hon ångrar sexet. Det lilla märket på hennes hals kan också mycket väl ha varit ett sugmärke. Sugmärken lämnar ganska tydliga spår på kroppen. Överlag känns inte detta rättssäkert.

Ytterligare en bit in i artikeln står följande.

Även kvinnor kan ljuga

Att låta målsägandens berättelse i sig räcka för en fällande dom hade varit oproblematiskt, om det vore så att alla kvinnor alltid var sanningsenliga beträffande våldtäkt. En närmare granskning visar dessvärre på falska och ogrundade våldtäktsanklagelser – inte särskilt många men knappast försumbart få.

Den 28 september i år fällde exempelvis Hovrätten för Västra Sverige en sjuttonårig flicka för falskt larm, efter att hon fabricerat delar av en berättelse kring en överfallsvåldtäkt och därigenom föranlett onödiga polisiära insatser.12 Kvinnor har även dömts för att falskeligen ha beskyllt en enskild utpekad man för våldtäkt.

Lyfter man blicken till den bredare statistiken förblir bilden likartad. När Brottsförebyggande rådet (Brå) i en färsk rapport granskade våldtäktsanmälningar från förundersökning till dom, framkom att ungefär var femte nedläggningsbeslut i förundersökningsskedet berodde på att det rådde tvivel kring om någon våldtäkt överhuvudtaget ägt rum.14 Detta till trots valde Brå och massmedia, när rapporten presenterades, att fokusera på möjligheterna att öka antalet fällande domar i våldtäktsmål, samt den låga åtalsfrekvensen.

Det totala antalet nedlagda förundersökningar som Brå granskade var 736 stycken.16 Statistiken visar att 6 procent av nedläggningsbesluten rörde helt påhittade anmälningar från psykiskt sjuka, 2 procent rörde spekulation från en målsägande som fått en blackout, 6 procent rörde fall med stark motbevisning och slutligen 4 procent rörde fall med mindre stark motbevisning.

Jag är säkert extra nojig för fenomenet med falska våldtäktsanklagelser eftersom att jag själv har råkat ut för det. Jag klarade mig som sagt ur det ganska lindrigt även om det skadade min tillit till kvinnor överlag.

Nu är jag etablerad med sambo och barn sedan ett par år så jag är inte ute och raggar längre men när jag var singel så var jag extremt försiktig med vilka tjejer jag dejtade när det inte fanns vittnen närvarande. Detta är något som många andra män också vittnar om. Jag tycker bara att det är väldigt tråkigt att det skall behöva vara så.

Och som jag sagt innan så tycker jag att det är lika fruktansvärt som du tycker när en våldtäkt verkligen har ägt rum. Det är inget lätt brott att utreda men jag tycker att dom grunderna som man kan basera en fällande dom på idag är för rättsosäkra för män och jag respekterar att du är av en annan åsikt 😊
Citera
2022-06-01, 11:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är väl självklart men det var inte det jag diskuterade. Det jag genmälde mot var att man inte skulle döma skyldiga. Det tycker jag man ska göra. Fattaru?
Det är en ännu större utopi att tro att man ska kunna döma alla skyldiga, dels för att man inte kommer hitta alla, men också för att man inte vill riskera att döma oskyldiga.
De här hänger ihop.
Vare sig du diskuterat det eller inte.
Citera
2022-06-01, 11:51
Medlem
Citat:
Nu är du där igen och försöker nedvärdera kvinnors erfarenheter av våldtäkt till att de skulle medvetet ljuga.

Det är redan brottsligt att medvetet ljuga för rättsväsendet.

Och du verkar tro att jag inte kan läsa?

Det står:

"Uppenbart påhittade anmälningar vid psykisk sjukdom

Ungefär 6 procent av de nedlagda anmälningarna har Brå kodat som påhittade. När vi gjort bedömningen att en anmälan hör till denna kategori rör det sig om uppenbara fall, där polisen antingen avskri- vit fallet direkt eller efter en mycket begränsad utredning. Ofta finns det en anmälningshistorik liksom psykisk sjukdom hos anmälaren. I vårt urval står en handfull målsägande för majoriteten av de påhit- tade anmälningarna."

en handfullmålsägande alltså....förmodligen psykisk sjuka individer som anmäler om och om igen.

Ska vi förbjuda människor att vara psykisk sjuka? kanske ska vara ett brott?

Den där antifeministiska fantasin att en mängd kvinnor skulle ha frivilligt sex för att dagen efter "ångra sig" och knalla iväg och anmäla till polisen och därmed utsätta inte minst sig själva för en mängd jobbiga förhör, ev kroppsliga undersökningar och granskningar är precis vad det verkar....

ett rent påhitt utan minsta bäring vare sig i forskning eller statistisk.

Kanske dags även flashback tog in detta faktum och man kan sluta att starta oändligt antal trådar med denna konspirationsteori?

Jag ifrågasätter inte din läskunnighet det minsta. Vi har väl helt enkelt bara olika bilder av verkligheten.

Jag tycker bara att det är obehagligt att riskera att bli falskt anklagad för våldtäkt bara för att nån kvinna vill mig illa eller har en förvriden bild av vad en våldtäkt faktiskt är. Vi har olika uppfattningar om hur stor risken är att en kvinna missbrukar sin makt på detta vis. Det är nog inte svårare än så helt enkelt.
Citera
2022-06-01, 11:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
I många fall så genereras inga konkreta bevis när en våldtäkt sker bakom lyckta dörrar. Problemet blir då alla våldtäktsmän som går fria för att de har varit smarta nog att vara en gnutta diskreta.

Att skrika "nej" genererar inte heller några konkreta bevis. Så, vad är det för konkreta bevis du eftersöker egentligen, som ska krävas för att någon faktiskt ska kunna dömas för våldtäkt?
Jag vet att det är svårt om man inte förväntas behöva att skrika, försvara sig tom. våldsamt.
Hade man gjort det, hade det varit en täkt, utövad med våld eller hot om våld, för då hade man eventuellt haft vittnen som hört skriken, det hade funnits blod eller rivsår osv.

Vet du hur många av de 151 (räknat till i förrgår) skjutningar man hittat skytten till? Eller de hundratals mordens gärningsmän under några av de senaste åren man hittat?
Det är högre uppklarning på våldtäkt och fler oskyldiga har dömts, än som hittats med vapen i hand.
Citera
2022-06-01, 12:01
Medlem
Citat:
Jag ifrågasätter inte din läskunnighet det minsta. Vi har väl helt enkelt bara olika bilder av verkligheten.

Jag tycker bara att det är obehagligt att riskera att bli falskt anklagad för våldtäkt bara för att nån kvinna vill mig illa eller har en förvriden bild av vad en våldtäkt faktiskt är. Vi har olika uppfattningar om hur stor risken är att en kvinna missbrukar sin makt på detta vis. Det är nog inte svårare än så helt enkelt.

Då ifrågasätter jag din, eller snarare konstaterar att du inte läser vad du citerar.

Visst det är obehagligt att leva i en rättstat där man tvingas riskera att folk kan anmäla en falskeligen eller korrekt för ditt eller datt... när som helst, och man kan löpa kanske??? min häftning en 0,01 % risk att hamna oskyldigt i fängelse för något man överhuvudtaget inte gjort.

Och visst! jättejobbig onekligen att inte längre lika enkelt som man kunna manipulera eller tvinga sig till sex fast man vet att motparten faktiskt inte vill....jättejobbigt behöva ta hänsyn till andra människors sexuella vilja.

Men trust me! det är inte en dugg jämförbart med riskerna med att utsättas för sexuellt våld eller tvång eller riskerna att efter att ha utsatts för detta inte ens få en utredning för din anmälan blir omedelbart nerlagd.

Den risken är avsevärt större...speciellt om du är kvinna, men även om du är man.

Så? varför är du inte mer orolig för att utsättas för sexuellt våld nån sen kväll? och sen, som man
1. inte våga anmäla
2. inte våga berätta
3. få din anmälan direkt nerlagd eftersom en våldtagen man är betydligt mer ifrågasatt än en våldtagen kvinna...

DET tycker jag är ett betydligt allvarligare problem för könet man, än risken att hamna oskyldig i fängelse.
Senast redigerad av Merapi 2022-06-01 kl. 12:06.
Citera
2022-06-01, 12:10
Medlem
Citat:
Jag länkar här till en källa från 2020 så att du får ta del av en källa som är lite färskare än den första.

https://kvartal.se/artiklar/27221/

En bit in i artikeln står följande.

Beviskravet i praktiken

En dom som Hovrätten för Västra Sverige avkunnade den 14 oktober i år illustrerar hur bevisvärderingen kan se ut i praktiken. Målet kretsade kring ett samlag i en lägenhet som målsäganden ansåg var en våldtäkt, men den tilltalade menade var helt frivilligt. Inga vittnen hade observerat händelseförloppet. Bevisningen som fanns att tillgå var i huvudsak målsägandens berättelse samt återgivningar av målsägandens beteende från vittnen. Det fanns dock därutöver även ett mindre märke på målsägandens hals.5

ett argument för en fällande dom var att den tilltalade inte tillräckligt tydligt kunde förklara märket på målsägandens hals.

Domstolens majoritet (med tre ledamöter mot två) ansåg att detta räckte för en fällande dom. Majoriteten lade särskilt vikt vid att en läkare och en kurator vittnat om att målsäganden mått psykiskt dåligt efter händelsen, vilket utgjorde bevisning för att den tilltalade våldtagit henne.6 Ytterligare ett argument för en fällande dom var att den tilltalade inte tillräckligt tydligt kunde förklara märket på målsägandens hals.

I domen förklarades:

“När det gäller märket på Sekretess As hals och hur det har uppkommit är [den tilltalade] mycket vag. Enligt honom är det ett sugmärke men han vet inte om han har gjort detta. Enligt honom har de visserligen kyssts och tagit på varandra men om det uppkommit i samband med detta kan han inte säga. Han kan inte heller utesluta att han gjort märket på halsen. För hovrätten framstår det som mindre sannolikt att ett sådant märke uppstår genom en ordinär kyss. Ett sådant märke kräver ett mera ihärdig [sic!] sugande eller någon form av våld mot huden. Något sådant har [den tilltalade] inte berättat om.

I detta fall utgörs alltså bevisningen av målsägandens berättelse, vittnesmål från läkare och kurator om att målsäganden har mått psykiskt dåligt efter händelsen, samt ett mindre märke på målsägandens hals.

Om denna kvinna var ondsint och ville sätta dit mannen som hon haft sex med så kan hon mycket väl ha spelat teater inför läkaren och kuratorn. Det kan ju också vara så att hon faktiskt mådde dåligt på riktigt för att hon ångrar sexet. Det lilla märket på hennes hals kan också mycket väl ha varit ett sugmärke. Sugmärken lämnar ganska tydliga spår på kroppen. Överlag känns inte detta rättssäkert.

Ytterligare en bit in i artikeln står följande.

Även kvinnor kan ljuga

Att låta målsägandens berättelse i sig räcka för en fällande dom hade varit oproblematiskt, om det vore så att alla kvinnor alltid var sanningsenliga beträffande våldtäkt. En närmare granskning visar dessvärre på falska och ogrundade våldtäktsanklagelser – inte särskilt många men knappast försumbart få.

Den 28 september i år fällde exempelvis Hovrätten för Västra Sverige en sjuttonårig flicka för falskt larm, efter att hon fabricerat delar av en berättelse kring en överfallsvåldtäkt och därigenom föranlett onödiga polisiära insatser.12 Kvinnor har även dömts för att falskeligen ha beskyllt en enskild utpekad man för våldtäkt.

Lyfter man blicken till den bredare statistiken förblir bilden likartad. När Brottsförebyggande rådet (Brå) i en färsk rapport granskade våldtäktsanmälningar från förundersökning till dom, framkom att ungefär var femte nedläggningsbeslut i förundersökningsskedet berodde på att det rådde tvivel kring om någon våldtäkt överhuvudtaget ägt rum.14 Detta till trots valde Brå och massmedia, när rapporten presenterades, att fokusera på möjligheterna att öka antalet fällande domar i våldtäktsmål, samt den låga åtalsfrekvensen.

Det totala antalet nedlagda förundersökningar som Brå granskade var 736 stycken.16 Statistiken visar att 6 procent av nedläggningsbesluten rörde helt påhittade anmälningar från psykiskt sjuka, 2 procent rörde spekulation från en målsägande som fått en blackout, 6 procent rörde fall med stark motbevisning och slutligen 4 procent rörde fall med mindre stark motbevisning.

Jag är säkert extra nojig för fenomenet med falska våldtäktsanklagelser eftersom att jag själv har råkat ut för det. Jag klarade mig som sagt ur det ganska lindrigt även om det skadade min tillit till kvinnor överlag.

Nu är jag etablerad med sambo och barn sedan ett par år så jag är inte ute och raggar längre men när jag var singel så var jag extremt försiktig med vilka tjejer jag dejtade när det inte fanns vittnen närvarande. Detta är något som många andra män också vittnar om. Jag tycker bara att det är väldigt tråkigt att det skall behöva vara så.

Och som jag sagt innan så tycker jag att det är lika fruktansvärt som du tycker när en våldtäkt verkligen har ägt rum. Det är inget lätt brott att utreda men jag tycker att dom grunderna som man kan basera en fällande dom på idag är för rättsosäkra för män och jag respekterar att du är av en annan åsikt 😊

Jag ska läsa igenom och svara denna senare...eller imorgon

men...efter att ha klickat på din länk...

Kvartal?
Johannes Norrman? en student? och medlem i SD?
är det en värdig länk för dig?

Men ok jag ska kolla detta....
Citera
2022-06-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag vet att det är svårt om man inte förväntas behöva att skrika, försvara sig tom. våldsamt.
Hade man gjort det, hade det varit en täkt, utövad med våld eller hot om våld, för då hade man eventuellt haft vittnen som hört skriken, det hade funnits blod eller rivsår osv.

Vet du hur många av de 151 (räknat till i förrgår) skjutningar man hittat skytten till? Eller de hundratals mordens gärningsmän under några av de senaste åren man hittat?
Det är högre uppklarning på våldtäkt och fler oskyldiga har dömts, än som hittats med vapen i hand.

Ok, så mer eller mindre fritt fram för den som är smart nog att inte lämna en massa blod och märken efter sig? Folk som Bill Cosby har sitt på det torra isf. Han varken hotade eller slog sina offer, så vitt som jag har förstått det.
Citera
2022-06-01, 12:49
Medlem
Citat:
Jag ska läsa igenom och svara denna senare...eller imorgon

men...efter att ha klickat på din länk...

Kvartal?
Johannes Norrman? en student? och medlem i SD?
är det en värdig länk för dig?

Men ok jag ska kolla detta....

Ja det verkar som att han är medlem i SD. Det visste jag faktiskt inte om. Jag kan tänka mig att du förkastar den källan i så fall. Men det är schyst av dig om du ändå kan tänka dig att läsa igenom den och lämna en kommentar tillbaka till mig 😊

Det finns ett avsnitt av rättegångspodden också där dom diskuterar hörsägenbevisning och annat som kan uppfattas som rättsosäkert vid våldtäktsmål. Jag minns inte vilket avsnitt det var nu.
Citera
2022-06-01, 14:16
Jag har sagt det förr och säger det igen. Gör omgivningen medveten om att du har våldskapital och kommer begagna det om falskanmäld.
Citera
2022-06-01, 23:29
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ingen aning, jag svarade bara med fakta på någon annans påstående.

Nej lagen kom inte till för att "göra det enklare för kvinnor att sätta dit männen".

Den infördes just för att sudda ut "missförstånd". Som att om du sätter på en person som däckat så är det våldtäkt. Eller om du sätter på en funktionsvarierad person så är det våldtäkt. Eller om du sätter på en person som sover så är det våldtäkt, osv.

Ingen raketvetenskap direkt.
Däckade och sovande personer var olagligt redan innan samtyckeslagen.

Citat:
1 § Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två år och högst sex år. Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt. En person kan aldrig anses delta frivilligt om

1. deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan,
2. gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller
3. gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen.

Det är mycket möjligt att även funktionsvariationer kan räknas in under sjukdom och psykisk störning, men där är jag inte 100% säker.

EDIT:

Verkar som att det iaf under vissa förutsättningar kan vara så att samtyckeslagen täcker vissa fall där det hade blivit friande dom vid sex med funktionsvarierade.

Citat:
Åklagaren har yrkat ansvar för våldtäkt av en utvecklingsstörd kvinna på den grunden att den tilltalade genom att genomföra ett samlag med henne otillbörligt utnyttjat hennes hjälplösa tillstånd på grund av störningen. Hovrätten har ogillat åtalet. Kvinnan kunde inte anses på grund av sin utvecklingsstörning permanent befinna sig i ett hjälplöst tillstånd. Inte heller visade utredningen att hon vid tillfället för det aktuella samlaget befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd.

https://lagen.nu/dom/rh/2006:53
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-06-02 kl. 00:25.
Citera
2022-06-01, 23:40
Citat:
Och visst! jättejobbig onekligen att inte längre lika enkelt som man kunna manipulera eller tvinga sig till sex fast man vet att motparten faktiskt inte vill....jättejobbigt behöva ta hänsyn till andra människors sexuella vilja.
Det här är en så jävla äcklig insinuation så jag verkligen knappt finner ord för det. Tror du verkligen på fullaste allvar att de flesta mäns rädsla för en oskyldig anklagelse egentligen handlar om att de inte längre kan komma undan med våldtäkt?

Kan gå med på att det förmodligen inte alls är lika illa att bli oskyldigt anklagad, men det är fan ingen dans på rosor det heller, och beroende på hur det utspelar sig så kan det vara riktigt förödande. Det kan resultera i att bli av med jobb, vänner, barn etc. En del måste flytta till en ny stad.

Jag har blivit oskyldigt anklagad för sexuella trakasserier en gång. Och det var riktigt obehagligt. En relativt stor grupp gaddade ihop sig mot mig. Det hela löste sig när jag pratade med "offret" som inte hade en jävla susning om vad de pratade om. Och det som utlöste det hela var att en utomstående person hade sett en sak som han misstolkade totalt och sedan gick runt och började prata med andra utan att prata med vare sig mig eller offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in