Citat:
Nej jag vet att det inte står så. Jag håller med om att det inte står att det i var tionde nedlagd anmälan förefaller sig så att en kvinna sitter och ljuger i akt och mening att skada en man. Det är dock fortfarande ett problem att kvinnor anmäler för en våldtäkt som hon tror har ägt rum men som i själva verket inte har gjort det.
Vi kanske skall införa en ny brottsrubricering? Oaktsam falsk tillvitelse kanske skulle kunna vara ett passande namn? Där det alltså skulle vara brottsligt att exempelvis polisanmäla ett one night stand för våldtäkt bara för att kvinnan ångrar sig några dagar senare och felaktigt tror att hon har blivit våldtagen. Det är hennes skyldighet att veta om att det inte handlar om våldtäkt i ett sådant fall.
Längre ner på sidan 57 står det angivet att 6% av de nedlagda anmälningarna berör fall där våldtäkten är uppenbart påhittad. Den informationen tror jag faktiskt inte du kan tolka på något annat sätt om du läser den.
Vi kanske skall införa en ny brottsrubricering? Oaktsam falsk tillvitelse kanske skulle kunna vara ett passande namn? Där det alltså skulle vara brottsligt att exempelvis polisanmäla ett one night stand för våldtäkt bara för att kvinnan ångrar sig några dagar senare och felaktigt tror att hon har blivit våldtagen. Det är hennes skyldighet att veta om att det inte handlar om våldtäkt i ett sådant fall.
Längre ner på sidan 57 står det angivet att 6% av de nedlagda anmälningarna berör fall där våldtäkten är uppenbart påhittad. Den informationen tror jag faktiskt inte du kan tolka på något annat sätt om du läser den.
Nu är du där igen och försöker nedvärdera kvinnors erfarenheter av våldtäkt till att de skulle medvetet ljuga.
Det är redan brottsligt att medvetet ljuga för rättsväsendet.
Och du verkar tro att jag inte kan läsa?
Det står:
"Uppenbart påhittade anmälningar vid psykisk sjukdom
Ungefär 6 procent av de nedlagda anmälningarna har Brå kodat som påhittade. När vi gjort bedömningen att en anmälan hör till denna kategori rör det sig om uppenbara fall, där polisen antingen avskri- vit fallet direkt eller efter en mycket begränsad utredning. Ofta finns det en anmälningshistorik liksom psykisk sjukdom hos anmälaren. I vårt urval står en handfull målsägande för majoriteten av de påhit- tade anmälningarna."
en handfullmålsägande alltså....förmodligen psykisk sjuka individer som anmäler om och om igen.
Ska vi förbjuda människor att vara psykisk sjuka? kanske ska vara ett brott?
Den där antifeministiska fantasin att en mängd kvinnor skulle ha frivilligt sex för att dagen efter "ångra sig" och knalla iväg och anmäla till polisen och därmed utsätta inte minst sig själva för en mängd jobbiga förhör, ev kroppsliga undersökningar och granskningar är precis vad det verkar....
ett rent påhitt utan minsta bäring vare sig i forskning eller statistisk.
Kanske dags även flashback tog in detta faktum och man kan sluta att starta oändligt antal trådar med denna konspirationsteori?
Senast redigerad av Merapi 2022-06-01 kl. 11:29.
Senast redigerad av Merapi 2022-06-01 kl. 11:29.