2022-05-31, 21:38
Medlem
Macchiatos avatar
Vilken chock att se vissa i vad hände senprogrammet!

Axel hade verkligen lagt på sig. Ingen utmejslad haka där inte och Ms uncanny valley: Louise! Såg ut som hon sminkat sig med balsameringsvätska. En gulgrön färg i ansiktet som stod i stark kontrast till hennes normalt hudfärgade bröstparti. Har sett tidigare i soffscenen hemma att hon hade märklig sminkning. Ett varningstecken hos alla kvinnor är för smala ögonbryn och galen sminkning.
Citera
2022-05-31, 21:52
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato

Axel hade verkligen lagt på sig. Ingen utmejslad haka där inte och Ms uncanny valley: Louise! Såg ut som hon sminkat sig med balsameringsvätska. En gulgrön färg i ansiktet som stod i stark kontrast till hennes normalt hudfärgade bröstparti. Har sett tidigare i soffscenen hemma att hon hade märklig sminkning. Ett varningstecken hos alla kvinnor är för smala ögonbryn och galen sminkning.

Tänkte också på det. Men det var något konstigt med ljuset, så alla såg bleka och grönaktiga ut i hyn. Hans såg förskräcklig ut och Bodil såg också grönaktig ut i sminket.
Förskräckligt att de satte deltagarna i sånt ljus.

Men visst, Axel hade lagt på sig ordentligt. Verkligen inte till hans fördel.
Citera
2022-05-31, 22:44
Medlem
Citat:

Det krävs en skicklig makeupartist som sminkar rätt för tv kamerorna, annars blir resultatet det vi såg. Antagligen har produktionen sparat på pengarna och låtit dem sköta sminket själv och då blir det fel nyanser i ansiktet såsom vi ser dem i rutan. Måste kännas hemskt att se sig själv se ut så där, Louise kan säkert en del om smink och skulle inte välja att se ut så om hon fått se resultatet. Hon har ju inte sett ut så förut.
Citera
2022-05-31, 22:52
Medlem
Jonas och Martin = Bra försök, men för olika. Martin är inte redo för ett förhållande. Kul att Jonas träffat rätt efter programmet.

Hans och Bodil = Summa sumarum så visade det sig att båda levde för inrutade, kontrollerade och invanda liv för ett förhållande. Jag tror de lärt sig lite om sig själva båda två.

Märtha och Axel = Hur mycket Märtha än försöker övertyga oss om motsatsen så vill hon ha en mer traditionell karl. Poäng till Axel att han var sann mot sig själv och avslutade tidigt när det inte fungerade.

Jonas och Louise = Louise känns redo för villa+familjeliv om hon träffar hyfsat rätt. Jonas är det inte, han verkar vara en go kille men har inte lekt klart.
Citera
2022-05-31, 23:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Märtha tycker jag har fått oförskämt mycket kritik. Hon var inte attraherad, vad skulle hon göra? Tvångskramas? Hon kanske inte skulle blivit vald alls till programmet, eller att hon skulle blivit matchad med någon som hade hennes preferenser. Det mest humana vore att avbryta experimentet.

Hur mycket man än vill kan man inte tvinga sig bli kär i någon pga att denna är snäll. Jag känner ofta en förväntan att man SKA bli kär i en kille som är snäll från omgivningen, men man kan inte tvinga sig till att bli kär. Dock letar jag efter snällhet hos en kille.

Dock verkar Axel vara en fin kille, många tjejer gillar skägg och lite mer mjuka killar, det kommer gå bra för honom!
Men kära nån..Att hon inte var attraherad av honom var inte problemet i sig. Man behöver inte vara ett rövhål för det. Det förtjänade knappast Axel. Hon kunde skött på ett mycket bättre sätt.
Citera
2022-05-31, 23:56
Medlem
Citat:

Uppenbarligen en inte så skicklig sminkös i sminket eller fel ljussättning i relation till sminkning. De sminkar sig inte själva när de ska sitta i en studio. Om du kollade noga så såg du att alla var väldigt konstigt sminkade i det avsnittet. Fel foundation, konstiga ögonbryn, fel färg och placering på rouge etc. Kanske en miss med ljussättning eller med sminket. Det såg inte alls ut så i tidigare avsnitt och även Bodil var underligt sminkad här. Jag är hundra på att de inte har sminkat sig själva där.
Citera
2022-06-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Blev lite förvånad av att Hans gav upp så lätt?
Tycker folk överreagerar lite på att han kollade på tecknat. Många käkar och ser på tv samtidigt (inte jag) jag gillar att sitta i köket. Är dålig på att kolla och äta samtidigt. Om jag är hungrig ial.
Kanske Jonas hittar sig själv och ändå kan landa med Louise. Han kanske behöver någon som henne. Hon är lite mysig ändå. Verkar småjobbig men inte superjobbig

Jag tror faktiskt saker kom ikapp Hans där på slutet. Han blev ju från början väldigt sårad när Bodil drog sig ur innan bröllopet. Sedan blev han väl överväldigad och glad när hon ändrade sig men någonstans tror jag att det låg kvar och grodde. Han ville inte vara med om något liknande igen så han drog sig plötsligt ur. För att han inte ville bli sårad igen tror jag?
Citera
2022-06-01, 00:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Uppenbarligen en inte så skicklig sminkös i sminket eller fel ljussättning i relation till sminkning. De sminkar sig inte själva när de ska sitta i en studio. Om du kollade noga så såg du att alla var väldigt konstigt sminkade i det avsnittet. Fel foundation, konstiga ögonbryn, fel färg och placering på rouge etc. Kanske en miss med ljussättning eller med sminket. Det såg inte alls ut så i tidigare avsnitt och även Bodil var underligt sminkad här. Jag är hundra på att de inte har sminkat sig själva där.
Nej.Inte själva såklart. Men tror som någon sa innan att dom kan ha sparat in och inte anlitat någon proffessionell, utan att produktionsteamet gjort det själva.
Citera
2022-06-01, 06:05
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag tror att han inte hittat sig själv faktiskt. Han påminner om en vän till mig som är introvert men samtidigt intelligent och socialt begåvad. Fast social på ett i stor utsträckning inlärt sätt.

Jag tror att en del i problematiken kan vara att Jonas vill framställa sig som extrovert när han egentligen är rätt inåtvänd och trivs bäst själv. Så han är inte ärlig mot sig själv och av det följer dessa fraser som inte stämmer överens med hans kroppsspråk och ansiktsuttryck.

Om min analys stämmer skulle han må bäst med en mycket självständig kvinna som gav honom mycket utrymme.

...eller så är han bara en player som vill knulla runt?

Vad tror ni?

Jag tror att du har väldigt rätt i din analys. Delvis för att jag kan känna igen mitt yngre själv i det.

Tror mycket mer på det än på player-spåret.

Annars håller jag med flertalet tidigare kommentarer om att det här var en bedrövlig säsong. Den kändes nästan tragisk till slut, med en på gränsen till kriminellt usel matchning (Märtha/Axel), en till matchning (Martin/Jonas) som, trots att båda killarna i sig verkar vara rätt sköna personer,i bästa fall kan kategoriseras som ”undermålig”. Därtill hade vi tågolyckan i slow-motion (Hans/Bodil), samtidigt som den enda relationen med någon form av potential (Jonas/Louise) av allt att döma tycks ha grubblats sönder. Av killen till råga på allt…
Senast redigerad av RedX 2022-06-01 kl. 06:11.
Citera
2022-06-01, 06:23
Medlem
RedXs avatar
Jag funderar på om man inte hade valt en annan matchning om man hade varit tvingad att para ihop Axel, Hans och Jonas med Bodil, Louise och Märtha?

Märtha och Jonas hade kanske haft lite mer potential. Hon hade kanske blivit mer attraherad av honom, samtidigt som de båda två skulle kunna få det ”space” de behöver.

Louise och Hans? Hmm, tror iofs inte att det hade varit någon dunderhit, men hon är i vart fall mindre komplicerad än Bodil. Relationen hade sannolikt stått och fallit med hennes inställning till att paras ihop med en äldre man.

Kvar återstår då Bodil och Axel. Kanske de hade kunnat arbeta upp någon slags MILF/Toyboy-energi? Axel verkar ju vara inkännande och Bodil hade inte behävt känna sig särskilt trängd i inledningen av relationen (med möjligt undantag för under bröllopsnatten…). Bodil tillfredsställer Axels hundfetisch. Risken är dock stor att situationen blir snarlik den med Märtha, då jag tror att även Bodil skulle ha svårt att attraheras av en så pass feminin man.

Äh, jag vet inte…
Citera
2022-06-01, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag funderar på om man inte hade valt en annan matchning om man hade varit tvingad att para ihop Axel, Hans och Jonas med Bodil, Louise och Märtha?

Märtha och Jonas hade kanske haft lite mer potential. Hon hade kanske blivit mer attraherad av honom, samtidigt som de båda två skulle kunna få det ”space” de behöver.

Louise och Hans? Hmm, tror iofs inte att det hade varit någon dunderhit, men hon är i vart fall mindre komplicerad än Bodil. Relationen hade sannolikt stått och fallit med hennes inställning till att paras ihop med en äldre man.

Kvar återstår då Bodil och Axel. Kanske de hade kunnat arbeta upp någon slags MILF/Toyboy-energi? Axel verkar ju vara inkännande och Bodil hade inte behävt känna sig särskilt trängd i inledningen av relationen (med möjligt undantag för under bröllopsnatten…). Bodil tillfredsställer Axels hundfetisch. Risken är dock stor att situationen blir snarlik den med Märtha, då jag tror att även Bodil skulle ha svårt att attraheras av en så pass feminin man.

Äh, jag vet inte…

Det säger rätt mycket att om man byter partner på det sättet blir det bättre.

Om man tar dem en och en och vilka de kan tänkas passa bäst med.

Jonas
1. Märtha
2. Louise
3. Bodil

Hans
1. Louise
2. Märtha
3. Bodil

Axel
1. Bodil
2. Louise
3. Märtha

Märtha
1. Jonas
2. Hans
3. Axel

Louise
1. Jonas
2. Hans
3. Axel

Bodil
1. Axel - Egentligen den enda av dem som har det öppna intellektuella djup som Bodil söker. Han skulle förstå henne och kunna uttrycka det.
2. Hans
3. Jonas

Om vi nu utgår från det så fick:
1 av dem sitt första val.
2 av dem sitt andraval.
3 av dem fick sitt tredjeval.
Senast redigerad av Keus 2022-06-01 kl. 07:52.
Citera
2022-06-01, 07:37
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Eller så kanske han hade den på ljudlöst...

Jag känner några som alltid har sin mobil på ljudlöst, oavsett situation. De missar en massa samtal, men det verkar inte bekymra dem det minsta. För mig som ringer upp är det däremot frustrerande att aldrig kunna nå dem utan tvingas vänta till de har lust att ringa upp, ofta flera timmar senare. "Oj! Jag märkte inte att du ringde!" Jo, tjena...

Man kan ju ställa schema för "stör ej" i mobilen, så Hans kunde ju ha haft ett sådant och när hon började ringa så var Hans mobil satt i ljudlöst läge. Men jag har undantag för min sambo och mina (vuxna) barn, så de kan alltid nå mig/väcka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in