Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Jag funderar på om man inte hade valt en annan matchning om man hade varit tvingad att para ihop Axel, Hans och Jonas med Bodil, Louise och Märtha?
Märtha och Jonas hade kanske haft lite mer potential. Hon hade kanske blivit mer attraherad av honom, samtidigt som de båda två skulle kunna få det ”space” de behöver.
Louise och Hans? Hmm, tror iofs inte att det hade varit någon dunderhit, men hon är i vart fall mindre komplicerad än Bodil. Relationen hade sannolikt stått och fallit med hennes inställning till att paras ihop med en äldre man.
Kvar återstår då Bodil och Axel. Kanske de hade kunnat arbeta upp någon slags MILF/Toyboy-energi? Axel verkar ju vara inkännande och Bodil hade inte behävt känna sig särskilt trängd i inledningen av relationen (med möjligt undantag för under bröllopsnatten…). Bodil tillfredsställer Axels hundfetisch. Risken är dock stor att situationen blir snarlik den med Märtha, då jag tror att även Bodil skulle ha svårt att attraheras av en så pass feminin man.
Äh, jag vet inte…
Det säger rätt mycket att om man byter partner på det sättet blir det bättre.
Om man tar dem en och en och vilka de kan tänkas passa bäst med.
Jonas
1. Märtha
2. Louise
3. Bodil
Hans
1. Louise
2. Märtha
3. Bodil
Axel
1. Bodil
2. Louise
3. Märtha
Märtha
1. Jonas
2. Hans
3. Axel
Louise
1. Jonas
2. Hans
3. Axel
Bodil
1. Axel - Egentligen den enda av dem som har det öppna intellektuella djup som Bodil söker. Han skulle förstå henne och kunna uttrycka det.
2. Hans
3. Jonas
Om vi nu utgår från det så fick:
1 av dem sitt första val.
2 av dem sitt andraval.
3 av dem fick sitt tredjeval.