2022-05-30, 23:52
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Så töntigt att säga att det inte blev som han tänkt sig.. kasta ringen på bordet och sen ligga i fosterställning… förstår att han är singel 🤮
He, nej han singlade ringen ner elegant på bordet där det egentligen borde ha stått en fruktskål https://imgur.com/a/p2rlQE3 han gjorde så för han orkade inte ta ringen till Domedagsberget för totalt förintande just den dagen, konstigare saker hade kunnat hända, som att svälja ringen & sedan hålla sig livet ut
Citera
2022-05-30, 23:58
Medlem
retarded säsong. däremot håller jag inte med om att hans är dummast av alla, det var nån säsong med nån brandman som hade typ halv inbucklat huvud och var en Big Retard Dickslinger, hans tjej stannade ju med honom pga hans mongoballe
Citera
2022-05-30, 23:59
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Je-Suis-C
Gällande scenen då Bodil flyttat in till Hans och de sitter och äter framför tecknad (!) film…. En man på 45 bast som glor förtjust på tecknat…..😳 Jag hade dragit direkt!
Eloge till Bodil för hennes tålamod!
Hon är värd mycket bättre🙏
Vad är det för fel att kolla på tecknat?
Om jag någonsin skulle bo ihop med en man igen så skulle jag gärna käka i soffan och se på en disney-film.

OnT: Blev genuint glad för Jonas som hittade sin drömman Martin och han hade så olika energier så det skulle aldrig ha funkat.
Citera
2022-05-31, 00:00
Medlem
flaflefloweys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Axel är ginger & rätt kort, det är en acquired taste så det är riktigt idiotiskt att stoppa in honom i programmet av de sk "experterna". Självklart finns det säkert många kvinnor som säkert hade sett honom som attraktiv, men om det nu ska vara så rigorös antagning så är det the basics of the basics att folk får säga vad de är attraherade av & var de absolut inte är attraherade av. Precis som att jag är skallig själv, som också är något som delar kvinnor attraktionsmässigt. Inget fel på hans skägg alls, finns *minst* lika många kvinnor som tänder på ett bra skägg som slätrakat, once again, deltagarna måste få specificera detta innan.

Dock inte lika illa som han Daniel Elander som var med för något år sen. Fyfan för de där "experterna" som gjorde den matchningen, var elakt mot både honom & hans match. Har för mig hon tom hade uttryckt att hon ville ha en lång man ( vilket är typ fett jävla basic & vanlig deal breaker för otroligt många kvinnor ). Sen satt de & skulle gas lighta henne hela säsongen för att få henne att försöka ändra vad hon är attraherad av. Samtidigt skulle stackaren jobba på som en galning för att bevisa sig & försöka vara attraktiv i hennes ögon.
ete".

Det är Märtha som velat fortsätta, ingen har tvingat henne. Hon ville fortsätta även när Axel gjorde slut. Experter denna säsong har varit värdelösa, men deltagarna hade inte goda avsikter att söka efter programmet. Märtha visste till exempel att det aldrig skulle fungera mellan henne och Axel men hon ville fortfarande fortsätta med experimentet. Samma sak med Bodil och Martin. Anledningen till det är att de vill lära känna sig själva med experimentet. vilket är fel attityd att ha när du är i programmet för att hitta någon och inte känner dig själv. Hade varit bättre för de att söka psykolog än att vara med i programmet.
Citera
2022-05-31, 00:04
Medlem
Frickys avatar
Ni glömmer att detta sänds på TV.

Självklart sätter dom ihop Märta och Axel för att det ska bli bra TV.

Jag rekommenderar USA:s version av Gift vid första ögonkastet, finns på SVT.

Många kvinnor som blir förstörda när dom får reda på att mannen har en lägre månadslön än dom själva.
Citera
2022-05-31, 00:13
Medlem
Det var hjärtegott att se Jonas lycklig som nybliven sambo, det enda lyckliga slutet med den här erbarmligt plågsamt dåliga säsongen.

Den här säsongen känns som en sämre version av Paradise hotel. Dags att lägga ner programmet. Om det är folk som är korkade nog att söka till nästa säsong så får de lov att vara hårdhudade och stå ut med kritik, även psykologexperterna, all gloves are off.
Citera
2022-05-31, 00:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag tror att han inte hittat sig själv faktiskt. Han påminner om en vän till mig som är introvert men samtidigt intelligent och socialt begåvad. Fast social på ett i stor utsträckning inlärt sätt.

Jag tror att en del i problematiken kan vara att Jonas vill framställa sig som extrovert när han egentligen är rätt inåtvänd och trivs bäst själv. Så han är inte ärlig mot sig själv och av det följer dessa fraser som inte stämmer överens med hans kroppsspråk och ansiktsuttryck.

Om min analys stämmer skulle han må bäst med en mycket självständig kvinna som gav honom mycket utrymme.

...eller så är han bara en player som vill knulla runt?

Vad tror ni?
Han behöver komma ut ur garderoben?
Citera
2022-05-31, 04:47
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Ha ha baserat på något speciellt?
Att han inte kunde ta till sig innehållet i Bodils video. Man brukar prata om svag läsförståelse, men han har svag… hörförståelse?

Tittar på tecknad film under middagen? Vuxna människor sitter vid ett bord, tittar på varandra och konverserar medan man äter. I alla fall i början av ett förhållande. Var inte det där första middagen hemma hos honom, förresten? Då bjuder man till lite extra.

Break up-samtal vid diskbänken? Dessutom som en blixt från klar himmel, efter att han gjort bort sig till 200%. Han gör slut i panik i någon slags damage control av sitt eget totala misslyckande. Hade ingenting med deras förhållande att göra.

Hans ofattbart barnsliga och egocentrerade reaktioner (verkligen 3-åring som får utbrott när han inte får glass) på Bodils känslor och tankar.

Han nämnde i något av de första avsnitten att han pratat mycket med sitt ex om varför det tog slut. Att han/de verkligen jobbat igenom det. Det har jag mycket svårt att tro. Han verkar ju inte ha förmåga till självreflektion över huvud taget. Om det inte handlade om ”hon vill skaffa barn, han vill inte skaffa barn”. Det är en problemställning hans intellekt skulle kunna greppa.

Hans bidrar till att cementera bilden av den IQ-befriade PT:n.
Citera
2022-05-31, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Hans=ulv i fårakläder. Passivt aggressiv och obehaglig. Han somnade inte, han fegade ur. Bodil får ensam köra hem till sitt. Så taskigt av honom.

Bodil känns komplicerad men väldigt fin och mysig. Moget att hon ändå ville köra tiden fullt ut tycker jag. Hans är en jättebebis. Kastar ringen i bordet av besvikelse😂.

Gretha också ulv i fårakläder. Förstod inte vad hon gav sig in i och tycker fortfarande hon var rätt ute, att kränka Axel på bästa sändningstid. Vägrar följa reglerna. Hon var inte mogen uppdraget. Förstår inte de enklaste spelregler som hon gav sig in på. Blev skakad i sin integritet när Axel kysste henne på bröllopet. Ja men…ingår inte det?

Tycker mest synd om Axel och gillade att han drog sig ur. Vem fan vill känna sig så ful som han måste gjort redan efter ett par minuter. Mjuk kille som förtjänar en mjuk tjej

Jonas och Martin var trots allt mogna nog att kämpa tiden ut trots sina svårigheter. Att Martin sen inte är redo för fast relation är en annan sak.

Jonas förlorar mycket och kan nog inte ha en relation annat än en fling. Louise är en pärla som kommer att finna kärleken.

Märtha tycker jag har fått oförskämt mycket kritik. Hon var inte attraherad, vad skulle hon göra? Tvångskramas? Hon kanske inte skulle blivit vald alls till programmet, eller att hon skulle blivit matchad med någon som hade hennes preferenser. Det mest humana vore att avbryta experimentet.

Hur mycket man än vill kan man inte tvinga sig bli kär i någon pga att denna är snäll. Jag känner ofta en förväntan att man SKA bli kär i en kille som är snäll från omgivningen, men man kan inte tvinga sig till att bli kär. Dock letar jag efter snällhet hos en kille.

Dock verkar Axel vara en fin kille, många tjejer gillar skägg och lite mer mjuka killar, det kommer gå bra för honom!
Citera
2022-05-31, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Du kanske skulle söka till nästa säsong?

Jag har sett den norska versionen av GVFÖ. Där kändes experterna mer kompetenta. Deltagarna fick göra saker som man aldrig sett i svenska motsvarigheten. Jag minns att de bland annat skulle lukta på varandras kläder i matchningsprocessen. Flummigt kanske, men man ska nog inte underskatta vilka dofter man "tänder" på. Överlag bättre matchningar i Norge.

Sen finns en amerikansk version som finns på SVT Play. Lite mer "go" där skulle jag tro. Har ännu inte hunnit se den själv dock.

Brittiska varianten var mycket bra också btw!

Jag tror inte det skulle vara så schysst mot den tjej jag skulle matchas med.

Inte många tjejer i mitt åldersspann (35-40) som vill ha en kille som är helt nollad på dejting, relationer, sex osv. Man skulle befinna sig väldigt långt ifrån varandra så att säga.

Jag ska kolla in andra länders versioner någon gång när jag har tid och lust.
Citera
2022-05-31, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Märtha tycker jag har fått oförskämt mycket kritik. Hon var inte attraherad, vad skulle hon göra? Tvångskramas? Hon kanske inte skulle blivit vald alls till programmet, eller att hon skulle blivit matchad med någon som hade hennes preferenser. Det mest humana vore att avbryta experimentet.

Hur mycket man än vill kan man inte tvinga sig bli kär i någon pga att denna är snäll. Jag känner ofta en förväntan att man SKA bli kär i en kille som är snäll från omgivningen, men man kan inte tvinga sig till att bli kär. Dock letar jag efter snällhet hos en kille.

Dock verkar Axel vara en fin kille, många tjejer gillar skägg och lite mer mjuka killar, det kommer gå bra för honom!
Märtha var nedlåtande, dömande och ovänlig mot Axel. Letade fel från första sekund och hade ett otrevligt sätt att ”vara rak”. Att hon inte ville vara fysisk med honom var absolut inte problemet.
Citera
2022-05-31, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Märtha var nedlåtande, dömande och ovänlig mot Axel. Letade fel från första sekund och hade ett otrevligt sätt att ”vara rak”. Att hon inte ville vara fysisk med honom var absolut inte problemet.
Japp, hon hade von oben attityd från början till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in