2022-05-31, 16:22
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetetete
Detta är ju lite regeln för många uttalade s.k. "feminister". De är förvirrade och de ord som ploppar ur deras munnar stämmer inte överens överhuvudtaget med deras partner-val eller ligg-val. Brukar snarare ofta vara så att de söker sig till män som verkligen är as och behandlar dem på just det sätt de själva tycker är problematiskt.
Undra vad det beror på? Noll självinsikt eller så är de bara helt dumma i huvudet. Det är samma kvinnor som skriker sig hesa för att alla skall få vara vilket kön man vill. Vilken man som helst kan få vara kvinna. Men…När dessa män som identifierar sig som kvinnor kommer in på damernas omklädningsrum med full penis och pung då är det plötsligt inte så roligt längre. Eller när man nu i hela stan infört multisextoaletter. Det är piss på ringarna och kvinnor känner sig oroliga och otrygga. När feministerna jobbat fram något svarar de med att få panik över resultatet.
Citera
2022-05-31, 17:02
Medlem
bridgeblandnings avatar
Det är ju Louise som är "kär i kärleken". Hon nämnde vid ett par tillfällen i det senaste avsnittet och i eftersnacket att hon "vill vara kär" - inte ett ord om att hon vill hitta en man att dela livet med.
Citera
2022-05-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jonas (gay) är min favorit denna säsong. Han visar känslor men han vet vem han är och låter sig inte bli trampad på. Bra! Väldigt glad att han fann kärleken. Men man kunde väl fått se killen?!
Martin har växt i mina ögon. Han är inte så blåst och känslokall som jag först trodde. Det var bara en eländig matchning helt enkelt. Med rätt karl tror jag Martin kommer till sin rätta.

Märtha är förfärlig tycker jag, inte för att hon hoppade av programmet och dissade Axel utan för att hon är så motsägelsefull. Hon är ultrafeminist och vill inte ha en man med toxisk maskulinitet (vad fan är det ens för ett hittepåord). Hon får en riktigt mes, ingen manlighet så långt ögat når men hon ger honom inte en chans. Det enda hon vill ha är för fan massa testosteron och maskulinitet. Jävla hycklare.
Axel är så omanlig att man undrar om han är smygbög. Vet inte vad som hade hänt på återblickar programmet. Han hade flottigt hår och såg plufsig ut. Han borde rycka upp sig på alla möjliga plan. Gillar honom inte!

Hans, jag vet inte vad jag skall säga. Först helt jävla på Bodil 24/7, låg och stirrade på henne. Tog på henne oavbrutet. Jag hade blivit galen. Han utgav sig också för att vara en tålmodig man, en klippa någon att luta sig emot. Det visade sig att han springer så fort något blir lite jobbigt. Han bjuder hem Bodil att bo hos honom. Det första han gör är att sätta på en tecknad film till maten. Jag och min fru såg inte på tv en enda gång från vi träffades och på 4 månader framåt. Vi pratade och umgicks. Rulla runt i sängen dygnet runt i början. Även om de inte var på det stadiet så tittar man fan inte på film under middagen. Dessutom är han ju helt urbota korkad när han tror att det blir fuktskador i ett duschutrymme av schampoflaskor på golvet. Han somnade inte den kvällen. Han gjorde så med flit för att Bodil skulle bli rasande och att han skulle få en chans att dumpa henne pga det, han erkände det ju själv. Jag förstår att Hans aldrig haft ett längre förhållande. Han lär vara singel livet ut!
Bodil har jobbat på bra med sig själv och sina rädslor. Hon vill verkligen hitta en man. Tror det finns stor potential, synd att hon fick ett sånt jäkla bottennapp bara.

Louise ja du. Jag tror det är hon som är kär i kärleken. Hon ville att det skulle vara perfekt med Jonas. Tror det är mycket yta där oxå, välputsad fasad. Louise kommer hitta en desperat karl som vill dela hennes fasadliv med perfekt yta. Jag tycker både hon och Jonas är så fruktansvärt tråkiga och helt tillintetsägande. Som två döda ungefär. Jonas är ju torr och stel som en gammal julgran. Han kommer aldrig våga satsa på en tjej fullt ut och han känns så själslös. Han vet ju inte vem han själv är. Han hade behövt jobba med sig själv rejält. Kanske kan han hitta människan bakom den välstrukna skjortan och den perfekta frisyren. Kanske…

Sämsta säsongen ever! Skönt att den är över.

Håller med i mycket!

Jonas 1/Martin - goa på sitt sätt men en dålig match.

Märtha/Axel - snacka om ytterligheter...

Louise/Jonas 2 - han är en KLON av mitt ex som också tryckte på ESC-knappen när det blev för tungt. 😄

Bodil/Hans - nej, nej, nej... 😳 Hon kan göra tusen gånger bättre. Han är rökt.
Citera
2022-05-31, 17:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Tittar på tecknad film under middagen? Vuxna människor sitter vid ett bord, tittar på varandra och konverserar medan man äter. I alla fall i början av ett förhållande. Var inte det där första middagen hemma hos honom, förresten? Då bjuder man till lite extra.
Han kan ju hävda att han redan dömt ut att snacket inte flyter..varpå dom får kommentera tv-bilden istället, alternativt så anser han att snacket bör flyta när man kommenterar det man ser framför sig på tvn som kan ge associativa uppslag till även sk djupa ämnen
(genom t.e.x barnprogrammet Pino!? barnens egna variant av Babel med Jessica Gedin)

Obs jag jobbar inte som PT!

Citat:
Break up-samtal vid diskbänken? Dessutom som en blixt från klar himmel, efter att han gjort bort sig till 200%. Han gör slut i panik i någon slags damage control av sitt eget totala misslyckande. Hade ingenting med deras förhållande att göra.
Han kanske tror på diskbänksrealism. När gjorde han bort sig menar du?, åsikternas tycks gå isär här på flashback

Citat:
Han nämnde i något av de första avsnitten att han pratat mycket med sitt ex om varför det tog slut. Att han/de verkligen jobbat igenom det. Det har jag mycket svårt att tro. Han verkar ju inte ha förmåga till självreflektion över huvud taget.
. Om det inte handlade om ”hon vill skaffa barn, han vill inte skaffa barn”. Det är en problemställning hans intellekt skulle kunna greppa.
Självreflektion är fortfarande begränsat till en social begreppsvärld som står bortom IQ-intellekt
Citat:
Att han inte kunde ta till sig innehållet i Bodils video. Man brukar prata om svag läsförståelse, men han har svag… hörförståelse?
Som sagt du pratar social intelligens, inte riktig kognitiv sådan, kan jag tycka/kan jag tro
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-31 kl. 17:14.
Citera
2022-05-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Märtha tycker jag har fått oförskämt mycket kritik. Hon var inte attraherad, vad skulle hon göra? Tvångskramas? Hon kanske inte skulle blivit vald alls till programmet, eller att hon skulle blivit matchad med någon som hade hennes preferenser. Det mest humana vore att avbryta experimentet.

Hur mycket man än vill kan man inte tvinga sig bli kär i någon pga att denna är snäll. Jag känner ofta en förväntan att man SKA bli kär i en kille som är snäll från omgivningen, men man kan inte tvinga sig till att bli kär. Dock letar jag efter snällhet hos en kille.

Dock verkar Axel vara en fin kille, många tjejer gillar skägg och lite mer mjuka killar, det kommer gå bra för honom!

Alltså jag fattar om hon inte föll pladask men hon valde att gifta sig och då kan det kosta en kyss eller två den dagen. Vem har inte kysst någon man inte varit attraherad av?
Nä hon var inte rustad för experimentet och man borde förstått det innan hon plockades ut.
Det var Axel som i slutänden drog sig ur, Märtha hade säkert kunna förtrycka honom ett tag till.
Citera
2022-05-31, 17:54
Medlem
Baluba behöver lägga en vinstpott på 500 000 kr skattefritt till de par som är ihop en viss tid efter programmet. Då kommer det att bli sexscener på bröllopsnatten och parbildning som aldrig förr!

De behöver också anlita våran Hatter och Bodils mostrar till att matcha paren så att det blir ordentligt gjort.

De kan spara pengar genom att skippa de oetiska inkompetenta psykologerna.
Citera
2022-05-31, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Märtha var nedlåtande, dömande och ovänlig mot Axel. Letade fel från första sekund och hade ett otrevligt sätt att ”vara rak”. Att hon inte ville vara fysisk med honom var absolut inte problemet.

Håller helt med dig.
Citera
2022-05-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Du kanske skulle söka till nästa säsong?

Jag har sett den norska versionen av GVFÖ. Där kändes experterna mer kompetenta. Deltagarna fick göra saker som man aldrig sett i svenska motsvarigheten. Jag minns att de bland annat skulle lukta på varandras kläder i matchningsprocessen. Flummigt kanske, men man ska nog inte underskatta vilka dofter man "tänder" på. Överlag bättre matchningar i Norge.

Sen finns en amerikansk version som finns på SVT Play. Lite mer "go" där skulle jag tro. Har ännu inte hunnit se den själv dock.

Brittiska varianten var mycket bra också btw!

Sedan är norskor otroligt attraktiva också.

Jag gillade MAFS Australia. Den svenska varianten är otroligt låg-budget jämförelsevis. Där kan vi iofs snacka intriger på en helt annan nivå. Paren spelas ut mot varandra på ett annat sätt.
Citera
2022-05-31, 19:28
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Jonas och Louise:

Om min analys stämmer skulle han må bäst med en mycket självständig kvinna som gav honom mycket utrymme.

...eller så är han bara en player som vill knulla runt?

Vad tror ni?

Säg det. Jag tycker det är förmätet att sitta och analysera på sociala medier för mycket, vad deltagarna vill ha, vad de dras till och inte, när de knappt själva vet vad de är ute efter.

Men jag tycker bara att deras umgänge verkade gnälligt och drygt.
Och han verkade både låg och tryckt, Jonas, ifrån att ha varit väldigt entusiastisk i början.

Fy fan vad drygt att låta sig matchas ihop med någon av "experter" när man egentligen själv inte vet vad man är ute efter.
Jag vill inte utgå efter några kriterier.
Pang-bom ska man springa på kärleken en dag bara enligt min åsikt.

Om jag ändå då ska reflektera lite till över Jonas och Louise, var hon inte lite barsk på ett sätt som han kanske inte tyckte var attraktivt?
"Du med din jävla Fanta" kändes nästan lite småaggressivt från henne?
Och som vi sagt tidigare "han kanske bara var en glad skit som ville ha skojigt" och då kanske det var lite väl mycket analyserande "att de skulle gräva i honom" och sånt från Louise sida? Kan ju kännas lite penetrerande sådär i ett inledningsskede av en relation?

Och sen var det ju väldigt mycket ältande om saker.
Senast redigerad av dialektiker 2022-05-31 kl. 19:34.
Citera
2022-05-31, 19:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:

Hans bidrar till att cementera bilden av den IQ-befriade PT:n.
Jag kan däremot ge dig att hans uppsyn när han OCD-blinkar med ögonen, sväljer häftigt & har munnen lite öppen & visar gluggen inte får honom att se klyftig ut när han tänker
Citera
2022-05-31, 20:11
Medlem
Jag kan i efterhand av programmet konstatera att Hans och Jonas var mest osympatiska. Därför att de kändes ytliga, oärliga och konflikträdda. Den värsta sorten av människor. Martin och Märtha fick en del kritik men sa direkt vad de tyckte och tänkte.

Jonas kommer aldrig att hitta en tjej. Gör han det kommer han att vara otrogen. Han mår bäst i att vara singel.

Hans överraskade då hans fula tryne och riktiga jag kom fram. Han tycker nog att han själv är snygg och ett kap. Blev besviken att Bodil inte ville hångla direkt. Han tror att hans vältränade kropp överträffar hans låga Iq. Bodil är för smart för honom.

Axel kommer att hitta kärleken. En bra kille i grunden. Utseendet borde han jobba på med makeover ( kanske i Svts gör om mig)

Märtha är både vacker och smart. En tjej som inte fnittrar och är glad hela tiden. Hon kommer att hitta kärleken.

Bodil, sök till bonde söker fru.
Citera
2022-05-31, 21:21
Medlem
Blev lite förvånad av att Hans gav upp så lätt?
Tycker folk överreagerar lite på att han kollade på tecknat. Många käkar och ser på tv samtidigt (inte jag) jag gillar att sitta i köket. Är dålig på att kolla och äta samtidigt. Om jag är hungrig ial.
Kanske Jonas hittar sig själv och ändå kan landa med Louise. Han kanske behöver någon som henne. Hon är lite mysig ändå. Verkar småjobbig men inte superjobbig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in