2022-05-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Systern dömdes till två års sluten ungdomsvård. Mer finns att läsa i denna tråd: (FB) "Här dödade hon pojken." Dråpet på Samatar Jama i Vivalla 2006 (/Mod)

I detta inlägg finns en film när AR får stryk. Vet själv inte om filmen fungerar: (FB) "Här dödade hon pojken." Dråpet på Samatar Jama i Vivalla 2006 (/Mod)

Dömdes inte "Bella" till fyra års sluten ungdomsvård för mord?
Citera
2022-05-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Dömdes inte "Bella" till fyra års sluten ungdomsvård för mord?

Som jag förstod det blev den domen senare reducerad till två år. Men jag har inte särskilt bra koll på detta.
Citera
2022-05-31, 20:20
Medlem
Citat:
Som jag förstod det blev den domen senare reducerad till två år. Men jag har inte särskilt bra koll på detta.

Nej, du har rätt. Göta hovrätt sänkte påföljden till två års sluten ungdomsvård. Det är jag som börjar bli gammal och hade glömt det.
Citera
2022-05-31, 20:31
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Precis. Mou*a var kurd som umgicks med somalier om jag inte fått det hela om bakfoten. Har ingen bild.
Han har ingen facebook?
Citera
2022-05-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedu2018
Kartlägger du människor eller är du allmänt nyfiken aka hobby journalist?

Detta är en Flashback-tråd där dubbelmordet i Varberga 2022-05-29 diskuteras. För att föra diskussionen framåt behövs emellanåt personporträtt som ger en mer målande bild av området och personerna som figurerar.

Själv tycks du vara mer nyfiken på andra skribenter än på trådens huvudsakliga ämne.
Citera
2022-05-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Han blev frisläppt från häktet, troligtvis då det inte fanns tillräckligt med bevis. Därmed oskyldig i lagens mening och därför har staten olovligt frihetsberövat honom. Därför ska han erhålla skadestånd.

Säkert korrekt, mitt inlägg handlade mer om huruvida han skulle ha rätt till ersättning eller ej. Inte storleken på ersättningen.

Visst brinner detta inne nu, då han är avliden?
Citera
2022-05-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Visst brinner detta inne nu, då han är avliden?

Han hade inte blivit beviljad ersättningen, enbart ansökt!
Citera
2022-05-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGoyim
A.K är en springare till A.R

Det är äldre individer som influerat dessa småbarn till att göra det dom inte vill riskera själva längre.

Haha du menar att Alex ska springa ärenden åt Ali, när Alex sköt ner bröderna varav en va gift med Alis syster Stella. Sluta vilseleda din lilla pajas. Dom som vet vad som pågår istället för bara nämna några namn för du vet att de är aktiva individer i området haha. Idioti
Citera
2022-05-31, 23:07
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Ok så allt detta skjutandet i Örebro handlar om vem som ska ha bestämma narkotikahandeln?
Är det någon som styr hela Örebro med detta, eller är det flera olika aktörer som sysslar med det?

SÅ mousa och hans gäng är ena sidan, vem är det dom krigar mot? Tänkte B.O i detta mord är väl inte den som styr ena sidan tänkte på hans unga ålder, han låter mer som en springis?
Styra narkotikahandeln i Örebro? Vilka pajaser. Finns andra och det är inte bara gäng. Alla är dock inte helt dumma i skallen. Dom flesta som klarar sig länge är relativt diskreta. Vet folk som levt gott på det i många år.
Citera
2022-05-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Han har ingen facebook?

Sök på hans namn i Google, mos* j*lal Örebro så kommer en gammal linkedin profil upp, det är han om jag ej är helt ute o cyklar

*=a
Citera
2022-05-31, 23:48
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Sök på hans namn i Google, mos* j*lal Örebro så kommer en gammal linkedin profil upp, det är han om jag ej är helt ute o cyklar

*=a
Okej, tack.
Citera
2022-06-01, 06:30
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Gissar på att han menar Ali Rasak.

Oj är han fortfarande vid liv?

Har inte hört något sen han blev påkommen mitt under "mysstunden" mellan honom och Appel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in