2022-05-31, 13:58
Medlem
Klorinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samyyy
Du tror hans bröder kommer tala sanningen till dig.
Av väldigt säkra källor hade sö bäst förutsättningar i situationen att kunna undvika att bli skjuten, och det är bekräftat att han befann sig där. Hur och varför går jag inte in på.

Anledningen till att du inte kan gå in på det är för att dina ”källor” snackar skit🫠

Sorry too say.
Men jag har det bekräftat
Hur och varför kan jag inte gå in på 🕵🏽‍♂️
Citera
2022-05-31, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Han var ju oskyldig därav 650k i skadestånd?

Om du ska gnälla på att skattepengarna skulle hamna i hans fickor får du väll gnälla på åklagaren som frihetsberövat honom samt domstolen.

Oskyldig men avrättas 3 mån senare pga ett tidigare mord? 🤦‍♂️
Citera
2022-05-31, 14:42
Medlem
BicOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zal1110kuk
GC friades dock och dömdes vara oskyldig därav skadeståndssumman som folk nämnt i tråden...

Friades från mordet, Samröret då? Ja det är ju inte Pelle 17år som läser sam-eko, spelar fotboll tre dagar i veckan och går på hemmafest en gång i månaden som råkar hamna i häktet i 9 månader.
Citera
2022-05-31, 15:00
Medlem
Att åklagaren inte har kunnat bevisa hans inblandning i mordet på Mosa och är tvungen till att släppa honom betyder inte att han är oskyldig. Och hade han varit så jävla oskyldig så hade han förmodligen inte blivit skjuten till döds i förrgår. Småkriminella jävla snorgrisungar som springer runt och tror att dom är nånting och dessutom drar med sig oskyldiga personer i deras dödsdom. Fy fan !! Jag spottar på er.
Citera
2022-05-31, 15:31
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Oskyldig men avrättas 3 mån senare pga ett tidigare mord? 🤦‍♂️

Han blev frisläppt från häktet, troligtvis då det inte fanns tillräckligt med bevis. Därmed oskyldig i lagens mening och därför har staten olovligt frihetsberövat honom. Därför ska han erhålla skadestånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Enligt Justitiekanslerns praxis bestäms ersättningen för lidande i normalfallet till 30 000 kr för den första månaden. Ersättning utgår med 20 000 kr för varje ytterligare månad fram till och med den sjätte månaden och därefter med 15 000 kr per månad. Så några 650 hade han inte fått.

Säkert korrekt, mitt inlägg handlade mer om huruvida han skulle ha rätt till ersättning eller ej. Inte storleken på ersättningen.
Citera
2022-05-31, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Ja, det har nämnts. Men det finns väl ingenting som styrker det varpå det endast blir lösa spekulationer. Om du har några uppgifter som kan sammankoppla de båda händelserna vore det naturligtvis bra om det kom fram.

Dav*d Far*j tycks åtminstone ha varit syrian precis som de båda offren från helgens skjutning. Det är således inte osannolikt att DF och GC/GA haft en kännedom om varandra och även mötts vid något sammanhang.

Om alla tre BO umgicks i kriminella kretsar i Örebro är det troligt att de kände till varandra om dom inte kände varandra. Tidigare har jag undrat varför just Örebro klarat sig undan med skjutningar när det finns områden som Vivalla där. Men nu har det blivit tre dödsskjutningar på kort tid och dessa kommer väl skapa nya hämndkedjor. Varberga kände jag inte till innan men har skrivit det tidigare, man lär sig om geografiska områden i Sverige tack vare alla dessa skjutningar på gott och ont.
Citera
2022-05-31, 17:39
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengil
Snarare tvärtom, Sverige har extremt höga beviskrav, väldigt många som släpps på fri fot trots flera ton av bevis! Börjar bli en jävla bananrepublik

Fast bananrepubliker har garanterat låga och godtyckliga beviskrav.
Till skillnad mot en rättsstat.
Citera
2022-05-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Om alla tre BO umgicks i kriminella kretsar i Örebro är det troligt att de kände till varandra om dom inte kände varandra. Tidigare har jag undrat varför just Örebro klarat sig undan med skjutningar när det finns områden som Vivalla där. Men nu har det blivit tre dödsskjutningar på kort tid och dessa kommer väl skapa nya hämndkedjor. Varberga kände jag inte till innan men har skrivit det tidigare, man lär sig om geografiska områden i Sverige tack vare alla dessa skjutningar på gott och ont.

Har inte fått uppfattningen att DF umgåtts i kriminella kretsar. Han beskrivs ha jobbat hårt med sitt företag och haft några anställda. Vid sidan av jobb tycks han ha haft lugna intressen som att kolla fotboll och vara och fiska med sin farsa.
Senast redigerad av Bengt-Erik 2022-05-31 kl. 17:53.
Citera
2022-05-31, 17:46
Medlem
Citat:
Har inte fått uppfattningen att DF umgåtts i kriminella kretsar. Han beskrivs ha jobbat hårt med sin företag och haft några anställda. Vid sidan av jobb tycks han ha haft lugna intressen som att kolla fotboll och vara och fiska med sin farsa.

Har ingen aning men även den bästa människan kan vara indragen i något skumt även om det inte ser ut så på utsidan. Han kan ha blivit utsatt för någon form av utpressning, inte velat betala och blivit skjuten pga det. Men som sagt bara spekulationer.
Citera
2022-05-31, 17:49
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ok. Vem är AR?

Gissar på att han menar Ali Rasak.
Citera
2022-05-31, 17:51
Medlem
darkSkyes avatar
Väldigt tyst om det här, dubbelmord i Örebro men tyst som vanligt på Flashback & media.

Är det ingen som vet något mer om händelsen?
Citera
2022-05-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Har ingen aning men även den bästa människan kan vara indragen i något skumt även om det inte ser ut så på utsidan. Han kan ha blivit utsatt för någon form av utpressning, inte velat betala och blivit skjuten pga det. Men som sagt bara spekulationer.

Ja, så kan det såklart alltid vara. Man känner egentligen ingen. Knappt sig själv.

Men av vad som hittills framkommit om DF så är det ingenting (bortsett från att han blev mördad) som tyder på att han var kriminell.

Däremot har han säkert träffat GAs och GCs familjer under åren i olika sammanhang samt i den syrianska församlingen som ligger i området.

I tråden om mordet på DF är det en användare som för någon vecka sedan påstod att mordet på DF var organiserat av personer från Varberga.

Jag anser att det är alldeles för tidigt för att dra några sammankopplande slutsatser mellan skjutningarna. Men eventuella samband bör undersökas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in