2022-05-31, 21:51
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Fast så svårt är det inte att ta fram en frostskadad gammal korv ur frysen istället för kycklingbiten och offra sig som pappa att käka den istället för att framstå som en snål fyrkantig familj framför barnens vänner.
Det märks att du växte upp utan vänner om du inte lärt dig hur det fungerar i verkliga livet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det går att dela en kycklingbröstfilé, så finns det ingen annan anledning till att inte bjuda så bjuder man.

Vår familj har alltid bjudit om barnen haft kompisar hemma. Så gjorde även mina föräldrar när jag hade kompisar hemma.
Det märks att du växte upp utan vänner.
Citera
2022-05-31, 21:52
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Har msn autism kan man ju förstå hur det förstör hela ens kvällsplanering om man måste lägga in en bröstfilé till.
Är man curlad så kan jag förstå att man inte vet att en kycklingbröstfilé inte levereras färdig att äta, utan kräver tillagning som ofta tar ca 60-100 minuter.
Citera
2022-05-31, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Folk som inte har en aning om hur vi svenskar är funtade, Vi levde förr islolerade från grannar i små bondgårdar på 1800-talet, det skapade en viss attityd och främlingsfientlighet ej samma som rasism, majoriteten av de som på 40-50 talen blev arbetarklass och lägre medelklass är bondeklass från början, de uppfostrades med vissa attityder, på landet bjöd man aldrig folk på mat om det inte var familj, det bara var så, man släppte heller inte in kreti och pleti i sina gårdar, om det var fest, bröllop, jul, midsommar kunde undantagstillstånd råda, då kunde man bjuda okända eller grannar som bodde 5 kilometer från sin gård.

Jag har liftat mycket i Sverige fram till 00-talet, och Östergötland är det omöjligt att få lift på landsbygden av folk som är boende i regionen, det är väldigt få människor från andra delar av landet som passerar dessa mindre landsvägar, Sträckan Norrköping Örebro är helt omöjligt att få lift eftersom de boende längs denna sträcka är uteslutande bönder med 1800-tals värderingar, det ligger stora mängder gårdar längs denna sträcka.

Nått annat jag lärt mig är att hus på landet där det brukar finnas rådjursstatyer i brons eller liknande utsmyckningar i trädgården bor det människor med 1800-tals värderingar, blir man hembjuden dit får man enbart kaffe och några torra skorpor, middag är uteslutet, och oftast är det uteslutet att gästa sådana familjer i flera dagar, jag var med om detta som barn, och som liftare knackade jag på i ett sånt hus på 00-talet i Östergötland och bad om att fylla min vattenflaska, det var helt omöjligt trots att de hade en kran för vattenslangar utomhus, stark främlingsfientlighet där och det har sina historiska orsaker.

Detta borde läras ut till alla invandrare.

Okej får tacka för utläggningen så ni vet vi VARFÖR svenskar är snåla. Så vi kan i alla fall vara överens om att de är snåla?
Citera
2022-05-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
För att mina föräldrar bjöd kompisar som var hos mig på mat?

Du verkar tycka att det är jättekonstigt.
Citera
2022-05-31, 21:55
Medlem
Citat:
Det märks att du växte upp utan vänner om du inte lärt dig hur det fungerar i verkliga livet.

är uppväxt med både syskon och vänner och har själv barn.
det märks att du resonerar som en autistisk incel - jag beklagar.
Citera
2022-05-31, 21:55
Medlem
Citat:
Tänk er att ni är 4 personer och så lagar ni 4 kycklingbröstfiléer och så kommer en femte person oannonserat på besök. Är det verkligen rimligt att t.ex. pappan i hushållet ska hoppa över måltiden så att barnets kompis minsann får mat? Herregud, det är väl föräldrarnas ansvar att se till att dom har råd med mat. Sluta skicka över dom till andra för att slippa laga mat själva.

Nej såklart inte. Men om man skär av en liten 20% bit av alla de där filéerna så vips så har man en till portion! DET är väl inte så mycket begärt ändå?

Det är lite det som är poängen - blatte ser hellre att 5 personer är 80% mätta runt bordet i deras hem medans svenne mättar 4 personer 100% och skiter högaktningsfullt i person 5 eller ”den utomstående”.
Citera
2022-05-31, 21:56
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Tänk er att ni är 4 personer och så lagar ni 4 kycklingbröstfiléer och så kommer en femte person oannonserat på besök. Är det verkligen rimligt att t.ex. pappan i hushållet ska hoppa över måltiden så att barnets kompis minsann får mat? Herregud, det är väl föräldrarnas ansvar att se till att dom har råd med mat. Sluta skicka över dom till andra för att slippa laga mat själva.
Vänta lite nu. Utan någon krissituation så funkar det så globalt. Men om den femte lilla oannonsanerade lilla jäveln hade varit riktigt svältfödd. Ja, hur hade pappan i hushållet reagerat då?
Citera
2022-05-31, 21:56
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Det är ju så det funkar (och har funkat genom tiderna) och då blir det ganska irriterande när någon som inte har någon som helst koll ska twittra och tala om för en (och omvärlden) hur det egentligen ligger till.

Svenska krönikörer på flera av de stora dagstidningarna har redan hunnit skriva krönikor om denna fabricerade snackis. Jag har inte läst dem eftersom ämnet gör mig illamående, men rubrikerna säger en del om vilken vinkel krönikörerna valt.

GP:
Citat:
Sanna Samuelsson: ”Swedengate” avslöjar den fattiga svenska kulturen

SVD:
Citat:
Nu förfäras världen över den svenska snålheten
Jack Werner: Swedengate kan föra något gott med sig.

Inte bara mentalsjuka gambianer som vantolkar svenska matvanor, således. Utan även svenskar som (medvetet) gör det.
Citera
2022-05-31, 21:57
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyCheese
Det låter extremt snålt att inte ens kunna bjuda på en macka.
Ja en macka kan nog förunnas.
Däremot har jag svåra minnen från när dottern (10) skulle steka ägg åt sig själv och vännerna, i stekpannan jag fick av farmor.

Innan var beläggningen mestadels vit keramik.
Efteråt såg det ut som någon doppat den i tjära och lämnat på grillen över natten. Den gick aldrig få fin igen.
Citera
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Nej såklart inte. Men om man skär av en liten 20% bit av alla de där filéerna så vips så har man en till portion! DET är väl inte så mycket begärt ändå?

Det är lite det som är poängen - blatte ser hellre att 5 personer är 80% mätta runt bordet i deras hem medans svenne mättar 4 personer 100% och skiter högaktningsfullt i person 5 eller ”den utomstående”.
Det kan jag köpa, absolut! Till och med respektera. Men jag tycker att det är typiskt invandrarbeteende/ofint att plötsligt gå hem till någon annan och utgå från att någon ska servera mat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr

Ja, du har fortfarande inte svarat, din blatte. Om ni nu är så vänliga och generösa, varför ser era skitländer ut som de gör då?
Citera
2022-05-31, 21:58
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Vänta lite nu. Utan någon krissituation så funkar det så globalt. Men om den femte lilla oannonsanerade lilla jäveln hade varit riktigt svältfödd. Ja, hur hade pappan i hushållet reagerat då?
En svensk pappa hade nog lämnat över hela sin portion med mat till barnet alla gånger. Det skulle till och med jag som inte är pappa. Det spelar ingen roll vem det är som är hungrig, om det är grannpojken eller om det är den mest negriga pojken någonsin - är ett barn hungrig så ska det äta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in