Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Det här lär ju ta sin tid.
Fattar inte varför man helt medvetet ser till att matcher ska sluta efter midnatt.
Ja, det har ju Australiska haft i väldigt många år, minst 20 i vart fall. Till Europa har det bara kommit de senaste åren. Och man kan visst ifrågasätta det, roligt för de stenhårda fansen, men barnfamiljer etc. kan ju knappast se matchen ens på TV.
Man kan även spekulera i andra baktankar, en stenhård femtimmarsmatch som håller på till kl 2 inatt skulle tveklöst gynna Zverev, och i förlängningen även undre halvan. Och nya profiler behöver sporten onekligen, även om det inte fungerar i längden om de vinner grand slam för att de största stjärnorna bokstavligt talat kör slut på varandra halva natten.
Och ställer mig frågande till om Nadal orkar hålla detta till kl 1-2 inatt, vilket jag tror Djokovic gör i större utsträckning. Även om Nadal börjat klart bäst, tror jag ändå mer på Djokovic. Och det är ingen jinx eller liknande, tror att Djokovics kondition är vad som kommer avgöra.
EDIT: Eller, har jag fel, blir detta inte ens spännande, utan bara en total överkörning? Otroligt förvånande i så fall.