2022-05-31, 20:57
Avslutad
Roligt nåt Wilander och McEnroe nämner Ronaldo som ”that football guy” när de pratar om Siuuu och huruvida de buade eller inte.
2022-05-31, 21:32
Medlem
gato12s avatar
finns det nån skaplig stream nånstans, vill ju se Nadal/Djokovic
2022-05-31, 21:38
Medlem
Det här lär ju ta sin tid.

Fattar inte varför man helt medvetet ser till att matcher ska sluta efter midnatt.
2022-05-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det här lär ju ta sin tid.

Fattar inte varför man helt medvetet ser till att matcher ska sluta efter midnatt.

Ja, det har ju Australiska haft i väldigt många år, minst 20 i vart fall. Till Europa har det bara kommit de senaste åren. Och man kan visst ifrågasätta det, roligt för de stenhårda fansen, men barnfamiljer etc. kan ju knappast se matchen ens på TV.

Man kan även spekulera i andra baktankar, en stenhård femtimmarsmatch som håller på till kl 2 inatt skulle tveklöst gynna Zverev, och i förlängningen även undre halvan. Och nya profiler behöver sporten onekligen, även om det inte fungerar i längden om de vinner grand slam för att de största stjärnorna bokstavligt talat kör slut på varandra halva natten.

Och ställer mig frågande till om Nadal orkar hålla detta till kl 1-2 inatt, vilket jag tror Djokovic gör i större utsträckning. Även om Nadal börjat klart bäst, tror jag ändå mer på Djokovic. Och det är ingen jinx eller liknande, tror att Djokovics kondition är vad som kommer avgöra.

EDIT: Eller, har jag fel, blir detta inte ens spännande, utan bara en total överkörning? Otroligt förvånande i så fall.
Senast redigerad av jenlov 2022-05-31 kl. 22:13.
2022-05-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är skrämmande vilken makt vi har i tennistrådarna. Ikväll vet jag en som kommer komma in i tråden och (försöka) antijinxa Nadal fram till vinst! Men han måste nog komma upp med "the goods", inget mindre än antijinxarnas antijinx kommer att krävas för att få Novak att torska, Gayovic ser väldigt stark ut!

Zverev - Alcaraz nu(Lost gen vs Next gen).
Det går ju oväntat bra för Nadal. Snart har han 2-0 i set. Skulle han även få till ett break i tredje, ja då träder han fram. Trådens antijinx-kung.
2022-05-31, 22:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Och ställer mig frågande till om Nadal orkar hålla detta till kl 1-2 inatt, vilket jag tror Djokovic gör i större utsträckning. Även om Nadal börjat klart bäst, tror jag ändå mer på Djokovic. Och det är ingen jinx eller liknande, tror att Djokovics kondition är vad som kommer avgöra.

EDIT: Eller, har jag fel, blir detta inte ens spännande, utan bara en total överkörning? Otroligt förvånande i så fall.

Men alltså, läser ingen vad jag skriver?! Då kan jag lika gärna låta bli i fortsättningen Djokovic är seg i både ben och tanke, medan Nadal är ... tja, Nadal.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kvällsmatchen lär ju inte dra i gång förrän efter 21, så det kan bli en riktig klassisk nattmangling av det. Om nu bara Djokovic klarar av att bjuda på ordentligt motstånd, vill säga. Tyvärr tyder mycket på att det blir en repris av 2020 års final, som var ett riktigt antiklimax, snarare än fjolårets episka batalj. Roland-Garros är Nadals vardagsrum, och det finns inte på kartan att han förlorar mot Djokovic två år i rad. Det vet Djokovic också.
2022-05-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det går ju oväntat bra för Nadal. Snart har han 2-0 i set. Skulle han även få till ett break i tredje, ja då träder han fram. Trådens antijinx-kung.
Och så får Djokovic ett break direkt. Jag blir snurrig av det här.
2022-05-31, 22:26
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
finns det nån skaplig stream nånstans, vill ju se Nadal/Djokovic
http://www.hesgoal.com/
2022-05-31, 22:51
Medlem
Dupeas avatar
Och så är det helt plötsligt 3-3... Det där sjätte gamet var nog psykologiskt oerhört viktigt. Jag skulle bli förvånad om det inte blir en femsettare
2022-05-31, 22:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Om Djokovic hade förlorat det där maratongamet också hade det definitivt varit över. Nu blir det intressant(are).
2022-05-31, 22:52
Medlem
Attans. Ska vrålapan vända detta?
Senast redigerad av wejo 2022-05-31 kl. 22:54.
2022-05-31, 23:06
Avslutad
Lär pågå till 02 inatt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in