2022-05-31, 15:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ruud, Rune, Rublev - den som inte fattar att denna tävling hackats av Putin och GloboHomo är mer än lovligt naiv. Blir bojkott framöver för min del.

Helt riktigt, man måste vara på sin vakt och kunna tyda tecknen. Sanningsministeriet, även känt som Myndigheten för Psykologiskt Försvar (MyPsyk), hade varit stolt över dig.

Ingen bojkott för min del, dock. Jag är inte riktigt där än. Vill gärna se Djodal trötta ut sig riktigt ordentligt i kväll i ännu en episk fajt medan Alcaraz käkar popcorn efter att ha fått Zverev att se så där skolpojksaktig ut som bara han kan på ska vi säga 1 timme och 58 minuter?
2022-05-31, 15:55
Medlem
Vobblers avatar
Kokosnötstjejen är riktigt grym, kan säkert ge Swiatek en match i finalen. Om jag nu inte jinxar skiten...
2022-05-31, 16:37
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Kokosnötstjejen är riktigt grym, kan säkert ge Swiatek en match i finalen. Om jag nu inte jinxar skiten...

Det är skrämmande vilken makt vi har i tennistrådarna. Ikväll vet jag en som kommer komma in i tråden och (försöka) antijinxa Nadal fram till vinst! Men han måste nog komma upp med "the goods", inget mindre än antijinxarnas antijinx kommer att krävas för att få Novak att torska, Gayovic ser väldigt stark ut!

Zverev - Alcaraz nu(Lost gen vs Next gen).
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-05-31 kl. 16:57.
2022-05-31, 17:11
Medlem
Ajdå. Det här var inte bra. Om Zverev vinner den här matchen kommer finalen i RG spelas redan ikväll. Nu ser det verkligen ut som om Zverev kommer vinna den här matchen! (obs jinx...)
2022-05-31, 18:03
Medlem
Kan ngn vänligen förklara varför djokovic är favorit oddsmässigt ikväll?Jag har en dubbel med Zverev + Djokovic som är värd 670 euro. Kan någon förklara? Är det värt att stänga spelet efter Zverev gör jobbet?
2022-05-31, 18:20
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Kan ngn vänligen förklara varför djokovic är favorit oddsmässigt ikväll?Jag har en dubbel med Zverev + Djokovic som är värd 670 euro. Kan någon förklara? Är det värt att stänga spelet efter Zverev gör jobbet?

Djokovic vann Rom, den mest prestigefulla turneringen på grus vid sidan om RG, turneringen som leder in just till franska öppna. Han är världsetta, vunnit 9 matcher i rad, vinner uteslutande i raka set, hans QF mot Nadal är kvällsmatch(gynnar Jokern), han vann deras senaste möte(SF franska öppna 2021). Ovanpå det Nadals fysiska krämpor(foten framförallt).
2022-05-31, 18:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Minst tre set kvar mellan Alcaraz och Zverev, alltså. Kvällsmatchen lär ju inte dra i gång förrän efter 21, så det kan bli en riktig klassisk nattmangling av det. Om nu bara Djokovic klarar av att bjuda på ordentligt motstånd, vill säga. Tyvärr tyder mycket på att det blir en repris av 2020 års final, som var ett riktigt antiklimax, snarare än fjolårets episka batalj. Roland-Garros är Nadals vardagsrum, och det finns inte på kartan att han förlorar mot Djokovic två år i rad. Det vet Djokovic också.
2022-05-31, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Djokovic vann Rom, den mest prestigefulla turneringen på grus vid sidan om RG, turneringen som leder in just till franska öppna. Han är världsetta, vunnit 9 matcher i rad, vinner uteslutande i raka set, hans QF mot Nadal är kvällsmatch(gynnar Jokern), han vann deras senaste möte(SF franska öppna 2021). Ovanpå det Nadals fysiska krämpor(foten framförallt).

Du verkar veta din sak, och uppskattar ditt svar. En fråga, 5 settare som nadal körde ett par dagar sen, "påverkar" det hans fysiskt om han har en vilodag? Dvs ska man fästa någon vikt vid det? Är det djoko i raka set som är EVA??
2022-05-31, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Minst tre set kvar mellan Alcaraz och Zverev, alltså. Kvällsmatchen lär ju inte dra i gång förrän efter 21, så det kan bli en riktig klassisk nattmangling av det. Om nu bara Djokovic klarar av att bjuda på ordentligt motstånd, vill säga. Tyvärr tyder mycket på att det blir en repris av 2020 års final, som var ett riktigt antiklimax, snarare än fjolårets episka batalj. Roland-Garros är Nadals vardagsrum, och det finns inte på kartan att han förlorar mot Djokovic två år i rad. Det vet Djokovic också.

Blir snarare 3-0 till Zverev.
2022-05-31, 18:32
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Blir snarare 3-0 till Zverev.

Vi får väl se
2022-05-31, 18:45
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Du verkar veta din sak, och uppskattar ditt svar. En fråga, 5 settare som nadal körde ett par dagar sen, "påverkar" det hans fysiskt om han har en vilodag? Dvs ska man fästa någon vikt vid det? Är det djoko i raka set som är EVA??

Påverkar nog litegrann fysiskt(de är ruskigt vältränade dock). Den mentala urladdningen är nog tuffare att återhämta sig ifrån. Att spela en oviss 5sets-match på Phillippe Chatrier tömmer de mentala resurserna ganska duktigt(åtminstone för en "normal" spelare i världstoppen, men Rafa är inget "normalt" tennisproffs.. ).
2022-05-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Påverkar nog litegrann fysiskt. Men den mentala urladdningen är nog tuffare att återhämta sig ifrån. Att spela en oviss 5sets-match på Phillippe Chatrier tömmer de mentala resurserna ganska duktigt(åtminstone för en "normal" spelare i världstoppen, men Rafa är inget "normalt" tennisproffs.. ).

Hmm jag förstår. Otroligt matnyttig info tupolev uppskattar det då jag är en amatör. Nu leder Zverev 2-0, och fråga är, om ynglingen vinner 3 set och det står 2-1, vad är sannolikheten att han vänder matchen?

Och den andra frågan är, är det vanligt att tennisspelare, om dem leder tex 2-0, "tar paus" ett set för att vila?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in