Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnatorp
Nu är det tredje gången på en väldigt kort tid som det är knöfullt i måsskit på bilen när jag kommer ut till den på morgonen, och jag har inte lust att åka till glimra och betala 50 spänn per tvätt 2-4 gånger per vecka.
Det vore lite roligare att äta pizza för de pengarna eller nåt.
Efter första gången såg jag till att inte parkera under träd eller stolpar, eller något annat de kunde sitta på, men det verkar inte hjälpa.
Får inte mitt garage förrän i augusti heller.
Vad kan man göra för att bli fri det?
Har samma fenom här som jag bor. Jag har själv försökt lägga tid på att klura ut hur just detta fenom helt plötsligt dykt upp. Det som jag sett här som jag bor är två stycken fiskmåsar som verkar ha blivit påkörda och skadat vingarna, så de inte kan flyga längre riktigt som de ska och mest snurrar runt på parkeringen efter lite småsmulor att äta, samt häckar på diverse biltak som blir helt nedskitna efteråt.
Så ja, det kan nog vara samma fenomen hos dig, med någon fågel som inte riktigt rör på sig längre och mest håller till runt din bil för att hitta föda, samt häckar på den alldeles för mycket och skiter ner den.
Flytta på bilen om det går, häng plastpåsar vid takräcket som viftar och ev. skrämmer bort dem eller lokalisera fågeln och ta kontakt med kommunjägaren.
Har själv en blomsterspruta, samt toapapper i bilen för att snabbt kunna ta bort en mindre mängd skit från bilen. De mest nerskitna bilarna här är också ljusa bilar, så uppenbarligen gillar de bättre att häcka på dem. En lösning kan ju också vara att måla om bilen.