Citat:
Ursprungligen postat av
Muminryssen
Mår dåligt av att se hon "diskutera" med sonen i vissa videos. han ser ju helt ointresserad ut av att vara med i videorna. såg en video där de åt fisk och sonen tjafsade om att det var äckligt.
Att kvinnan väger mycket är inte mitt problem, men det är bara allmänt dåligt content och fattar inte vitsen med hennes videor.
Tror att vitsen med hennes videor är att hon på något sätt försöker rättfärdiga sitt väldigt allvarliga matmissbruk, som hon innerst inne vet med sig att hon har, men hon förnekar det för sig själv. Genom att göra "Mukbang" så har hon hittat ett giltigt skäl till att ägna sig åt frosseri. Hon har sett andra göra det och själva syftet med Mukbang är att man ska sitta och proppa i sig stora mängder, gärna skräpmat, samtidigt som man snackar en massa. Skräpmat är Marias svaghet i livet varför Mukbang tilltalar henne. Hon förstår att hon inte borde käka det för hon vet att hon inte kan hantera det. Därför gör hon videor, så hon frossar inte på riktigt, hon skapar bara content.
https://youtu.be/Hxd7EikOuNw?t=198
Marias sjukliga beteende visar sig ofta i hennes videor. Hon försöker intala alla att hon inte käkar skräpmat alldeles för mycket, det är bara när hon laddar upp videor som hon käkar, annars inte. Hon menar även att hon förinspelar en massa, så det framstår bara som att hon äter utemat jätteofta. Men det beror på att hon har en massa videor på lager som hon laddar upp efterhand. Exempel finns i klippet ovan.
Har även sett på hennes sons videor hur hon tar över kameran för att visa vad hon själv äter, när han spelar in "Mukbang" inne på något snabbmatshak. "Grabbarna får äta skräpmat om de vill, men jag äter faktiskt husmanskost, Schnitzel med potatis". Även i ett annat när familjen sitter på en pizzeria och David säger "Mamma, berätta varför vi äter så mycket utemat på min kanal?", och Maria instinktivt: "Vi äter inte alls mycket utemat, nu äter du kebabtallrik och jag äter lite snitsel.... med potatis (läs pommes frites)", med munnen full av mat.