Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Blessed are the ignorant. Pro-Ukraina nassar har sina dagdrommer. Putin bangar heta brudar, spelar hockey, rider hast osv. Biden vet ej for det mesta var han befinner sig, snubblar i trappor, talar osammanhangande, vem ar sjuk o i vad? Supermaktens overbefallhavare gravt dement. Vilken javla pajas. Biden ar sjuk, som skjutgalna USA.
Eh, va? För ett antal år sedan kanske den bilden var korrekt, men det kan ju knappast ha undgått dig att han är sjuk nu. Hans utseende ändras från gång till gång, ibland har han ett kraftigt uppsvällt ansikte och ibland ser han lite mer ut som sig själv. Sannolikt beroende på behandlingen han får. Han visar tecken på ticks och skakningar. Talar med svag och ihålig röst. Hockey har han inte spelat sedan han ådrog sig ryggskadan under vänskapsmatchen för flera år sedan och vi lär nog inte få se honom på isen igen. Han börjar allt mer bli en skugga av sitt forna jag. Och det är inte mer än mänskligt om man lever med sjukdom, isolering, paranoia och en stressnivå som få av oss kommer att uppleva.
Biden är helt klart en förvirrad gammal farbror. Jag vet inte hur det är ställt med hans kognitiva förmågor, men han sluddrar och häver ur sig grodor på löpande band. Min demente 96 år gamla morfar talar ofta mer sammanhängande än Biden gör. Och det visste vi redan innan han blev vald till president. Han blev vald på grund av att han inte var Donald Trump, en jävligt svag personlig merit att rida på. Och förväntansbilden på honom har varit ungefär därefter.
Så ja, världens öde ligger till stor del i händerna på två slitna gamla stofiler. Skillnaden är dock att det amerikanska politiska systemet inte bygger på en personkult där en omnipotent kapten stått fastsurrad i masten i 22 år och växt samman med makten.