2022-05-31, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så jag gissar du inte har ett hum.
Jag gissar att du inte har en susning. Genom att Europa nu gåt ut på andra marknader och köper upp olja så blir den ryska billigare där?
Citera
2022-05-31, 08:38
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Självklart att jag gör narr av detta och lite till... Det är ju för fasiken herr Elenskiy, skådisen som enligt många var en bra sådan, en "comedian", som nu åkt från Kiev till Kharkiv för att dela ut tapperhetsmedaljer till sina soldater, för att kämpat "tappert" men ändå inte lyckats erövra eller vinna något annat än våra "hjärtan".

Nä, skillnaden mellan "Putler", som du snällt vill kalla president Putin för, utmanar princip alla länder; USA, UK, NATO och EU, och tänk att denne "lilla Putler" ändå lyckas vinna stort!
Men som plåster på såret och inte för att göra dig så ledsen så har "Putler" trots allt obotlig cancer och kommer dö ganska så snart.
Varför ändrar du texten du citerar? Väldigt oärligt. Putler är ingen president, han är en diktator. En diktator som inte ens är kapabel att erövra Ukraina.
Citera
2022-05-31, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Blir inget problem att få kärnbränsle. I värsta fall får vi invadera Ryssland, i det u-landet finns mycket resurser att uthämta som barbarerna inte klarar att utvinna själva.
Det gick ju bra 1939 så jag får önska er onnea!
Citera
2022-05-31, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag gissar att du inte har en susning. Genom att Europa nu gåt ut på andra marknader och köper upp olja så blir den ryska billigare där?

Hjälp mig. Du fattar absolut ingenting.
Citera
2022-05-31, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Det här är ju total lögn. Ekonomin i Naziryssland har kraschat totalt men vi märker inte av det här i väst. Tydligen minskade nyförsäljningen av bilar med 85% i Naziryssland sedan kriget, stabilt!

Tråden är ju helt översvämmad av nazirysska bottarna som använder google translate, tre månader och moderatorerna låter fortfarande den viktigaste tråden bli saboterad, måste vara Naziryssland enskilt mest framgångsrika påverkans operation mot Sverige.
Med tanke på alla särskrivningsproblem hos NATO-fjantarna så har ryssarna lyckats väl i sina påverkanskampanjer ser jag.

Går det över huvud taget få tag i en ny bil i EU idag?

Dagskurs RUB(USD:

63.4000-0.5939 (-0.9281%)
As of 07:42AM BST. Market open.

Ryssland går mot brakförlust i Ukraina!
Citera
2022-05-31, 08:45
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nej, Ryssland kommer naturligtvis inte att ”påverkas på minsta sätt” av ett bortfall av 70-80% av försäljning av olja till EU. Nya sanktioner beslutade:
https://www.dn.se/varlden/eu-overens-om-att-stoppa-importen-av-rysk-olja/
Vad Rysslandskramarna i tråden inte tycks inse är att dessa sanktioner är här för att stanna. Alla i EU och i USA har insett vad den labila despoten och övriga i Kreml är kapabla till. När man väl rört sig bort från rysk olja och gas, vilket kommer att ta något år, så går man inte tillbaka i första taget.
Exakt, Ryssland har bränt sina broar till väst. Dom är dessutom världens mest hatade folk.
Citera
2022-05-31, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Sjukt okunniga inlägg från din sida, du hat inget som helst konsekventtänkande.
I inlägg efter inlägg visar du att inte förstår någonting om vad som håller på att hända i Ryssland.

Rysslands industri håller på att stanna, penningpolitiken leder spikrakt mot hyperinflation. Redan nu ser man potatisekonomin börjar ta över.
Du har noll koll på nationalekonomi och industriproduktion, vilket gäller den absoluta majoriteten av er diktaturanhängare.
Ryssland är på väg mot en kollaps, oavsett utgången av kriget.
Vem pratar du med?

Jag är mer oroad av tillståndet i Sverige och vad Ukrainakonflikten kommer att dra oss in i. Lämna Ryssland till Putin. Det är hans problem och jag är ganska säker på att han åtminstone kommer att förvåna dig.
Citera
2022-05-31, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man har reservbränsle (kärnbränsle), mellan 1-2 års lager. Exakt hur mycket är en hemlighet. Sedan är inte ryssen den enda som säljer uran.
Jo, det finns ett överflöd av leverantörer. Och billigt är det också!
Citera
2022-05-31, 08:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Att EU tar strid mot Rysk olja är ett hårt slag mot Putin och Ryssland. Jag trodde aldrig att EU skulle göra detta. Men här visas det att det finns enighet trots allt.

Tre banker konblas bort från Swift. Ytterligare ett slag.

Det lär bli dyrare i Europa med olja. Köp olje aktier t.ex Thetys oil kan jag rekommendera. Utdelning imorgon.

Hur som helst så är dessa sanktioner här för att stanna och det finns inte en chans i världen att EU's linje skulle bryta sina Donald Trump idéer om att sluta stödja inhemsk ekonomi.

För bannar man Ryssland, ja då gynnar man sitt eget land också.

Sanktioner välkomnas! Dags att vi börjar tänka på att producera saker själv istället för att vara beroende av Ryssland.
Citera
2022-05-31, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nej, Ryssland kommer naturligtvis inte att ”påverkas på minsta sätt” av ett bortfall av 70-80% av försäljning av olja till EU. Nya sanktioner beslutade:
https://www.dn.se/varlden/eu-overens-om-att-stoppa-importen-av-rysk-olja/
Vad Rysslandskramarna i tråden inte tycks inse är att dessa sanktioner är här för att stanna. Alla i EU och i USA har insett vad den labila despoten och övriga i Kreml är kapabla till. När man väl rört sig bort från rysk olja och gas, vilket kommer att ta något år, så går man inte tillbaka i första taget.

Edit: oljepriset har diskuterats här på morgonen, men det höga priset på $123/fat Brent kommer alltså inte Ryssland tillgodo eftersom de inte får sälja. Det är just bortfallet av rysk olja som drivit upp priset.
Det kommer dock att ha en väldigt negativ påverkan på både min och din plånbok.

Har du körkort?
Citera
2022-05-31, 08:51
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Vanligen utveckla. O din utbildning? Folkskola?
Jag vet inte vad som är mest komiskt: att du vill inbilla forumet att du har dubbla examina från svenskt universitet, eller tanken att en med sådana meriter skulle skriva ”dubbel fil mag i svenska skola”.

Ormet kruper.
Citera
2022-05-31, 08:52
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Just därför vill jag att man tar fast zelensky levande så att man bränner honom levande till döds inför publik i Moskva, aldrig sett på maken till en större satanist som vill sin befolkning så illa.

Svinet tjänar pengar på att vara ansiktet utåt i kriget, ju mer han lyssnar på pentagon desto mer fylls hans fickor, de som får ta skiten är fattiga ukrainare som tvingas slåss i en krig som de aldrig kommer vinna.
Suck, rysstrollen förespråkar IS-avrättningar, oväntat.
President Zelensky är inte ute efter att fylla några fickor, tvärtom så riskerar han allt genom att besöka fronten. Detsamma kan inte sägas om tjuven och krigsförbrytaren Putler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in