2022-05-30, 17:52
Avslutad
Av makoto-asahara

Citat:
För en klubb med ambitioner att vara en av världens bästa, som Liverpool är och ska vara, så är det underligt att se överlyckliga spelare dansa i takt med hög musik efter att de inom loppet av en vecka missat så väl en PL-buckla som en CL-trofé. Det är framförallt underligt att se spelarna som till synes lämnat CL-finalbedrövelsen bakom sig inom loppet av mindre än ett dygn. Och FA-cup och ligacup i all ära så är PL och CL två betydligt större saker.

Så klart de egentligen är besvikna, spelarna. Men ska det inte synas mer? Borde inte laget bestå av så pass starka vinnarskallar att en parad efter en blytung finalförlust inte finns på kartan? Borde inte firandet vara något mer återhållsamt än vad det faktiskt verkade vara?
Framförallt efter en final där de på förhand var favoriter?
Nu väntar en, för att vara Liverpool, ganska oviss transfersommar med en Sadio Mané på väg bort och ett allt mer nära kontraktsslut för Mohamed Salah. Tuffa beslut behöver tas.
Men framförallt behöver nog ännu envisare vinnarskallar odlas fram. Den här paraden, hur fin den än må ha varit, visar trots allt att vinnarmentaliteten fortfarande inte är på absolut storklubbsnivå.
Citera
2022-05-30, 18:09
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
BARA två månader tills världens bästa turnering, Community shield!

Leicester är regerande mästare. Tråkigt att dom inte får chansen i år att försvara sin titel.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Citerar mig själv. Forest var ju faktiskt bäst i hela Europa två gånger, eftersom de även försvarade titeln 1980 då de som regerande mästare automatiskt fick en plats i cupen. Bara Liverpool som har lyckats med det av övriga engelska lag (1977 och 1978).

Forest hade en unbeaten run, yes, nu är det dags igen att snacka om förlustfria rekord!

Citat:
Between 26 November 1977 and 9 December 1978, Nottingham Forest set a new record of 42 consecutive league matches without defeat.

Beginning with a 0-0 draw at The City Ground against West Bromwich Albion on 26 November 1977, Forest went on an astonishing unbeaten run which was only ended by a 2-0 defeat at Anfield against Liverpool on 9 December 1978.

The Reds' sequence of results helped them to become league champions in the 1977-78 season as they clinched the title with four matches to spare. At the home game against Birmingham they were presented with the Championship trophy for the first time in their 114-year history in front of 37,625 supporters at The City Ground.

Forest won 21 and drew 21 of their 42 games in the run compared to Arsenal's 30 wins and 12 draws. Arsenal are also ahead in goals scored, a massive 92 to Forest's 58. However, Forest were tighter at the back, conceding just 22 goals compared to Arsenal's 31.

Forest's 42-game unbeaten run was completed over two seasons with 26 of the matches taking place in the 1977-78 title-winning season and 16 in the following campaign.

https://www.nottinghamforest.co.uk/club-information/history/unbeaten-record/

Här kan ni höra Brian Clough prata om Forest unbeaten run. Dessutom är han precis som en majoritet här inne inte särskilt imponerad av Arsenal och deras Invincibles. Alla har rätt till sin åsikt.

https://www.youtube.com/watch?v=tzYPN3igOX4

Jag har alltid gillar Forest och deras klassiska klubbmärke.
Citera
2022-05-30, 18:12
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Todd Boehly har nu köpt chelsea för £4.25bn.
Citera
2022-05-30, 20:25
Medlem
Drickbacks avatar
PL fans har röstat färdig

Mohamed Salah har kammat hem ytterligare ett individuellt pris efter en säsong där han tog hem skytteligatiteln efter 23 mål på 35 matcher och gjorde flest assist med 13 målgivande passningar. Liverpool meddelar på sin officiella hemsida att anfallaren röstats fram som supportrarnas vinnare av Årets spelare.

De andra nominerade var Trent Alexander-Arnold, Kevin De Bruyne, Phil Foden, Conor Gallagher och Declan Rice.
Citera
2022-05-31, 00:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag förhåller mig alltid ödmjuk till saker och ting i livet, det samma gör jag här på Flashback. Men jag har väldigt sällant fel i ngt av det som jag skriver, och p g a att jag alltid har rätt, så finns det vissa enstaka individer här inne som ej tacklar det. Därför så har jag fullt av gnälliga småtroll hängandes efter mig - men ärligt talat, så bryr jag mig inte.

BTW, så kommer Arsenal inte att spela i ECL nästa säsong.

Nej, man ska aldrig önska att motståndarlagens spelare åker ut för skador, och speciellt inte karriärhotande skador. Skärp dig..

Jag skrev fel. Lycka till i EL menade jag naturligtvis. Så du menar att vi andra är galna och du har rätt om det mesta? Du var fullständigt övertygad om att ni skulle ta 4:e platsen i år. Sen skyller du det på skador på 2 spelare. Inser du själv hur dumt det låter? Är man en toppklubb ska man kunna vinna ändå.
Citera
2022-05-31, 08:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag skrev fel. Lycka till i EL menade jag naturligtvis. Så du menar att vi andra är galna och du har rätt om det mesta? Du var fullständigt övertygad om att ni skulle ta 4:e platsen i år. Sen skyller du det på skador på 2 spelare. Inser du själv hur dumt det låter? Är man en toppklubb ska man kunna vinna ändå.
Ok. Har väl aldrig påstått att ni andra är galna? Däremot så har jag som oftast rätt i allt av det som jag skriver här inne.

Ja, jag är 160% säker på att ”The Gunners” hade minst tagit 4:e platsen om det inte vore för skadorna på Tierney & Partey. Om vi hade haft Partey/Tierney klara och friska hela säsongen, så är det mindre än 0% chans för att spurs hade hamnat 4:a.
Citera
2022-05-31, 10:22
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ok. Har väl aldrig påstått att ni andra är galna? Däremot så har jag som oftast rätt i allt av det som jag skriver här inne.

Ja, jag är 160% säker på att ”The Gunners” hade minst tagit 4:e platsen om det inte vore för skadorna på Tierney & Partey. Om vi hade haft Partey/Tierney klara och friska hela säsongen, så är det mindre än 0% chans för att spurs hade hamnat 4:a.

Det blir bara värre och värre.
Citera
2022-05-31, 11:13
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Ska ge dig lite galenskap! 😁
Är 1000 % säker på att Liverpool hade vunnit CL om Real hade haft en normal målvakt och Liverpool hade gjort fler må än Reall!! Dessutom hade PL vunnits om City inte hade haft tillgång till miljarder…

Varför höjde du budet från 130 till 160 % gällande sannolikheten 🤔🤔

Redan nu kan man nämna otillräcklig vila när hösten är här, 21 Liverpoolare är just nu iväg på landslagsuppdrag..

Robertson spelar imorgon med sitt Skottland mot Urkaina om en VM plats.
Senast redigerad av Drickback 2022-05-31 kl. 11:16.
Citera
2022-05-31, 11:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Det blir bara värre och värre.
Jasså? Jag vet vad jag snackar om. Och varenda jävla normal människa (iaf de med lite koll på fotboll) vet att jag har rätt.
Citera
2022-05-31, 12:11
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Jasså? Jag vet vad jag snackar om. Och varenda jävla normal människa (iaf de med lite koll på fotboll) vet att jag har rätt.
Hade Tottenham haft Conte från start hade dom slutat minst trea. Det är jag säker på och du vet att jag har rätt.
Citera
2022-05-31, 12:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Hade Tottenham haft Conte från start hade dom slutat minst trea. Det är jag säker på och du vet att jag har rätt.
Det kan jag hålla med om.
Citera
2022-05-31, 13:11
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Hade Liverpool slutat på fler poäng än City hade dom vunnit Pl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in