2022-05-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Manchester United meddelar att Ralf Rangnick inte stannar I klubben som konsult. Gick ju bra det här.
Förmodligen United som inte ville ha något mer med honom att göra. United är en business och Rangnick sänker värdet på deras spelare genom att vara för frispråkig med hur värdelösa de är.

En fråga jag har är hur det här påverkar Elangas framtida karriär nu när hans största supporter lämnar klubben. Har svårt att se att någon annan än Rangnick ser honom som en Premier League spelare. Han borde komma hem till Sverige och försöka kriga om en plats i Malmö FF. Jag tror inte han får spela mycket under ten Hag.
Citera
2022-05-29, 22:39
Medlem
Underbart att Nottingham Forest är tillbaka
Citera
2022-05-29, 23:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Förmodligen United som inte ville ha något mer med honom att göra. United är en business och Rangnick sänker värdet på deras spelare genom att vara för frispråkig med hur värdelösa de är.

En fråga jag har är hur det här påverkar Elangas framtida karriär nu när hans största supporter lämnar klubben. Har svårt att se att någon annan än Rangnick ser honom som en Premier League spelare. Han borde komma hem till Sverige och försöka kriga om en plats i Malmö FF. Jag tror inte han får spela mycket under ten Hag.
Han har ju redan nytt jobb. Blir bara märkligt om han vara någon diffus "konsult". Det har man hört förr om man säger så känns det som och det brukar inte bli något av det oavsett
Citera
2022-05-30, 00:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Underbart att Nottingham Forest är tillbaka

Fantastiskt roligt. Ska bli kul att se det gamla storlaget i högsta serien igen.
Citera
2022-05-30, 11:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fantastiskt roligt. Ska bli kul att se det gamla storlaget i högsta serien igen.
Storlag och storlag.. allt är ju relativt. Men visst blir det kul att ha en klassisk klubb som Forest tillbaka i EPL
Citera
2022-05-30, 12:10
Medlem
Vatos.Locoss avatar
BARA två månader tills världens bästa turnering, Community shield!
Citera
2022-05-30, 12:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Storlag och storlag.. allt är ju relativt. Men visst blir det kul att ha en klassisk klubb som Forest tillbaka i EPL

Tja, de var bäst i hela Europa en gång i tiden. Det är rätt stort.
Citera
2022-05-30, 13:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Det var ju för att dom mötte gröthalsar och dylikt avskrap

Skämt åsido.

Nottingham hade en kortare storhetstid i slutet av 70-talet, men för att kallas storklubb bör man nog ha haft flera epoker av dominans enligt min mening. Räcker inte med ett fåtal år under ett enskilt decennium.
Citera
2022-05-30, 13:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det var ju för att dom mötte gröthalsar och dylikt avskrap

Skämt åsido.

Nottingham hade en kortare storhetstid i slutet av 70-talet, men för att kallas storklubb bör man nog ha haft flera epoker av dominans enligt min mening. Räcker inte med ett fåtal år under ett enskilt decennium.

Jo, jag är medveten om den definitionen. Det var ju också något som bidrog till sagoskrimret kring Forests framgångar, att det alls inte var någon klassisk storklubb men som under ledning av en exceptionell tränare i Brian Clough lyckades med det omöjliga, att bli bäst i både England och Europa. Jag tycker hur som helst att det är kul att de är tillbaka i högsta ligan.
Citera
2022-05-30, 16:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jo, jag är medveten om den definitionen. Det var ju också något som bidrog till sagoskrimret kring Forests framgångar, att det alls inte var någon klassisk storklubb men som under ledning av en exceptionell tränare i Brian Clough lyckades med det omöjliga, att bli bäst i både England och Europa. Jag tycker hur som helst att det är kul att de är tillbaka i högsta ligan.
Clough vann 1 ligatitel på ca 15 år med Forest, men så ramlade han ju även ner med de en gång oxå innan han pensionerade sig.
Citera
2022-05-30, 16:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Citerar mig själv. Forest var ju faktiskt bäst i hela Europa två gånger, eftersom de även försvarade titeln 1980 då de som regerande mästare automatiskt fick en plats i cupen. Bara Liverpool som har lyckats med det av övriga engelska lag (1977 och 1978).
Citera
2022-05-30, 17:34
Medlem
Citat:
Citerar mig själv. Forest var ju faktiskt bäst i hela Europa två gånger, eftersom de även försvarade titeln 1980 då de som regerande mästare automatiskt fick en plats i cupen. Bara Liverpool som har lyckats med det av övriga engelska lag (1977 och 1978).
Kommer ihåg Viv Anderson. Enda negern som spelade fotboll i England på den tiden. Det var tider det.

Edit. Han hette faktiskt Vivian, ett kvinnonamn. Förmodligen därför de alltid kallade honom Viv av sympati.
Senast redigerad av Svenshult 2022-05-30 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in