2022-05-31, 01:32
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Men svenne pleaze. Dela på kostnaden? Väger du upp potatisarna och räknar på kilopriset eller vad?
Kostnaden är den minsta delen. Det är mer för att uppmuntra dem att gå hem i tid för att umgås med sina egna familjer. Middag är en perfekt tid att traska hemåt så att kvällen kan ägnas åt läxor.
Citera
2022-05-31, 01:36
Medlem
Jag har inte läst vad som skrivs om oss nu på twitter för jag hade blivit rätt provocerad, men det här ser inte bra ut när det gäller framtiden! Som jag förstått det så skrivs det hat oss svenskar på twitter, reddit, instagram och allt möjligt från alla världens länder.

Dom här rasisterna finns i våra länder och är snart i majoritet! Om vi hade varit ett homogent land hade jag inte brytt mig men nu när dom finns här bland oss är det en helt annan sak.

Jag vet att alla invandrare föraktar inte svenskar men en majoritet gör nog det.
Citera
2022-05-31, 01:37
Medlem
R5As avatar
De ju sant.
Mina invandrarvänner är generösa alltid när man besöker de, svensken kommer ihåg 50 öringen som man var skyldig i grundskolan.
Biståndspengar är lätt att ge när man har världens högsta skatter.
Citera
2022-05-31, 01:43
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det där måste variera bland svenskar också, låter som stockholmare. Jag vet inga smålänningar som är sådär när jag växte upp iallafall.
Citera
2022-05-31, 01:46
Bannlyst
Personen skrev bara om vad hon själv tyckt och tänkte om svenskas gästvänlighet utifrån egna erfarenheter.

Nu blir alla fbare röda i ansiktet för att hon sade något illa om vita svenskar, riktigt pinsamt faktiskt. Pinsamt att det ens blir en tråd utav det hela. Fb har verkligen gått ner sig.

Massa offtopic om kriminalitet ska komma upp och rappakalja om att svenskar inte vill ha utlänningar vid middagsbordet… nej det är bara ni missfoster som tycker och tänker så. Svenskar bryr sig inte om du är svart eller vit, du är en människa i deras ögon. En fullblodssvensk. Det är bara hobbyrasbiologer och annat patrask som vanligen knegar och bor i en 1:a i valfri bondeförort som resonerar såhär. Vi andra vanliga svenskar bryr oss inte.

SD har högst antal lågutbildade röstare, det säger väldigt mycket.

Av Sveriges befolkning så är det ungefär 0.00001 % som skriver på fb.

Är hon född i Sverige?
Citera
2022-05-31, 01:48
Medlem
boqpods avatar
Fast det handlar väl om att ge och ta,
Om att man som förälder hör av sig och frågar ifall det är okej att ens barn äter hos sin kompis idag?

Förvänta dig inte att någon annan ska utfodra ditt äckliga jävla barn.

Det gäller oavsett om ungen och dess föräldrar är sotsvarta eller kritvita.

En egenstickad offerkofta är sällan klädsam.
Citera
2022-05-31, 01:48
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Äsch sluta att klaga, kan bjuda på bärs eller prilla. Mat får ni fixa själva
Citera
2022-05-31, 01:58
Medlem
Verkar variera väldigt mycket beroende på var du bor. Men visst jag hade någon enstaka vän när jag var barn som inte bjöd på mat. Man fick sitta hungrig och titta på när idioten svalde ner mat i sin feta buk. Men det var undantag, knappast regel som en del rasistiska afrikaner påstår. Vi bjuder alltid på mat om barnen har vänner här, något annat finns inte.

Men som sagt tidigare i tråden, de får gärna sprida sånt här så slipper vi säkert en del som annars hade packat en ryggsäck och "glömt" passet på vägen hit.
Citera
2022-05-31, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Fast det handlar väl om att ge och ta,
Om att man som förälder hör av sig och frågar ifall det är okej att ens barn äter hos sin kompis idag?

Förvänta dig inte att någon annan ska utfodra ditt äckliga jävla barn.

Det gäller oavsett om ungen och dess föräldrar är sotsvarta eller kritvita.

En egenstickad offerkofta är sällan klädsam.
Va? Naturligtvis förväntar jag mig att mitt barn får mat om det är hos någon kompis. Självklart ger jag barn som kommer till oss mat.
Är du psykiskt störd månne?
Citera
2022-05-31, 02:06
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Alla som tycker de är feta griniga incels och bittra.
Ogrundat hat och rasism mot Svenskar.
Invandrare har inga sociala spärrar, ingen självinsikt att sitta och tigga vid andras matbord eller länder.
När man känner sig oönskad så går man på attack.

Va inte så bitter och tjock.
Citera
2022-05-31, 02:12
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Ta den här tweeten t.ex.

In sweden white people are fighting for their life to call chocolate balls n*ggerballs. #Swedengate
Lovette🏳️‍🌈

@lovettejallow
5:04 PM · May 30, 2022
https://mobile.twitter.com/lovetteja...90548199464961

Detta är ju total uppdiktad lögn i syfte att sprida hat mot vita. Hon vet det, vi vet det, Men hon försöker lura andra afrikaner som inte vet.

1. Ingen i Sverige kämpar för någon rätt att kalla chockladbollar för "n*ggerbollar". Och det vet hon.

2. Chokladbollar har aldrig kallats för "n*ggerbollar". Och det vet hon.

Hon går all in på Twitter och spammar rasistiskt dynga.

EDIT: Nu verkar hon ha deaktiverat sin twitter från att kunna ses av andra än följare.

Antar att hon fattat att hennes rasistiska dynga inte ser så bra ut om svenskar kan se tweetsen.
Citera
2022-05-31, 02:38
Medlem
Gothenburgers avatar
Det är Alva och Gunnar som ligger bakom det här fenomenet. Samt Jante.

I mitt fall var det ofta att polarna åt tidigare än vad man själv gjorde hemma. Var man då hos kompisen när denne skulle käka middag så förväntade jag mig inte att jag skulle käka där. Antingen så pep man hem i samband med att polaren skulle käka, detta för att blidka päronen som lagat middag som serverades en timme senare, eller så log man i mjugg när polaren skulle käka och man kunde belägra C64:an och lira vidare på The last ninja tills kompisen käkat upp den där curryhönan med ris och nån ursäkt till vinbärsgele.

Idag frågar jag ju självklart kompisarna till mitt barn om dom vill käka eller inte om dom hänger hemma vid middagstid. Ofta får man svaret att middag väntar hemmavid.

Ännu oftare vill dom jättegärna käka med oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in