Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnatorp
Jag har varit väldigt nyfiken på DMT flera år, men det har aldrig blivit av ordentligt.
Testade extrahera det för fem år sedan, men det blev bara så oerhört lite så att det blev lite som en svamptripp på 30 sekunder.
Men nu är frun okej med det, och vi ska försöka ordna en dag framöver då jag får testa det med hennes brorsa (gammal vän till mig, tack vare honom jag och frun träffades) som sitter.
Ska försöka ordna en vanlig glaspipa (ni vet en crackpipa med en liden boll i änden) då jag antar att de är bäst för ändamålet.
Har testat LSD, psilocybin och 4-ACO-DMT flera gånger förut, stora doser. 1000ug LSD är nog största dosen jag har tagit, Något hundratal milligram 4-ACO-DMT i tät upplöpare efter det, och även om det var tungt och länge (jag var ensam på LSD:t, med vad nu det innebär) så var det klart överlevnadsbart.
Men jag minns inte alls hur doseringen på DMT var, det var herrans länge jag läste om det.
Någonstans mellan 10 och 50 mg vill jag minnas var en normal nydos, om vi går mellan lätt och riktigt tung.
Settingen ska vara så att ingen annan än frun och vännen är hemma. Telefonerna blir avstängda och jag ser till att ingen kommer och hälsar på. Barnen ska vara hos sin pappa, och han får roa dem med tevespel eller så så att de inte är och leker med grannbarnen utanför oss just då eller nåt.
Annars har vi absolut aldrig någon alls som kommer och hälsar på bara sådär, så det ska inte vara någon fara.
Jag är ute efter en riktigt rejäl breakthrough. Vi snackar om att det vore ballt om jag bara satt nerdegad i kuddhögen, upplevde som att 200 år gick och att jag pratade med Gud under tiden.
Det var många år sedan jag trippade sist, och jag behöver nog den där rejäla upplevelsen som sätter mig på kanten och hjälper mig att återupptäcka existensen igen.
Är det helt orimligt att slänga i ca. 50mg i pipan och köra järnet på det tills jag bryter igenom?
Tänkte att kompisen kan få sitta med 50mg till hopvikt i ett papper och hälla i pipan om det tar slut.
Tänkte försöka ordna minst 200mg eller så, så det finns ju marginal för att återdosera.
Men vad rekommenderar ni?
Visst, jag har tagit i alldeles för mycket förut, och jo, jag har möjligen lite anlag för psykiska besvär. Men jag är villig att satsa järnet i det här och utforska vad det verkligen innebär att gå på djupet.
I värsta fall har jag mer risperidon i skafferiet om jag blir lite sned tiden efter. Inte skitkul att medicinera på då jag blivit tjock och avtrubbad på det, men det har gått bättre än jag trodde att lägga av med det igen.
Min erfarenhet är att det är ganska svårt att bryta igenom på DMT med en crackpipa. Det kräver ganska mycket teknik för att förånga kristallerna och inte bränna vid dem (antar att ni använder stormtändare, det är nästan ett måste för att det ska fungera optimalt). Dessutom är många crackpipor så pass små och glasröret så pass kort att det blir väldigt varmt (och starkt, röken tenderar att få läppar och tunga att kännas bortdomnade). Jag skulle verkligen, verkligen rekommendera att du la ner lite extra tid och byggde The Machine istället. Helt otroligt smidigt sätt att bryta igenom på (gör man på rätt sätt kan man nå breakthrough på en enda inhalation). Det enda ni behöver för att bygga en sån pipa är en lagom stor tomflaska, stålull (inte svinto, utan "bollar" av stålull), silikongel för tätning och ett litet plast/sugrör att inhalera genom. Det finns en helt suverän instruktionsfilm på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=PHRDuNOPYIQ
Jag lyckades för övrigt borra det där hålet i flaskan utan diamant/glasborr. Det går, bara man är försiktig. Är otroligt nöjd med min Machine!
Angående dosering: optimal dos har man väl konstaterat ligger på ca 0,4 mg/kilo. Det innebär att för en normalviktig person så är 50 mg mer än tillräckligt för att bryta igenom.
Lycka till, och safe journey. Även för mig som erfaren psykonaut så är DMT extremt potent - något som lirar i en helt egen liga och inte liknar någon annan psykedelika, åtminstone inte i högre doser. Jag behandlar verkligen denna molekyl med större respekt än något annat sinnesvidgande preparat...