2022-05-30, 19:42
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Frida och Maja har valt att stå utanför landslaget.

Lustigt. Undrar var skon klämmer.

KFIB MDFK rullar vidare.
Citera
2022-05-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Lustigt. Undrar var skon klämmer.

KFIB MDFK rullar vidare.

Har med åkaravtalet att göra, alltså främst det som styr vad man får göra och inte göra med egna sponsorer. Hade varit väldigt intressant att se exakt hur "illa" det är. Alla andra har nu dock valt att skriva på.

Otrolig minusaffär för skidförbundet. "Övertalar" Dyvik att gå med i landslaget igen och så väljer Svahn, Karlsson och Dahqlvist att stå utanför. Typ tre av dom fem mest intressanta för sponsorer(ingen slump med andra ord att just dom känner sig tryggast i en egen satsning). Är ju redan tydligt att ekonomin är på nedgående när man ersätter heltidstjänster med halvtidstjänster, det här lär ju stjälpa ytterligare.
Citera
2022-05-30, 19:58
Medlem
Kan förstå att de inte vill ställa upp på förbundets avtal när de tydligt favoriserat andra åkare genom att exempelvis anställa personliga tränare som landslagstränare. De ska avstå från egna avtal utan att egentligen få något för det.

Risken blir väl att förbundet ska hämnas genom att jävlas med dem under vintern.
Citera
2022-05-30, 20:04
Medlem
Citat:

Det låter väldigt oroväckande. De väntade säkert på att avtalsförhandlingarna skulle avklaras för att se hur det skulle se ut men det blev nog inte som de ville ha det. Undra hur mycket förbundet förlorar i sponsorintäkter på detta...
Citera
2022-05-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Det låter väldigt oroväckande. De väntade säkert på att avtalsförhandlingarna skulle avklaras för att se hur det skulle se ut men det blev nog inte som de ville ha det. Undra hur mycket förbundet förlorar i sponsorintäkter på detta...
Förhoppningsvis väldigt mycket pengar
Citera
2022-05-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kan förstå att de inte vill ställa upp på förbundets avtal när de tydligt favoriserat andra åkare genom att exempelvis anställa personliga tränare som landslagstränare. De ska avstå från egna avtal utan att egentligen få något för det.

Risken blir väl att förbundet ska hämnas genom att jävlas med dem under vintern.

Det handlar nog mer om att de blir mindre låsta till landslagets sponsorer och därav kan de tjäna mer pengar på att stå utanför.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Förhoppningsvis väldigt mycket pengar

Varför skulle det vara önskvärt?
Citera
2022-05-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Det handlar nog mer om att de blir mindre låsta till landslagets sponsorer och därav kan de tjäna mer pengar på att stå utanför.?
Var ju det jag menade. De ser inget att värde att vara med i landslaget så varför ska de så betala för det i minskade sponsorintäkter? Hade förbundet erbjudit mervärde för dem är det troligt att de hängt med. Ärligt talat tycker jag förbundet behandlat Frida och Linn rätt illa i flera år så jag ser gärna att det går åt helvete nu så att man kan byta ut ledningen.
Citera
2022-05-30, 20:14
Medlem
Har säkert med chefen att göra. Den där som är envisare än vad Neil Young är med "Archives". LÅT MDFK tjäna sina PENGAR!

"Den ena är osnabb, den andra lat. Men det är ändå de som som ska skaffa mat till sitt fat".

PS. Nån som sprungit rung Grötfatet?
Senast redigerad av ccnut 2022-05-30 kl. 20:19.
Citera
2022-05-30, 20:19
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/0GaBz2/frida-karlsson-och-maja-dahlqvist-lamnar-landslaget

Citat:
Vad var det ni inte kom överens om?
– Vi menar att ryggraden i den svenska modell som vi byggt upp under flera års tid handlar om att vara ett lag. Att man är med på alla läger, ”pushar” varandra och gör varandra bättre.
Och Frida och Maja vill inte vara med på alla läger?
– De vill köra mer eget, ha sina egna läger utanför landslagets regi, med egna tränare, och där kände vi att det inte passar den svenska modellen. Då faller ju hela konceptet, om man inte vill vara med i vår verksamhet.

Handlar det också om egna sponsorer?
– Jag vill inte gå in i detaljer, av respekt för att jag vill ha en fortsatt bra relation med Frida och Maja. Jag hoppas att det går bra med deras satsning och att de slår sig in och fortsätter prestera när det väl blir dags för tävling i mästerskap och världscupen, säger Öberg

Öberg medger alltså att det även handlar om annat än pengar. De favoriserar alltså sina andra åkare och har gjort så i flera år, trenden är inte ny. Linn, Maja och Frida har fått hjälp av herrtränaren på lägren istället för damtränarna. Hopplöst agerande.
Citera
2022-05-30, 20:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Dyvik har tackat ja till landslagsplatsen.

Citat:

Do the math ...
Citera
2022-05-30, 20:24
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Do the math ...

Jag skulle ha gjort likadant.

Skämt å sido så är det ju uppenbart att något inte står rätt till i förbundet, jag förstår att Maja och Frida väljer att lämna.
Citera
2022-05-30, 20:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Do the math ...

Dyviks ja har inget med Majas och Fridas nej att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in