2022-05-30, 14:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jamen då var det alltså straffskalan 10 år eller livstid? :-)

Man kan inte få livstid om man var under 21 år då man begick ett mord 1996.

1996 gällde halvtidsfrigivning. Osäker på hur sådant fungerar retroaktivt. Vad jag förstår är det avgörande för den saken när man döms, och alltså inte när brottet skedde.

Däremot lär det väl bli lite åldersrabatt, samt avräkning för den tid han suttit inne inför och under rättegångar.
Senast redigerad av Troian 2022-05-30 kl. 14:44.
Citera
2022-05-30, 14:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Risken är mycket stor att Herr Advokat kommer att förklara spermafläcken på följande sätt:
MGM var i skogen för att plocka svamp/lingon och springer på kroppen. Eftersom han är lite begåvningshandikappad och har svårt att få till det med motsatta könet så får han världens ide om att försöka prenitera liket av M.L dvs nekrofili. Lyckas inget vidare utan få ta till högern och kör en handtrall. Där av fläckarna, så någon mördare är han inte, möjligen skändat liket.

Det tror jag med, men kanske inte så detaljerat.
Citera
2022-05-30, 14:34
Medlem
SmartSkalles avatar
Varför i helvete har ingen på hans arbete i Sveg slängt upp kameran framför kräket och tagit ett gäng bilder för att sedan offentliggöra dessa här ?
Citera
2022-05-30, 14:37
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Kan nån lägga fup? Och är det W*berg han heter i efternamn? Kan någon förklara vem han är också? Verkar ju vara ökänd redan innan mordet va? Har inte läst om fallet förut och är född samma år, därav min ignorans gällande fallet.
Citera
2022-05-30, 14:46
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Varför i helvete har ingen på hans arbete i Sveg slängt upp kameran framför kräket och tagit ett gäng bilder för att sedan offentliggöra dessa här ?
Alla vill kanske inte riskera att bli uppsagd från sitt jobb.

Att det bara finns bilder på honom i tråden från när han var väldigt ung är dock unikt.

Han har väl levt under jorden sedan han våldtog och mördade Malin.
Citera
2022-05-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telesto
Han var 18 när bottet begicks.
50 procent åldersreduktion på den tiden.

Min frågeställning är fortfarande vad straffskalan var vid tiden? Att han var minderårig och därför fick/kommer få ett kortare straff vet jag redan...
Citera
2022-05-30, 14:50
Medlem
oresundsbroens avatar
Det sjuka är att om inte poliserna hade hittat de där blodproven på honom i källaren så hade de inte kunnat jämföra hans DNA med sperman på flickan och därmed hade inte åklagaren haft något att gå på eftersom en misstänkt under resning kan vägra låta sig topsas. Jävla skämt till lagstiftare vi har i det här landet.
Citera
2022-05-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Man kan inte få livstid om man var under 21 år då man begick ett mord 1996.

1996 gällde halvtidsfrigivning. Osäker på hur sådant fungerar retroaktivt. Vad jag förstår är det avgörande för den saken när man döms, och alltså inte när brottet skedde.

Däremot lär det väl bli lite åldersrabatt, samt avräkning för den tid han suttit inne inför och under rättegångar.

Min frågeställning är fortfarande vad straffskalan var vid tiden? Att han var minderårig och därför inte kunde/kan dömas till livstid vet jag redan...
Citera
2022-05-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det tror jag inte. Familjen valde av någon outgrundlig anledning att byta efternamn...
Efter lite research ser jag att modern skilde sig 1996 (samma år som Olof begick mordet) varvid hon återtog sitt efternamn som ogift. Även Olof och hans syskon ändrade till mammans efternamn som ogift. Man kan ana ett våldsamt förhållande i familjen.
Citera
2022-05-30, 15:13
Medlem
sjukt att han lyckats hålla sig helt prickfri sen det brutala mordet. från Veckans Brott vet vi att det är extremt ovanligt
Citera
2022-05-30, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av franskafka
Efter lite research ser jag att modern skilde sig 1996 (samma år som Olof begick mordet) varvid hon återtog sitt efternamn som ogift. Även Olof och hans syskon ändrade till mammans efternamn som ogift. Man kan ana ett våldsamt förhållande i familjen.
Enmigt skribenter med kännedom om familjen, är modern inte riktigt riktig. Fadern sägs varit hunsad tillslut fick han nog, de skilde sig, nu död.
Olof har tvillingsystrar och en till syster, har jag för mig.
Båda tvillingsystrarna har på egen hand inseminerat sig och skaffat barn själva.
Det slog mig just att det kanske är brorsans sperma😵, hoppas verkligen inte det, utan att det är någon dansk..
Citera
2022-05-30, 15:20
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Vad är detta för skumt fall? Ju mer jag söker efter fups och information samt avsnittet från Svenska fall för fbi, destå mindre hittar jag. Har svenska regeringen ett team med hackers som arbetar aktivt för att plocka bort information om detta fall eller vad är det frågan om egentligen? Lägg fup jäveln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in