Jag har läst och läst och läst
Jag ska ge min syn på det hela som har föräldrar från Turkiet.
Finns det en fråga som ALLA turkar kan samlas under och stå enhetligt så är det terrorist/pkk/ypg frågan.
Det finns ingen tvivel om att 99% av 84 miljoner invånare ser YPG samma sak som PKK, det går inte ens att diskutera ämnet.
Så det som händer nu är att Turkar som var emot Erodgan som aldrig någonsin skulle tänka sig rösta på AKP skulle inte tveka en sekund på att stå bakom han i en Sverige/nato fråga.
Sveriges fientliga uttalanden under åren är inte direkt plus poäng eller tex dansken som går runt och bränner Koranen i sverige, och gömmer sig bakom yttrandefriehet.
Turkar ser det som ett problem, ska vi bli allierad med ett land som tycker att det är OK att bränna ner våran heliga bok?
Jag är personligen anti Erdogan men jag skulle lätt kunna ge han röst i denna fråga, varför?
Jo jag som har Turkiska rötter han känt mig som alltid nervärderat av svenska samhället.
Kurder har alltid rätt och Turkar är dom som har alltid fel, vi får inte skydda vårt land bla bla bla osv osv inget nytt ni vet vad jag menar.
Jag ska ge er ett exempel och vill att ni svarar ärligt, skit i om det är Erdogan eller Kalle Pelle som sitter på andra sidan av bordet. Gör empati nu.
Om Rakhmat Akilov hade rymt till Turkiet och fått Turkisk medborgarskap, därefter blivit folkvald till turkiska parlementet för att det är så synd om han " han kämpar för mänskliga rättigheter yeah right"
Och skulle fortsatt driva anti svensk politik och försökt få sina handlingar se ut som mänskliga rättigheter, suttit med AKP och förhandlat om 4miljarder sek som ska till özbekistan bla bla bla.
Sverige ber om att få Akilov utlämnad och får nej efter nej.
Sen kommer den en vacker dag där Turkiet söker sig in till en allians med Sverige, där man har veto rätt.
Vad skulle ni gjort? öppnat dörrarna helt och kramat Turken eller sagt nej?
Svara ärligt nu.