2022-05-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.instagram.com/reel/CVmxBY_I1vq/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Halloweenfest på företaget där Olof arbetat under åren..

Vad heter han i efternamn
Citera
2022-05-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44

Karl Olof Verner Wiberg (19780128-XXXX)
Citera
2022-05-30, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Olof Wiberg
Tidigare Hörning
Citera
2022-05-30, 13:05
Medlem
Finns de någon bild på Olof?
Citera
2022-05-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annish89
Finns de någon bild på Olof?

Bara ifrån skolkatalogen, tyvärr inga nytagna
Citera
2022-05-30, 13:07
Medlem
KrimiMillas avatar
Så till nästa steg, rättegången. Som jag inte tror någon kan svara på när den sker för övrigt.

Som orimligt engagerad i fallet samt Sundsvallsbo så kommer jag naturligtvis göra mitt yttersta för att närvara. Vare sig det innefattar förlorad arbetsinkomst, tältande mitt i vintern eller annat.

OM jag inte minns helt fel nu så var det väl lyckta dörrar vid de 2 senaste rättegångarna och att det berodde på hans "låga ålder" (under 21 år)

Är det i så fall någon som vet om samma gäller vid nya rättegången, det vill säga att man tar hänsyn till den låga åldern han hade när brottet begicks? Eller är det öppet för allmänheten pga hans gamla ålder?
Citera
2022-05-30, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Så till nästa steg, rättegången. Som jag inte tror någon kan svara på när den sker för övrigt.

Som orimligt engagerad i fallet samt Sundsvallsbo så kommer jag naturligtvis göra mitt yttersta för att närvara. Vare sig det innefattar förlorad arbetsinkomst, tältande mitt i vintern eller annat.

OM jag inte minns helt fel nu så var det väl lyckta dörrar vid de 2 senaste rättegångarna och att det berodde på hans "låga ålder" (under 21 år)

Är det i så fall någon som vet om samma gäller vid nya rättegången, det vill säga att man tar hänsyn till den låga åldern han hade när brottet begicks? Eller är det öppet för allmänheten pga hans gamla ålder?

Då detta inte är ett "dussinmord" så är det ju ett enormt samhällsintresse i det hela. Frågan är då om det blir öppet nu? Jag hoppas det. Han ska inte kunna passera detta anonymt.
Citera
2022-05-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Alltså hans fallhöjd, om han skulle bli dömd, är ju inte enorm. Visst jobbigt med kanske fyra-fem år i fängelse, men hans liv förefaller ju ganska ensamt och miserabelt. Efter avtjänat straff så skulle han förmodligen i allt väsentligt kunna gå tillbaka till sitt gamla liv.

Om han erkänner kan han kanske hans tillvaro till och med blir lite behagligare.

Med det sagt så…han borde gripits samma sekund som beslutet tillkännagavs. Vad jag förstår fanns det ett fönster på 45 minuter däremellan. Onödigt.
Skulle tro att han var under bevakning.
Citera
2022-05-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Det största misstaget tycker nog jag var att polisen inte sköt Sven Å. när han kom i närheten av fallet...
Det är det Word x2 på.
Tydligen behandlade han honom i samtalsterapi oxå.. Mycket märkligt, och allt den fine karln varit involverad i (Quick, Kevin) jag slutat i kaos o parodi.
Citera
2022-05-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zigi
Nu ska föredragningen vara klar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hogsta-domstolen-nara-avgorande-i-malinfallet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/straffrattsexperten-mycket-ovanligt-och-svart-att-fa-resning-mot-en-frikand

Även en frikänd mördare är en mördare.
Citera
2022-05-30, 13:31
Medlem
1945s avatar
Bild på kräket?
Citera
2022-05-30, 13:31
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Även en frikänd mördare är en mördare.

Juridik är en sak. Sanningen en annan. Juridik behöver inte ha ett dugg med sanningen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in