2022-05-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror du missförstått. Anledningen till att han frigavs var inte att han inte kunde förklara hur hans sperma hamnat på (inte i) brottsoffret. Han uppgav att det inte var hans sperma.

1998 fanns inte tekniken för att analysera det. Men tekniken finns nu, och den har kunnat knytas till OW. Det är ju därför resning beviljats.

Okej sorry, tack för förtydligandet!
Citera
2022-05-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Det ligger ingen press på Polisen, däremot åklagaren. Polisen har inga fler uppgifter att utföra sedan förundersökningen är inlämnad. Press på åklagare och försvar snarare, och sedan Domstolen då med de ska ju bara värdera vad som anförs i rättegången. Press som det ju såklart alltid är, men det här blir ju stort. Störst press tror jag OW känner.

Skulle tro det. Många tankar hinner nog fara runt i huvudet när han sitter ensam i häktescellen och tystnaden infinner sig.

Vidrig avatar förresten ...
Citera
2022-05-30, 11:58
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Skulle tro det. Många tankar hinner nog fara runt i huvudet när han sitter ensam i häktescellen och tystnaden infinner sig.

Vidrig avatar förresten ...

Man gör ju det lilla man kan för att den enda bilden som finns på den här människan ska upp till allmän beskådan. Men det är ju jävlar i mig dags för en ny bild.

I media idag så går bilder och filmer runt från förra rättegången där han går runt med en jacka över huvudet. Prispengar till den som kan ordna med en bättre bild för media att jobba med 😆
Citera
2022-05-30, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad gjorde polisen för fel, den gången?

Det största misstaget tycker nog jag var att polisen inte sköt Sven Å. när han kom i närheten av fallet...
Citera
2022-05-30, 12:05
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Inte så mycket polisen, men hovrättens bevisvärdering av indicier var högst märklig. För att inte tala om vittnes-/minnespsykologens katastrofala insats ... det var Sven Å Christianson, känd även från Arvika tror jag visst (mordet på Kevin).

Låt oss hoppas att allt nu ställs till rätta.
Ökänd från Arvika MED FLERA. Skrämmande hur många utredningar idioten SÅC har varit delaktig i.
Citera
2022-05-30, 12:16
Medlem
Detta besked är nog det bästa jag hört hittills iår.
Äntligen ska mördaren få stå till svars!!!
Citera
2022-05-30, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Man gör ju det lilla man kan för att den enda bilden som finns på den här människan ska upp till allmän beskådan. Men det är ju jävlar i mig dags för en ny bild.

I media idag så går bilder och filmer runt från förra rättegången där han går runt med en jacka över huvudet. Prispengar till den som kan ordna med en bättre bild för media att jobba med 😆
Fanns det ingen pressfotograf i Sveg idag??
Citera
2022-05-30, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tnkanubite
Han jobbar fortfarande i sveg på samma ställe som förut. Nämligen där jag jobbar o.o
Jobbar du kvar än? Har Olof arbetat tills idag?
Citera
2022-05-30, 12:23
Medlem
Kindwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Leder det ännu en gång till en friande dom så är det hån mot hans anhöriga.

Nu ligger pressen på Polisen och jag är övertygad att dom känner av den.

Garanterat noll press på Polisen, eftersom de inte har någonting med fallet att göra.

Hittar ingen konkret info i det enorma tyckarspammandet som vanligt här.
Har vi en sammanfattning av konkret info om den misstänkte?
Det kunde kanske låsas till toppen.
Senast redigerad av Kindwolf 2022-05-30 kl. 12:29. Anledning: Redan skrivet
Citera
2022-05-30, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Tänk så obehagligt för de som jobbat med honom i alla år, så sjukt att man kan göra en sån hemsk sak o sen bara leva vidare som vanligt…
https://www.instagram.com/reel/CVmxBY_I1vq/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Halloweenfest på företaget där Olof arbetat under åren..
Citera
2022-05-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Det är ju kanon att han äntligen åker fast. Men någon livstidsdom är väl knappast stt hoppas på. Praxis för mord vid den här tidpunkten var ca 12-14 år om jag inte missminner mig. Lägg där till en bra rabatt oga att det gått lång tid. Ska vi våga hoppas på 10 år, ute om 6,6? Skön upprättelse för föräldrarna efter en katastrofal insats från Polisen.

Han fick 8 år i tingsrätten, så det blir väl kortare nu pga. tidsfördröjningen. Livstid kommer han inte få pga låg ålder.
Citera
2022-05-30, 12:54
Medlem
Nu hoppas vi på rättvisa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här