2022-05-29, 16:54
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vet inte om det hjälper att du försöker fortsätta förklara dig, när du fortsätter vara så dålig på att uttrycka dig.

På mittkonsollen? Började hon slåss där, på mittkonsollen? Jag tycker det är minst sagt olyckligt att använda "Där" i andra meningen, för att helt plötsligt från ingenstans peka ut en tidpunkt, eftersom du precis innan använt "där" för att syfta på mittkonsollen. Ett "Då" hade nog varit bättre.

Vad syftar "detta" på i samma mening? Att slåss? Hon började slåss alltså, för att det var strikt förbjudet att slåss? Eller menar du möjligen för att du pratade i telefonen? Eller var det telefonens sittande som var förbjudet? Eller var det förbjudet att du inte var inne i bilen? Eller försöker du syfta på att du sneglade in?

Det är väldigt mycket som händer i detta stycke, och det är svårt att läsa, om inte annat för att du inte har ordning på satser och bisatser.

Den stora fråga är dock varför du ansåg det viktigt nu att förklara att du inte var inne i hennes bil? Det är inget jag överhuvudtaget har nämnt eller hakat upp mig på.

Det var ännu en mening som inte går att förstå. I alla fall inte som den är skriven. Det borde nog varit två separata meningar.

Ja, det är en möjlig teori. Jag har en annan.

Jag tittade där mobilen satt fast vid mittkonsollen, hur efterbliven är du att du inte ens kan läsa en mening rätt?

Jag fick inte titta genom fönstret på bilen det var då hon började slåss som jag skrivit gång på gång.

Jag förklarade att jag inte var i bilen då du verkar vara helt utvecklingsstörd och inte kan läsa en mening fullt utan läser knappt halva innan du börjar skriva.

Du måste vara den mest iq befriade personen jag någonsin träffat på och då har jag ändå mött kvinnan som började slåss för att man sneglade in i hennes bil.

Du är ensam om att inte fatta ett dugg om vad som står skrivet, låt det sjunka in.
Senast redigerad av Majd.Al.Sultan 2022-05-29 kl. 17:00.
Citera
2022-05-29, 17:17
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Jag tittade där mobilen satt fast vid mittkonsollen, hur efterbliven är du att du inte ens kan läsa en mening rätt?

Och där misslyckades du igen med att skriva en mening rätt.

Citat:
Jag fick inte titta genom fönstret på bilen det var då hon började slåss som jag skrivit gång på gång.

Jag förklarade att jag inte var i bilen då du verkar vara helt utvecklingsstörd och inte kan läsa en mening fullt utan läser knappt halva innan du börjar skriva

Jag har överhuvudtaget inte brytt mig om du var i bilen eller inte.

Men ok. Då antar vi det en stund, att du inte lutade dig in i bilen. Då styrker väl ändå det snarare det jag hävdat, att du hade gjort något fel inom "Någon minut", snarare än att motbevisa? Tex att du kan ha legat för nära när du låg bakom, eller break-checkat när då låg framför.

Citat:
Du måste vara den mest iq befriade personen jag någonsin träffat på

Vi har nog inte träffats vad jag vet.

Citat:
och då har jag ändå mött kvinnan som började slåss för att man sneglade in i hennes bil.

Vad du inte verkar förstå är att du gjort minst ett fel innan ni kom så långt i händelseutvecklingen. Du upplevdes troligen som hotfull och instabil redan innan du blängde in med din förmodade unibrow.

Så jag tror inte du ska bedöma hennes iq utifrån hur hon agerade när en man promenerande på 70-väg bland andra trafikanter och konfronterade henne. Möjligen kan du bedöma hennes iq utifrån att hon körde 500 meter i 25 knyck på 70-väg. Men det gjorde du inte. Du och ditt eget iq gjorde fel även nu.
Senast redigerad av henriko 2022-05-29 kl. 17:27.
Citera
2022-05-29, 17:21
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Du är ensam om att inte fatta ett dugg om vad som står skrivet, låt det sjunka in.

Fast jag förstår vad många andra skribenter skriver. Vad kan det bero på då?

Dessutom har du fel i sak här. Användaren Slaeppsargen skrev "Din text var luddig. Därav antog jag att du stannade din taxi. "
Senast redigerad av henriko 2022-05-29 kl. 17:26.
Citera
2022-05-29, 17:27
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Och där misslyckades du igen med att skriva en mening rätt.

Jag har överhuvudtaget inte brytt mig om du var i bilen eller inte.

Men ok. Då antar vi det en stund, att du inte lutade dig in i bilen. Då styrker väl ändå det snarare det jag hävdat, att du hade gjort något fel inom "Någon minut", snarare än att motbevisa? Tex att du kan ha legat för nära när du låg bakom, eller break-checkat när då låg framför.

Vi har nog inte träffats vad jag vet.

Vad du inte verkar förstå är att du gjort minst ett fel innan ni kom så långt i händelseutvecklingen. Du upplevdes troligen som hotfull och instabil redan innan du blängde in med din förmodade unibrow.

Så jag tror inte du ska bedöma hennes iq utifrån hur hon agerade när en man promenerande på 70-väg bland andra trafikanter och konfronterade henne. Möjligen kan du bedöma hennes iq utifrån att hon körde 500 meter i 25 knyck på 70-väg. Men det gjorde du inte. Du och din eget iq gjorde fel även nu.

Du verkar ha insider information eftersom du verkar veta hur lång tid allt tog och när allt hände, berätta gärna mer.

Du kanske borde gå SFI med dina polare och denna kvinnan du ni verkar lika obegåvade.
Citera
2022-05-29, 17:30
Medlem
Ja i Feministernas Diktatur kan Kvinnor bete sig som Amber Heard och anse sig stå över alla andra.

Du borde ha misshandlat skiten ur detta as till kvinna. Eller hänga ut hennes namn och adress så världen kan återskapa balans.
Citera
2022-05-29, 17:31
Medlem
Citat:
Det är vad jag känner nu.

Tidigare idag när man var på väg hem från jobbet hamnade man bakom en Bolt bil där föraren vinglade fram och tillbaka i 20-25 km/h på 70-väg, tutade och vinkade fram med handen för att få förare och fokusera på vägen och ge fan i mobilen som hon lekte med vid mittkonsollen.
Tutade flera gånger och blev total ignorerad så efter 500 meter körde jag om och stannade taxin och gick fram och sa "ge fan i att leka med mobilen och håll koll på trafiken istället"
Kvinnan går direkt in i stridsläge och ska ut ur bilen och käfta om att hon har rätt och jag har fel m.m
Efter lite tjafs så säger hon att hon ska ringa polisen, jag säger gör det du, det är ditt körkort som ryker, så jag ringer jag med och ställer mig vid dörren på hennes bil så att hon inte kan åka iväg.
Medans man pratar med polisen och berättar vad som hänt tittar jag in i bilen där mobilen hade suttit, då kommer föraren och börjar mata slag på mig och säger något om att jag inte får kolla in genom fönstret, sedan börjar hon väll inse att hon har gjort fel och ska in i bilen för att antagligen sticka, hon slår och sparkar mig i flera vågar då jag håller upp armen för att skydda mig.

Bilar kör förbi och ser detta men bryr sig inte, till slut kommer en bärgare och stannar och är kvar tills polisen kommer, tyvärr tror jag inte han hann se när hon attackerade mig... Men hon har berättat till polisoperatören att jag slagit henne m.m och gråter ut som ett offer i telefon samtidigt som det är hon som slagit mig.

Så nu är jag anmäld för misshandel för att ha försökt förklara att en taxichaufför gjort fel sedan blivit slagen och sparkad på köpet.
Hon hade ju självklart inga skador vilket är konstigt om jag som är mycket större hade slagit henne... Jag ifrågasätter polisen om det är lagligt att ljuga dom i ansiktet men får inget svar direkt.
Hon hade ett sår på sitt ben enligt polisen vilket är konstigt, jag ska tydligen ha slängt igen dörren på hennes ben vilket inte har hänt eller så är det av att hon sparkat mig eller ristat in det själv när hon satt i sin bil och väntade på polisen då hon ljög om allt så skulle det inte förvåna mig.

Men nu är jag en kvinnomissandlande rasist och mordhotare enligt denna kvinna.

Kommer kolla åt något annat håll vare sig jag ser någon blir misshandlad eller rånad i framtiden, annars blir man väll anmäld för något hittepå igen.

Nu är både hon och jag anmälda men endast jag har bevis på vad som faktiskt hänt då operatören hörde hur hon slog och sparkade mig.

Men fy fan vad värdelöst detta land och polis känns.
Och inget lär ju hända henne men jag lär väll få skit för hennes lögner.

Nu har man skrivit av sig.

Fan, man pratar aldrig med polisen.
Citera
2022-05-29, 17:31
Medlem
Typisk fjant-svennar att kalla TS för hobbypolis.

Jag tycker det är underbart med civilkurage, men Svenne hade väl kollat andra hållet om så hans syster blev gruppvåldtagen.

Hoppas det löser sig, TS.
Citera
2022-05-29, 17:46
Medlem
Citat:
Det är vad jag känner nu.

Tidigare idag när man var på väg hem från jobbet hamnade man bakom en Bolt bil där föraren vinglade fram och tillbaka i 20-25 km/h på 70-väg, tutade och vinkade fram med handen för att få förare och fokusera på vägen och ge fan i mobilen som hon lekte med vid mittkonsollen.
Tutade flera gånger och blev total ignorerad så efter 500 meter körde jag om och stannade taxin och gick fram och sa "ge fan i att leka med mobilen och håll koll på trafiken istället"
Kvinnan går direkt in i stridsläge och ska ut ur bilen och käfta om att hon har rätt och jag har fel m.m
Efter lite tjafs så säger hon att hon ska ringa polisen, jag säger gör det du, det är ditt körkort som ryker, så jag ringer jag med och ställer mig vid dörren på hennes bil så att hon inte kan åka iväg.
Medans man pratar med polisen och berättar vad som hänt tittar jag in i bilen där mobilen hade suttit, då kommer föraren och börjar mata slag på mig och säger något om att jag inte får kolla in genom fönstret, sedan börjar hon väll inse att hon har gjort fel och ska in i bilen för att antagligen sticka, hon slår och sparkar mig i flera vågar då jag håller upp armen för att skydda mig.

Bilar kör förbi och ser detta men bryr sig inte, till slut kommer en bärgare och stannar och är kvar tills polisen kommer, tyvärr tror jag inte han hann se när hon attackerade mig... Men hon har berättat till polisoperatören att jag slagit henne m.m och gråter ut som ett offer i telefon samtidigt som det är hon som slagit mig.

Så nu är jag anmäld för misshandel för att ha försökt förklara att en taxichaufför gjort fel sedan blivit slagen och sparkad på köpet.
Hon hade ju självklart inga skador vilket är konstigt om jag som är mycket större hade slagit henne... Jag ifrågasätter polisen om det är lagligt att ljuga dom i ansiktet men får inget svar direkt.
Hon hade ett sår på sitt ben enligt polisen vilket är konstigt, jag ska tydligen ha slängt igen dörren på hennes ben vilket inte har hänt eller så är det av att hon sparkat mig eller ristat in det själv när hon satt i sin bil och väntade på polisen då hon ljög om allt så skulle det inte förvåna mig.

Men nu är jag en kvinnomissandlande rasist och mordhotare enligt denna kvinna.

Kommer kolla åt något annat håll vare sig jag ser någon blir misshandlad eller rånad i framtiden, annars blir man väll anmäld för något hittepå igen.

Nu är både hon och jag anmälda men endast jag har bevis på vad som faktiskt hänt då operatören hörde hur hon slog och sparkade mig.

Men fy fan vad värdelöst detta land och polis känns.
Och inget lär ju hända henne men jag lär väll få skit för hennes lögner.

Nu har man skrivit av sig.

Du verkar rätt vek, ja lite korkad faktiskt, om du för denna incident direkt ska kasta skit på polisen och Sverige, och sen välja att inte ingripa och tillkalla polis om du skulle se ett brott igen. Det är att visa sig vara ett fegt kräk det…

Jag kan heller inte se att polisen som kom till platsen skulle ha gjort nåt fel, för vad skulle de gjort menar du, trott bara på dig utan att ha kollat upp saken och utsagorna grundligt…? Hur skulle de kunna vara helt säkra på vem som bara sa sanningen i det skedet…?

De tar upp anmälan etc sen tas det därifrån, och jag skulle inte ha varit orolig om jag vet att jag inte gjort nåt fel eller det jag anklagats för.

Jag har ringt polisen en massa gånger genom åren, de flesta gångerna har det gått bra, andra inte riktigt så bra. Skulle jag därför börja skita i att ringa polisen om jag ser nåt som kan skada nån annan på nåt sätt…. Nej glöm det, jag ringer jag…
Citera
2022-05-29, 17:46
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Du verkar ha insider information eftersom du verkar veta hur lång tid allt tog och när allt hände, berätta gärna mer.

Nej, jag har bara läst din högst oläsbara text som underlag, och jag gjorde snabbt ett grovt antagande baserat på sträckan och mina upplevda erfarenhet av hur lång tid olika moment tar i trafiken.

Även om jag har fel på tiden, och att det tog 4 minuter att bli arg, tuta, köra om, och få stopp på taxin, så ser jag inte hur det tar bort din skuld i det hela. Det skulle ändå kännas som att det finns ett samband här, mellan ditt agerande och hennes våldsutövande.

Jag hade kanske lagt mer energi på att uppskatta tiden mera noggrant om jag hade bedömt den exakta tiden som avgörande för skuldfrågan på något sätt.

Citat:
Du kanske borde gå SFI med dina polare och denna kvinnan du ni verkar lika obegåvade.

Begåvning eller obegåvning är ju bara en fråga om perspektiv, då begåvning är en högst relativ egenskap. Lika barn leka bäst. Vi kan ta en fika kanske. SFI tror jag inte jag är behörig till.
Citera
2022-05-29, 17:51
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja i Feministernas Diktatur kan Kvinnor bete sig som Amber Heard och anse sig stå över alla andra.

Du borde ha misshandlat skiten ur detta as till kvinna. Eller hänga ut hennes namn och adress så världen kan återskapa balans.

Hakuna matata skulle jag gissa på att hon heter.
Citera
2022-05-30, 04:48
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gates1
Typisk fjant-svennar att kalla TS för hobbypolis

Varför skulle det vara fjantigt?
TS har INGEN rätt att gå runt och leka polis. Han är inte polis, har inte rätt att stoppa andra bilar eller ens lägga sig i när andra begår trafikbrott.
Han har inte med brott att göra ÖVER HUVUD TAGET!

Han ska bara SKITA i när andra begår trafikbrott eller utgör fara för andra. Ringa polisen kan han göra och ge regnumret så de kan lägga en notis + svartlistning på det, så det piper i närmaste polisbil när de slår på regnumret, men han ska inte ingripa fysiskt.

Lämpligast för TS är då att man använder hållare + handsfree, då handsfreelagen bara får brytas i de fall där det gäller trängande fara för liv och hälsa. Att någon annan bryter trafiklagar utgör inte en sådan trängande fara att det är motiverat att bryta lagen för detta. (det är skillnad på trängande fara, och bara fara)

Ser man någon bli våldtagen kan man ju använda nödvärnslagen, men trafikbrott är inget angrepp mot någon, således har du varken nödvärnsrätt eller nöd.

TS är inte polis, han har INGEN rätt att göra något.
Hade jag varit en kund i den där bilen hade jag gärna bekräftat chaufförens historia. Ju fler hobbypoliser som åker fast, ju bättre. Hade gärna sett att "föregivande av allmän ställning" också utökas till att bete sig som poliser så att flera hobbypoliser åker fast.
Citera
2022-05-30, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Varför skulle det vara fjantigt?
TS har INGEN rätt att gå runt och leka polis. Han är inte polis, har inte rätt att stoppa andra bilar eller ens lägga sig i när andra begår trafikbrott.
Han har inte med brott att göra ÖVER HUVUD TAGET!

Han ska bara SKITA i när andra begår trafikbrott eller utgör fara för andra. Ringa polisen kan han göra och ge regnumret så de kan lägga en notis + svartlistning på det, så det piper i närmaste polisbil när de slår på regnumret, men han ska inte ingripa fysiskt.

Lämpligast för TS är då att man använder hållare + handsfree, då handsfreelagen bara får brytas i de fall där det gäller trängande fara för liv och hälsa. Att någon annan bryter trafiklagar utgör inte en sådan trängande fara att det är motiverat att bryta lagen för detta. (det är skillnad på trängande fara, och bara fara)

Ser man någon bli våldtagen kan man ju använda nödvärnslagen, men trafikbrott är inget angrepp mot någon, således har du varken nödvärnsrätt eller nöd.

TS är inte polis, han har INGEN rätt att göra något.
Hade jag varit en kund i den där bilen hade jag gärna bekräftat chaufförens historia. Ju fler hobbypoliser som åker fast, ju bättre. Hade gärna sett att "föregivande av allmän ställning" också utökas till att bete sig som poliser så att flera hobbypoliser åker fast.

Jag skiter fullständigt vad lagen säger. Åker man som yrkeschaffis och pillar på mobilen i hög hastighet förtjänar man att bli konfronterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in