2022-05-29, 10:55
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du har väl ställt dig för hennes bildörr så att hon inte skulle kunna åka iväg? Vad var det för typ av väg? Får man parkera där?

Jag förstår att du är irriterad, men det folk försöker säga till dig är att det ofta är bättre att låta polisen sköta jobbet med att stanna bilförare. Den här gången fick du pisk av tjejen och är polisanmäld för misshandel. Men jag tycker inte du ska sluta uppmana folk att ringa polisen. Ofta är det trafikanter som upptäcker vansinnesförare och då ringer polisen, med den skillnaden att de låter polisen sköta jobbet med att stoppa föraren. Med facit i hand borde du väl ändå tycka att det är något du borde ha övervägt?

Ja det låter ju bra men polisen i detta land gör ingenting detta landet, bärgare som stannade visade ett flertal taxi bilar som åkte förbi med ansiktet rakt ner i telefonen och vinglade och polisen sket fullständigt i det trots att dom inte hade något för sig.
Citera
2022-05-29, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du har väl ställt dig för hennes bildörr så att hon inte skulle kunna åka iväg? Vad var det för typ av väg? Får man parkera där?

Jag förstår att du är irriterad, men det folk försöker säga till dig är att det ofta är bättre att låta polisen sköta jobbet med att stanna bilförare. Den här gången fick du pisk av tjejen och är polisanmäld för misshandel. Men jag tycker inte du ska sluta uppmana folk att ringa polisen. Ofta är det trafikanter som upptäcker vansinnesförare och då ringer polisen, med den skillnaden att de låter polisen sköta jobbet med att stoppa föraren. Med facit i hand borde du väl ändå tycka att det är något du borde ha övervägt?
Och om han inte hade gjort det han gjorde och kärringen hade kört på ditt barn så hade det varit fel. Oavsett vad man gör så är det fel. Tyvärr har jag också dålig erfarenhet av att ringa polisen, blir bemöt som man bara är till besvär precis som att man ringer mitt i en bra film eller något.
Citera
2022-05-29, 11:01
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Ja det gjorde jag, mer frågor på det

Ja, den uppenbara följdfrågan på detta blir ju då, om du svängde ut i kanten och inte hindrade bakomvarande bilar, vad fan menade du då med det du skrev i trådstarten, "och stannade taxin". Där låter det som du på något sätt aktivt "stannade taxin", medan det du skriver nu låter som att du inte aktivt "stannade taxin".

Citat:
konstapeln?

Det är ju inte jag som tagit på mig en konstapels befogenheter.
Citera
2022-05-29, 11:27
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ja det låter ju bra men polisen i detta land gör ingenting detta landet, bärgare som stannade visade ett flertal taxi bilar som åkte förbi med ansiktet rakt ner i telefonen och vinglade och polisen sket fullständigt i det trots att dom inte hade något för sig.

[quote=henriko|80405835]Ja, den uppenbara följdfrågan på detta blir ju då, om du svängde ut i kanten och inte hindrade bakomvarande bilar, vad fan menade du då med det du skrev i trådstarten, "och stannade taxin". Där låter det som du på något sätt aktivt "stannade taxin", medan det du skriver nu låter som att du inte aktivt "stannade taxin".

Det är ju inte jag som tagit på mig en konstapels befogenheter.[/QUOTE]

Inte jag heller, jag stannade min bil och gav råd till någon som börjar slåss på grund av det.
Citera
2022-05-29, 12:05
Medlem
henrikos avatar
Citat:
jag stannade min bil och gav råd till någon som börjar slåss på grund av det.

Som av händelse blev du så arg att du körde om och stannade framför, och så bara råkade någon annan bli arg på dig och gav dig stryk, trots din oskuld, bara inom loppet av någon minut. Vilken slump!

Kanske höll du inte ens avstånd innan allt detta, och föraren framför satt och livrädd tittade i backspegeln, och kanske själv försökte ringa efter hjälp. Kanske gjorde du en break-check när du hade passerat?

Det är något som inte stämmer här, och ju mer jag ser hur du uttrycker dig och slingrar dig, får jag känslan att det är du.
Citera
2022-05-29, 12:47
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Som av händelse blev du så arg att du körde om och stannade framför, och så bara råkade någon annan bli arg på dig och gav dig stryk, trots din oskuld, bara inom loppet av någon minut. Vilken slump!

Kanske höll du inte ens avstånd innan allt detta, och föraren framför satt och livrädd tittade i backspegeln, och kanske själv försökte ringa efter hjälp. Kanske gjorde du en break-check när du hade passerat?

Det är något som inte stämmer här, och ju mer jag ser hur du uttrycker dig och slingrar dig, får jag känslan att det är du.

Och ännu en gång hittar du på nya saker om vad som hänt.
Kanske är du tappad eller trollar du bara?
Citera
2022-05-29, 15:25
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Och ännu en gång hittar du på nya saker om vad som hänt.

Som sagt. Jag tycker inte din historia verkar rimlig. Då är det normalt att man försöker komma på alternativa händelseförlopp som är det.

Jag tycker det framgår tydligt i mitt inlägg att jag inte hävdar att det skulle gått till på något specifikt sätt, utan att det är hypoteser.

Vad har jag hittat på innan menar du?

Citat:
Kanske är du tappad eller trollar du bara?

Vad är det du finner orimligt i mina inlägg?
Citera
2022-05-29, 15:30
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Som sagt. Jag tycker inte din historia verkar rimlig. Då är det normalt att man försöker komma på alternativa händelseförlopp som är det.

Jag tycker det framgår tydligt i mitt inlägg att jag inte hävdar att det skulle gått till på något specifikt sätt, utan att det är hypoteser.

Vad har jag hittat på innan menar du?

Vad är det du finner orimligt i mina inlägg?

Du både hittar på tidsspann och vad som sker.
Om du hade läst mitt inlägg hade du förstått men jag tror inte du är ute efter att förstå.
Citera
2022-05-29, 15:33
Medlem
baconJihads avatar
Det verkar ju inte så värst rimligt att du skille ha stoppat henne bara för att misshandla henne.

Dock lever du i det feministiska och mångkulturella Sverige där vita män är persona non grata.
Citera
2022-05-29, 15:49
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Du både hittar på tidsspann och vad som sker.

"Någon minut" är inte bokstavligt 60 sekunder. Det tar kanske lite mer att köra 500 meter, och sedan en omkörning på det.

Även om du kanske inte fick stryk precis när du hade stannat taxin, så är det ändå så att du inom ca en minut hann att bli arg och stanna någon som efter några minuter visade sig bli ännu argare. Så rimligheten i min reflektion över hur sannolikt detta är kvarstår. Folk brukar inte bli så arga att de slår en när man stannar framför dem, tex när det kommer ett tåg. Det låter som du har gjort något fel också.

Citat:
Om du hade läst mitt inlägg hade du förstått men jag tror inte du är ute efter att förstå.

Nja, nu ska du nog kliva ner från din åsna. Det var exakt detta som var mitt initiala problem med trådstarten, att du skriver så dåligt, att det är jättesvårt att förstå vad du menar.
Citera
2022-05-29, 15:59
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
"Någon minut" är inte bokstavligt 60 sekunder. Det tar kanske lite mer att köra 500 meter, och sedan en omkörning på det.

Även om du kanske inte fick stryk precis när du hade stannat taxin, så är det ändå så att du inom ca en minut hann att bli arg och stanna någon som efter några minuter visade sig bli ännu argare. Så rimligheten i min reflektion över hur sannolikt detta är kvarstår. Folk brukar inte bli så arga att de slår en när man stannar framför dem, tex när det kommer ett tåg. Det låter som du har gjort något fel också.

Nja, nu ska du nog kliva ner från din åsna. Det var exakt detta som var mitt initiala problem med trådstarten, att du skriver så dåligt, att det är jättesvårt att förstå vad du menar.

Jag tittade in i bilen samtidigt som jag pratade med operatören på telefonen, jag var inte inne i bilen utan sneglade in och kollade där telefonen satt i mittkonsollen.
Där började hon slåss då detta var strikt förbjudet enligt denna "kvinna"
Hade du läst texten hade du sett detta, om du fortfarande inte förstår bör du söka hjälp då du verkar förståndshandikappad.

Och att du fortfarande inte greppar det med tiden stödjer teorin om att du är helt förståndshandikappad.
Senast redigerad av Majd.Al.Sultan 2022-05-29 kl. 16:01.
Citera
2022-05-29, 16:41
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Jag tittade in i bilen samtidigt som jag pratade med operatören på telefonen, jag var inte inne i bilen utan sneglade in och kollade där telefonen satt i mittkonsollen.
Där började hon slåss då detta var strikt förbjudet enligt denna "kvinna"

Vet inte om det hjälper att du försöker fortsätta förklara dig, när du fortsätter vara så dålig på att uttrycka dig.

På mittkonsollen? Började hon slåss där, på mittkonsollen? Jag tycker det är minst sagt olyckligt att använda "Där" i andra meningen, för att helt plötsligt från ingenstans peka ut en tidpunkt, eftersom du precis innan använt "där" för att syfta på mittkonsollen. Ett "Då" hade nog varit bättre.

Vad syftar "detta" på i samma mening? Att slåss? Hon började slåss alltså, för att det var strikt förbjudet att slåss? Eller menar du möjligen för att du pratade i telefonen? Eller var det telefonens sittande som var förbjudet? Eller var det förbjudet att du inte var inne i bilen? Eller försöker du syfta på att du sneglade in?

Det är väldigt mycket som händer i detta stycke, och det är svårt att läsa, om inte annat för att du inte har ordning på satser och bisatser.

Den stora fråga är dock varför du ansåg det viktigt nu att förklara att du inte var inne i hennes bil? Det är inget jag överhuvudtaget har nämnt eller hakat upp mig på.

Citat:
Hade du läst texten hade du sett detta, om du fortfarande inte förstår bör du söka hjälp då du verkar förståndshandikappad.

Det var ännu en mening som inte går att förstå. I alla fall inte som den är skriven. Det borde nog varit två separata meningar.

Citat:
Och att du fortfarande inte greppar det med tiden stödjer teorin om att du är helt förståndshandikappad.

Ja, det är en möjlig teori. Jag har en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in