Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Oj vad du vet, återigen du förväntat dig väl inte att bli tagen på orden.
Men (1) jag vet att Majkgård & Esbjörn inte har några blodsband. Men Majkgård är dem som Esbjörn uppger som närmast anhörig. Man kan väl vara varandras anhöriga i livet, även om man inte ärver varandra. Jag trodde Esbjörn avyttrat sin lägenhet i Västerås(3), han står inte skriven där iallafall. Lägenheten i Uppsala ärvde han efter sin bror.
Men jag trodde Esbjörn bodde på Odalgården (5)sen ett par år tillbaka. Att Majkgård bor någon annanstans kanske stämmer(4). Du med sådan koll, är det långt borta? (2).
Att en gång ärvt ett brödrapar man känt i decennier är inte att vara en känd sol och vårare(6). Om hon planerade att ärva huset har du ingen aning om (7).Det fanns Inger testamente upprättat. Och som sagt . Eventuellt framtida brott ger inte Ebba bättre rätt till huset.
"man kan väl"
"jag trodde"
"jag trodde"
"kanske stämmer"
du har verkligen ingen koll, det är ett som är säkert. Ändå skriver du saker och ting så tvärsäkert.
Lögner lögner lögner.
Å nu ljuger du om att det inte finns något upprättat testemente.
Du ljuger också när du påstår att du vet vad jag har och inte har någon aning om. För det har du ingen aning om.
Vad du tydligen fortfarande inte fattat, till och med jämfört med en kloakråtta är du rejält trögfattad, är att Ebba hade bättre rätt till huset helt enkelt för att hon köpt det. Något som Esbjörn medgivit, och därefter inte heller bestridit. Men det har du förmodligen inte heller fattat.
Sol och vårar kärringen Margareta Majkgård är inte anhörig till Esbjörn.
Inte heller är hon den mest närstående, hon är bara en liten parasit.
Mest närstående är för övrigt Ulf. Ett exempel på det är att det var till Ulf Esbjörn vände sig när han ville ha hjälp att ångra köpet. I alla fall enligt Esbjörn själv. Det är också av Ulf, inte sol och vårar kärringen, som Esbjörn får låna bil, när han behöver.