2022-05-29, 20:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej har jag sagt. Du får helt enkelt försöka lära dig vad nej betyder.
Du är ensam om att försvara lögnerna nu.
Men att inte svara är oxå ett svar.
Du erkänner med andra ord din lögn och okunskap.
Lyd ett råd, klipp dig och skaffa dig ett jobb.
2022-05-29, 20:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Esbjörn fick byta ombud för att undvika att det skulle uppstå en jävsituation i rätten.

Du bara ljuger och ljuger och ljuger. Domstolen tvingade barnvåldtäktsmannen Johann Binninge att vara kvar som Esbjörns ombud, när han försökte smita. Och ifall du fortfarande inte har fattat det, din korkade kloakråtta, så är charlatanen alltjämt Esbjörns ombud.
2022-05-29, 22:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vad menar du? Hon är ju hans närmsta anhöriga, det är henne han bor hos och har gjort i många år.

Ännu fler lögner från kloakråttan.

1. Majkgård är inte anhörig till Esbjörn.
2. Majkgård och Esbjörn bor inte ihop.
3. Esbjörn har sin egen lägenhet. Tydligen två till och med.
4. Majkgård har sin egen bostad. Hon bor inte på sin kursgård.
5. Det sägs att Esbjörn ibland övernattar i ett litet rum på den kursgård som Majkgård driver, mot att han utför visst arbete där. Det föreligger alltså ett svart affärsförhållande. Jag skriver svart eftersom jag utgår ifrån att de inte skattar för bytet av tjänster.
6. Majkgård är en känd sol och vårare.
7. Esbjörn är hennes nästa byte. Hon bara väntar på att han ska dö, så att hon skulle få ärva hans hus. Eller väntade, ska man väl skriva, för Esbjörn lurade sol och våraren, och sålde huset.
Senast redigerad av trngw 2022-05-29 kl. 22:42.
2022-05-29, 22:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ännu fler lögner från kloakråttan.

1. Majkgård är inte anhörig till Esbjörn.
2. Majkgård och Esbjörn bor inte ihop.
3. Esbjörn har sin egen lägenhet. Tydligen två till och med.
4. Majkgård har sin egen bostad. Hon bor inte på sin kursgård.
5. Det sägs att Esbjörn ibland övernattar i ett litet rum på den kursgård som Majkgård driver, mot att han utför visst arbete där. Det föreligger alltså ett svart affärsförhållande. Jag skriver svart eftersom jag utgår ifrån att de inte skattar för bytet av tjänster.
6. Majkgård är en känd sol och vårare.
7. Esbjörn är hennes nästa byte. Hon bara väntar på att han ska dö, så att hon skulle få ärva hans hus. Eller väntade, ska man väl skriva, för Esbjörn lurade sol och våraren, och sålde huset.
Oj vad du vet, återigen du förväntat dig väl inte att bli tagen på orden.

Men (1) jag vet att Majkgård & Esbjörn inte har några blodsband. Men Majkgård är dem som Esbjörn uppger som närmast anhörig. Man kan väl vara varandras anhöriga i livet, även om man inte ärver varandra. Jag trodde Esbjörn avyttrat sin lägenhet i Västerås(3), han står inte skriven där iallafall. Lägenheten i Uppsala ärvde han efter sin bror.
Men jag trodde Esbjörn bodde på Odalgården (5)sen ett par år tillbaka. Att Majkgård bor någon annanstans kanske stämmer(4). Du med sådan koll, är det långt borta? (2).

Att en gång ärvt ett brödrapar man känt i decennier är inte att vara en känd sol och vårare(6). Om hon planerade att ärva huset har du ingen aning om (7).Det fanns Inger testamente upprättat. Och som sagt . Eventuellt framtida brott ger inte Ebba bättre rätt till huset.
2022-05-29, 22:59
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du är ensam om att försvara lögnerna nu.
Men att inte svara är oxå ett svar.
Du erkänner med andra ord din lögn och okunskap.
Lyd ett råd, klipp dig och skaffa dig ett jobb.
Det betyder inte att det är jag som har fel. Det betyder bara att ni nöter ut folk.
För övrigt är jag nyklippt och har ett jobb.
2022-05-29, 23:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det betyder inte att det är jag som har fel. Det betyder bara att ni nöter ut folk.

Det finns mycket du har fel på, du kan inte bara förlika dig med det.
För det första har du fel i att M-gård inte skulle vara ekonomiskt inblandad.
du säger att M-gård inte har gjort anspråk på Ebbas hus när Esbjörn ägde det!
jo det har hon gjort, det finns i tryck på Expresens intervju samt på Ebbas facebook.
det finns tvvå som gjorde det
från hennes faceb. Detta är den nu bortgångne Matz
Citat:
En person med ekonomiska intressen i huset hotar mig på telefon med att de ska ”hänga ut dig i hela rikspressen – det klarar du inte – backa!”.

Detta är oxå från hennes faceb.
Citat:
Men i samband med att tillträdet skulle ske, framkom det en rad oklarheter hos säljaren. Helt plötsligt fick jag reda på att det finns två andra personer i Esbjörns närhet som har starka synpunkter på försäljningen. Två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten och som har egna ekonomiska intressen i saken. Jag har nu via Esbjörns ombud fått höra att den ena påstår sig ha fått fastigheten som en gåva.

Det är ganska lätt att förstå vilka två detta är eller ?
2022-05-29, 23:24
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Då är det bara du svarar på frågorna och bevisar dina påståenden!
2022-05-29, 23:29
Medlem
trngws avatar
Citat:

Men (1) jag vet att Majkgård & Esbjörn inte har några blodsband. Men Majkgård är dem som Esbjörn uppger som närmast anhörig. Man kan väl vara varandras anhöriga i livet, även om man inte ärver varandra. Jag trodde Esbjörn avyttrat sin lägenhet i Västerås(3), han står inte skriven där iallafall. Lägenheten i Uppsala ärvde han efter sin bror.
Men jag trodde Esbjörn bodde på Odalgården (5)sen ett par år tillbaka. Att Majkgård bor någon annanstans kanske stämmer(4). Du med sådan koll, är det långt borta? (2).

Att en gång ärvt ett brödrapar man känt i decennier är inte att vara en känd sol och vårare(6). Om hon planerade att ärva huset har du ingen aning om (7).Det fanns Inger testamente upprättat. Och som sagt . Eventuellt framtida brott ger inte Ebba bättre rätt till huset.

"man kan väl"
"jag trodde"
"jag trodde"
"kanske stämmer"

du har verkligen ingen koll, det är ett som är säkert. Ändå skriver du saker och ting så tvärsäkert.
Lögner lögner lögner.

Å nu ljuger du om att det inte finns något upprättat testemente.

Du ljuger också när du påstår att du vet vad jag har och inte har någon aning om. För det har du ingen aning om.

Vad du tydligen fortfarande inte fattat, till och med jämfört med en kloakråtta är du rejält trögfattad, är att Ebba hade bättre rätt till huset helt enkelt för att hon köpt det. Något som Esbjörn medgivit, och därefter inte heller bestridit. Men det har du förmodligen inte heller fattat.

Sol och vårar kärringen Margareta Majkgård är inte anhörig till Esbjörn.
Inte heller är hon den mest närstående, hon är bara en liten parasit.
Mest närstående är för övrigt Ulf. Ett exempel på det är att det var till Ulf Esbjörn vände sig när han ville ha hjälp att ångra köpet. I alla fall enligt Esbjörn själv. Det är också av Ulf, inte sol och vårar kärringen, som Esbjörn får låna bil, när han behöver.
2022-05-29, 23:40
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Visst så bor Inger Margareta Majkgård på pensionatet Odalgården men för Skatteverket så uppger hon att hon bor i en bostadsrätt på adressen S:t Persgatan 34 A lgh 1402, 753 29 i Uppsala.

I lägenheten i Uppsala så bor i verkligheten hennes dotter medan Margareta bor på Odalgården.

Det hela är ett upplägg för att hon skall slippa att betala förmånsskatt för bostad, möbler, el, värme, Internet mm som vi vanliga dödliga lägger en stor del av vår lön på.

Givetvis så skulle hon betala inkomstskatt plus att företaget skulle ha betalat arbetsgivaravgifter men det gör hon inte. Margareta har ju redan visat att hon står över lagen så vem är förvånad?

Hur många tror föresten att Margareta köper falukorv för egna pengar när hon har en restaurang till sitt förfogande där de lätt slinker undan lite oxfilé. 🤔
2022-05-29, 23:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Dit andra fel:
du påstår att Esbjörn är dement på grund av ett dokument som Sture har skickat in,
är det ett intyg på att han är det? Nej det är en del av en konversation om nu det inte är en förfalskning, sen är det som du antar är överstruket möjligen en del av något som skulle vara det du vill att det ska stå.

Finns inget som ser äkta ut i hans inlaga texten lutar fel storlek på sidnr mm.
vilken ser mest äkta ut av dom två ?
Denna eller aktbilaga 23?
https://imgur.com/a/s3K8cCc
2022-05-29, 23:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Visst så bor Inger Margareta Majkgård på pensionatet Odalgården men för Skatteverket så uppger hon att hon bor i en bostadsrätt på adressen S:t Persgatan 34 A lgh 1402, 753 29 i Uppsala.

I lägenheten i Uppsala så bor i verkligheten hennes dotter medan Margareta bor på Odalgården.

Det hela är ett upplägg för att hon skall slippa att betala förmånsskatt för bostad, möbler, el, värme, Internet mm som vi vanliga dödliga lägger en stor del av vår lön på.

Givetvis så skulle hon betala inkomstskatt plus att företaget skulle ha betalat arbetsgivaravgifter men det gör hon inte. Margareta har ju redan visat att hon står över lagen så vem är förvånad?

Hur många tror föresten att Margareta köper falukorv för egna pengar när hon har en restaurang till sitt förfogande där de lätt slinker undan lite oxfilé. 🤔

Man kan ju undra var all den maten som första ombudet skryter om kommer ifrån fick han betalt i "natura" för Esbjörns försvar? han har ju inte deklarerat någon direkt inkoms.
2022-05-29, 23:54
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Nåååå, så många bevis du fått och så många fakta du förnekat t.o.m vad domstolen kommit fram till.
Nu jävlar är det din tur MaryBum att bevisa dina egna påståenden och fantasifoster, var är beviset som du säger dig ha fått på att Ebba Busch polisanmälts med namn och p.nr och vad som står i anmälan?
O vilka jävla försäkringsbolag anlitar ombud nr:1 att företräda dem i domstolar?

NÅÅÅ!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in