2022-05-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Men det är ju bra att veta att du inte står upp för ditt land om det blir anfallit. Men hoppas det finns män med lite ryggrad för din skull, för resonerar alla som du är det bara att böja sig framåt och bita i kudden.

Orkar inte gå in på vad jag vet eller gjort. Tänk efter, krig är inte en film eller nåt strategispel. Du trodde att alla soldater är frivilliga eller yrkessoldater i Ukraina. Jag upplyste dig bara om att det är dom inte, vilket gör krig(et) ännu värre.
Senast redigerad av HappyUW 2022-05-29 kl. 20:47.
Citera
2022-05-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Han åkte inte i fängelse, han flydde till Ryssland för att undgå riksrätt för att bl.a. fängslat oppositionsledare. Om den svenska regeringen sätter Åkesson i fängelse så är det en legitim anledning att avsätta den svenska regeringen med våld eftersom det demokratiska kontraktet skulle vara brutet. En demokratisk regering är bara demokratisk om den följer lagen.
Vi blandar ihop personer.
Den kvinnliga presidenten innan Yanukovich åkte i fängelse pga korruption. Det var väl inte därför han flydde, han flydde för att inte bli mördad av mobben under statskuppen.

Men vad gjorde han som stred mot grundlagen?
Citera
2022-05-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ok, du får tycka vad du vill så tycker jag vad jag vill.

Men när det gäller Ukraina så är det väl logiskt att Ukrainarna väljer själva utan inblandning av ryssland?

En fråga? Skulle du vilja bo i ryssland?

Jag håller med, med tillägget att USA ska inte heller blanda sig i. Och skriv inte att USA inte gör det när det finns massor med bevis att dom gör det.
Citera
2022-05-29, 20:52
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Orkar inte gå in på vad jag vet eller gjort. Tänk efter, krig är inte en film eller nåt strategispel. Du trodde att alla soldater är frivilliga eller yrkessoldater i Ukraina. Jag upplyste dig bara om att det är dom inte, vilket gör krig(et) ännu värre.

Ok, så nu är du en erfaren krigsveteran? Jag tror att de flesta i Ukraina krigar för att de vill skydda sitt land och sitt folk.

De vet vad det innebär att vara ockuperade av mongolen, eftersom de varit det innan. Eller du tycker ryssen har behandlat folket väl i de ockuperade områdena?

Jag har skrivit det förr, jag dör hellre att försöka försvara min familj än att riskera stå bredvid när de våldtar min fru och dotter.
Citera
2022-05-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej - Ryssland är Sveriges enda hot och Rysslands beteende har stärkt den bilden genom flera invasioner av fredliga grannar.

Ryssland är egentligen ett rikt land. Men många ryssar lever som vi i väst gjorde för 100-150år sedan. Det går inte längre skylla på kommunismen eller WWII. Det är dagens ledare.
Du hade en lista med delrepubliker (som du felaktigt listade som länder) och länder som ryssarna skulle ha invaderat som jag svarade på faktamässigt. Kan du argumentera utan felaktig propaganda? Inga problem med sann propaganda, men kom inte med lögner.
Citera
2022-05-29, 20:53
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Jaså, för sovjet/rysslands historia är fylld av demokrati och folkets bästa?

Ukrainas och Rysslands historia och relationer.
Citera
2022-05-29, 20:55
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. Det var en kupp mot en regering som bröt mot grundlagen.

Hur menar du då?
Citera
2022-05-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag förstår att du inte följt utvecklingen sen 2014, om du skall ta upp den i den här tråden så råder jag dig att läsa på.
Jag tänker inte ägna tid åt att försöka återskapa en 8år lång konflikt för en Ryss älskare.
Jag behover bara en källa, inget annat.
Citera
2022-05-29, 21:00
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag kan berätta för dig att Ryssland just nu med hög hastighet backar in i framtiden.
I praktiken innebär det att vägen tillbaka inte bara är lång, den är oändligt lång. De kommer därmed aldrig att komma fram till den europeiska standarden.

Rysslands industri är döende
Ryssland som I-land finns inte mer, dessutom har ukrainarna visat oss att Ryssland aldrig var en stormakt.
Det blir hårt för ryssarna framöver, potatisekonomin kommer inom kort att ersätta den monetära.

Hur Rysslands industri skulle vara döende har jag ingen aning om.

Ryssland har goda relationer med mer än hälften av världens befolkning, Indien och Kina inräknade så klart. Har svårt att tro att de helt plötsligt skulle bli helt isolerade. Både Indien och Kina behöver ett starkt Ryssland för att motverka USAs hegemoni.
Citera
2022-05-29, 21:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det känns lite kontraproduktivt om dom samtidigt får både Bonus och Excalibur nu. Kan det varit så att modellerna var äkdre och inte hade det?

Tror inte det då M-777 inte tycks ha tillverkats i någon strippad variant av det slaget. Snarare är det så att amerikanarna är oroliga för tekniköverföring.

Men det som återstår blir ju då en icke självgående 155 milisers haubits utan några direkta fördelar. Det blir inte den game changer som vi hade hopats på.

Exempel:
https://imgur.com/kIQBFyL
Alternativt:
https://i.imgur.com/kIQBFyL.jpeg
Citera
2022-05-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Hur Rysslands industri skulle vara döende har jag ingen aning om.

Ryssland har goda relationer med mer än hälften av världens befolkning, Indien och Kina inräknade så klart. Har svårt att tro att de helt plötsligt skulle bli helt isolerade. Både Indien och Kina behöver ett starkt Ryssland för att motverka USAs hegemoni.
Kina vet att skulle Ryssland falla så är dom näst på tur, så det kommer aldrig hända.
Citera
2022-05-29, 21:05
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Hur menar du då?

Svårt med svenska språket? Den dåvarande regeringen bröt mot lagen, d.v.s det var en olaglig regering som blev avsatt av folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in