2022-05-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Tror du alla är frivilliga Man åker i fängelse om man inte krigar. Nu pratar dom om att man ska bli avrättad om man inte lyder. Ingen man över 18år får lämna Ukraina, dom är "fångar" i landet.

En del civila och frivilliga får 30 minuters träning och skickas till fronten. Det är demonstrationer i västra Ukraina mot att män där bussas till fronten.

Sen finns det ju massor inkallade/frivilliga med hög stridsvilja samt yrkessoldater också.

I princip alla länder i världen måste kalla in sin befolkning som är i vapenför ålder vid ofred.
Inget konstigt med det.
Citera
2022-05-29, 20:21
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Absolut. Anti-Ryssland propagandan har fungerat mycket bra.
Dina inlägg ökar anti-ryssland uppfattningen exponentiellt. TACK !
Citera
2022-05-29, 20:22
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Donetsk och Luhansk skulle aldrig kunnat stå emot den Ukrainska staten om det inte vore för ryska soldater och starkt stöd.

Jag läste en lustig passage från "85 days in Sloviansk". En av seperatisterna förklarade att enda anledningen att de kunde hålla en av sina positioner i över två veckor var att ukrainska armén var övertygade om att seperatisterna var elit-spetznaz från Ryssland med de grymmaste vapnen, så de var extremt försiktiga när de avancerade
Citera
2022-05-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
I princip alla länder i världen måste kalla in sin befolkning som är i vapenför ålder vid ofred.
Inget konstigt med det.

Jag säger inte att det är konstigt, men svarade nån som trodde folk slogs frivilligt som nån sorts folkomröstning eller att man kunde välja själv.
Citera
2022-05-29, 20:25
Medlem
raskenss avatar
Ryssarna har verkligen enorma problem nu att rekrytera kontaktssoldater och Putin kommer inte att mobilisera vilket innebär tvångsinkallelser. Det kommer bli ett snabbt slut på hans karriär han har verkligen skitit i fläkten nu:

https://twitter.com/kamilkazani/status/1530895135826927616?t=kbug4as9O4AkkkPJxpvhhQ&s=19
Citera
2022-05-29, 20:28
Medlem
Jofs avatar
Är det ok att Ukraina inte skickar bomber in i Ryssland?
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ukrainarna är inte heller guds bästa Barn jag lovar!
Det är dom säkerligen inte, men dom är inte i närheten så rutten som ryssarna är.
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag läste en lustig passage från "85 days in Sloviansk". En av seperatisterna förklarade att enda anledningen att de kunde hålla en av sina positioner i över två veckor var att ukrainska armén var övertygade om att seperatisterna var elit-spetznaz från Ryssland med de grymmaste vapnen, så de var extremt försiktiga när de avancerade
Om det var någon som hade skrivit det du just sade, "elit-spetznaz med de grymmaste vapnen" , så hade jag tagit det som en skoluppsats om sssssss(läspar)oldater av en 14 åring. Men visst, skulle likväl kunna vara en 50 årig serb som sade det....i evolutionens tecken
Citera
2022-05-29, 20:30
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Tror du alla är frivilliga Man åker i fängelse om man inte krigar. Nu pratar dom om att man ska bli avrättad om man inte lyder. Ingen man över 18år får lämna Ukraina, dom är "fångar" i landet.
Alla partier som är emot kriget har förbjudits och och flera politiker har slängts i fängelse eller mördats.

En del civila och frivilliga får 30 minuters träning och skickas till fronten. Det är demonstrationer i västra Ukraina mot att män där bussas till fronten.

Är ju lite annan värld än vi tror i curlade Sverige, när det är krig.

Sen finns det ju massor inkallade/frivilliga med hög stridsvilja samt yrkessoldater också.

Men det är ju bra att veta att du inte står upp för ditt land om det blir anfallit. Men hoppas det finns män med lite ryggrad för din skull, för resonerar alla som du är det bara att böja sig framåt och bita i kudden.
Citera
2022-05-29, 20:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Goda nyheter från USA där de nu planerar skicka mer långtgående artilleri till Ukraina.
Hoppas de skickar vacuumbomber också som Ryssarna använder mot civila i Ukraina.

Artilleriet (M-777) som USA har skickat till Ukraina har först "strippats" på dom stora fördelar som det skulle kunnat gett. Detta genom att plocka bort det mycket exakta digitala eldledningssystemet TAD - för ballistisk beräkning, navigering, inriktning och självlokalisering.

Åtminstone är det vad jag tycker mig kunnat se.
Citera
2022-05-29, 20:42
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Artilleriet (M-777) som USA har skickat till Ukraina har först "strippats" på dom stora fördelar som det skulle kunnat gett. Detta genom att plocka bort det mycket exakta digitala eldledningssystemet TAD - för ballistisk beräkning, navigering, inriktning och självlokalisering.

Åtminstone är det vad jag tycker mig kunnat se.

Det känns lite kontraproduktivt om dom samtidigt får både Bonus och Excalibur nu. Kan det varit så att modellerna var äkdre och inte hade det?
Citera
2022-05-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
En utbrytarrepublik som inte ville tillhöra Ryssland. Alla som försvarar utbrytarrepublikerna Donetsk och Luhansk måste, om de är konsekventa, kraftigt fördöma Rysslands militära ingripande som förhindrade tjetjenerna att bilda en självständig stat. Varför ska rysktalande i Ukraina ha rätt att bilda egen stat om inte tjetjenerna har det?
Politiken är aldrig konsekvent tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in