2022-05-29, 20:45
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasch-pundarn
Finns många bra vapes inom din budget. Ska den vara så fickvänlig som möjligt eller är det mer prioriterat med lång batteritid? Kan du tänka dig en stormtändardriven vape eller föredrar du batteridriven?

Länkar två tips på två väldigt olika vapes som båda ligger inom din budget

Vapcap hyllas i denna tråd och på många andra ställen och ligger långt under din budget. Antagligen marknadens mest prisvärda vape. Nästan ett måste i hyllan även om man kanske senare köper en dyrare vape. Finns många tillbehör både original och pirat.
https://www.vaposhop.com/vaporizers/portable-vaporizers/vapcap-m-2020/

Boundless Tera har grym batteritid och utbytbara batterier. Skulle jag köpa ännu en vape skulle detta vara mitt nästa köp. Kör deras modell CFC nu och tycker den funkat riktigt bra i många år. Tera ska vara ännu bättre.
https://www.vaposhop.com/vaporizers/portable-vaporizers/boundless-tera/
Gärna fickvänlig men behöver inte vara jätteliten.
Jag röker ändå i stort sätt bara på kvällen när dagens måsten är klara och det blir soffan en stund innan sängen.
Då blir det ofta en spliff på balkongen.
Skönt o slippa rulla o hålla på.

Vet inte vad det är för skillnad men en batteridriven låter nog mkt smidigare än en stormtändar driven i mina öron.

Tack för tipsen, ska läsa dina länkar noga
Citera
2022-05-29, 22:05
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Säkert varit på tal flera ggr i tråden men sitter på telefonen och är lat.

Vilken sida är bäst när det gäller Dry Herb Vapes? Finns det nån Svensk sida man kan beställa ifrån?

Och vad ska man ha till cannabis? Har kikat på Pax 3, något att ha eller finns det mer prisvärda?

Mvh
Min erfarenhet är att PAX3 ser mycket finare och fiffigare ut än vad den faktiskt är.
Dålig luftgenomströmning kräver att du verkligen får suga på donet under minst 10 sekunder för att få i dig nån vape av värde. Första testet känns trevligt, men efter en tid märker du att den är ganska medioker och omständlig att använda.
Citera
2022-05-29, 23:04
Medlem
Citat:
Finns många bra vapes inom din budget. Ska den vara så fickvänlig som möjligt eller är det mer prioriterat med lång batteritid? Kan du tänka dig en stormtändardriven vape eller föredrar du batteridriven?

Länkar två tips på två väldigt olika vapes som båda ligger inom din budget

Vapcap hyllas i denna tråd och på många andra ställen och ligger långt under din budget. Antagligen marknadens mest prisvärda vape. Nästan ett måste i hyllan även om man kanske senare köper en dyrare vape. Finns många tillbehör både original och pirat.
https://www.vaposhop.com/vaporizers/portable-vaporizers/vapcap-m-2020/

Boundless Tera har grym batteritid och utbytbara batterier. Skulle jag köpa ännu en vape skulle detta vara mitt nästa köp. Kör deras modell CFC nu och tycker den funkat riktigt bra i många år. Tera ska vara ännu bättre.
https://www.vaposhop.com/vaporizers/portable-vaporizers/boundless-tera/

Tack för tipsen 👌
Citera
2022-05-30, 07:31
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Gärna fickvänlig men behöver inte vara jätteliten.
Jag röker ändå i stort sätt bara på kvällen när dagens måsten är klara och det blir soffan en stund innan sängen.
Då blir det ofta en spliff på balkongen.
Skönt o slippa rulla o hålla på.

Vet inte vad det är för skillnad men en batteridriven låter nog mkt smidigare än en stormtändar driven i mina öron.

Tack för tipsen, ska läsa dina länkar noga

Boundless CFC är fickvänlig och batteridriven. Har haft min i några år nu och den presterar fortfarande bra. Den ger ett plastigt intryck men vape-prestandan är riktigt bra för den pengen. Batteriet är inte utbytbart men tycker det fortfarande håller ok.

https://www.vaposhop.com/vaporizers/portable-vaporizers/boundless-cfc-2.0/
Citera
2022-05-30, 07:33
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expander
Min erfarenhet är att PAX3 ser mycket finare och fiffigare ut än vad den faktiskt är.
Dålig luftgenomströmning kräver att du verkligen får suga på donet under minst 10 sekunder för att få i dig nån vape av värde. Första testet känns trevligt, men efter en tid märker du att den är ganska medioker och omständlig att använda.

Intressant. Mycket yta alltså. Det syns nästan på den tycker jag. Ser inte ut att vara någon billig designbyrå som formgett den. Det har gett mig en dålig känsla då jag hellre betalar för prestanda.
Citera
2022-06-03, 14:43
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Boundless CFC är fickvänlig och batteridriven. Har haft min i några år nu och den presterar fortfarande bra. Den ger ett plastigt intryck men vape-prestandan är riktigt bra för den pengen. Batteriet är inte utbytbart men tycker det fortfarande håller ok.

https://www.vaposhop.com/vaporizers/portable-vaporizers/boundless-cfc-2.0/
Ok tack för bra tips! Har utgått från dina tips o googlat massa.

Vilken av Boundless CFC 2.0 och Wolkenkraft FX Mini skulle du ha köpt?
https://magicvaporizers.se/wolkenkraft-fx-mini

Dom ligger i samma prisklass och båda tilltalar mig lika mkt. Kan inte bestämma mig haha

EDIT: Alla som har belägg för en åsikt får gärna flika in
Senast redigerad av Stor-Frank 2022-06-03 kl. 15:01.
Citera
2022-06-03, 19:33
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ok tack för bra tips! Har utgått från dina tips o googlat massa.

Vilken av Boundless CFC 2.0 och Wolkenkraft FX Mini skulle du ha köpt?
https://magicvaporizers.se/wolkenkraft-fx-mini

Dom ligger i samma prisklass och båda tilltalar mig lika mkt. Kan inte bestämma mig haha

EDIT: Alla som har belägg för en åsikt får gärna flika in

Efter en snabb googling tycker jag Wolkenkraft FX Mini verkar vara en väldigt trevlig vape. Jag hade nog valt den framför Boundless CFC 2.0. Gillar att kammaren är i metall och munstycket i glas. Den verkar på det hela taget lite mindre plastig. Känns lite mer hälsosamt att röka från en upphättad enhet som har mindre plast i rökgången med tanke på hälsofarliga ämnen som kan frigöras. Den är en konvektionsvape medan CFC:n är en konduktionsvape. Jag gillar båda varianterna så inget jag bryr mig jättemycket om. Gillar magnetlåsningen av munstycket, verkar väldigt praktiskt att öppna och fylla på nytt.
Citera
2022-06-08, 19:10
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Efter en snabb googling tycker jag Wolkenkraft FX Mini verkar vara en väldigt trevlig vape. Jag hade nog valt den framför Boundless CFC 2.0. Gillar att kammaren är i metall och munstycket i glas. Den verkar på det hela taget lite mindre plastig. Känns lite mer hälsosamt att röka från en upphättad enhet som har mindre plast i rökgången med tanke på hälsofarliga ämnen som kan frigöras. Den är en konvektionsvape medan CFC:n är en konduktionsvape. Jag gillar båda varianterna så inget jag bryr mig jättemycket om. Gillar magnetlåsningen av munstycket, verkar väldigt praktiskt att öppna och fylla på nytt.
Tack! Beställd!
Citera
2022-06-08, 19:36
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Tack! Beställd!

Kul! Hoppas du blir nöjd med den
Citera
2022-06-19, 16:51
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Tack! Beställd!

Hunnit testa Wolkenkraft än? Blev nyfiken på denna
Citera
2022-06-19, 18:00
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Hunnit testa Wolkenkraft än? Blev nyfiken på denna
Ja för fan!
Nu har jag ju ingenting att jämföra med men jag är sjukt nöjd. Den är väldigt smidig och
blir varm på ca 30sec.
Batteriet räcker till 5-6 omgångar beroende på om man stänger av den själv eller låter den stänga av sig själv.

Vilken temp brukar du vejpa gräs på?
Jag inbillar mig att 180 grader räcker ypperligt.
Går jag upp på 210-220 tycker jag att jag blir mer stekt. Stämmer det eller är det inbillning?

Det enda jag kan ångra är att jag inte köpt en tidigare haha
Citera
2022-06-19, 18:23
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ja för fan!
Nu har jag ju ingenting att jämföra med men jag är sjukt nöjd. Den är väldigt smidig och
blir varm på ca 30sec.
Batteriet räcker till 5-6 omgångar beroende på om man stänger av den själv eller låter den stänga av sig själv.

Vilken temp brukar du vejpa gräs på?
Jag inbillar mig att 180 grader räcker ypperligt.
Går jag upp på 210-220 tycker jag att jag blir mer stekt. Stämmer det eller är det inbillning?

Det enda jag kan ångra är att jag inte köpt en tidigare haha

Fasen va gött! Kul att höra.

Jag kör kring 210 grader i min Boundless CFC. Den enda av mina vejps där jag kan ställa temperaturen. Tycker det blir bra drag då utan att gräset får frän smak. Men har hört att ideal temperatur kan variera mellan olika vejps. Osäker på om effekten varierar beroende på temperatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in