2022-05-17, 22:47
Medlem
Nån som kan tipsa om billig vape som klarar både hasch och DMT? Lite waste är fine, över 1000kr för en vape är inte fine.
Citera
2022-05-18, 16:59
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Nån som kan tipsa om billig vape som klarar både hasch och DMT? Lite waste är fine, över 1000kr för en vape är inte fine.

Blir svårt tror jag. Verkar som alla i reddit-tråden om att vape:a dmt i dry herb vapes menar på att man ska använda en temperaturkontrollerad konvektionsvape till DMT men en sådan får du inte för under 1000. Budgetvarianterna ligger några hundralappar över 1000 och frågan är då hur bra dessa är till hasch. Inte särskilt skulle jag gissa.

Funderar annars på Dynavap. Den stämmer in på alla krav förutom temperaturkontroll.
Citera
2022-05-18, 17:13
Medlem
hasch-pundarns avatar
Om du vill köpa Dynavap men komma billigare undan har jag sett att det också finns kopior för under halva priset på AliExpress.

Ingen här som provat dom eller?
Citera
2022-05-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasch-pundarn
Blir svårt tror jag. Verkar som alla i reddit-tråden om att vape:a dmt i dry herb vapes menar på att man ska använda en temperaturkontrollerad konvektionsvape till DMT men en sådan får du inte för under 1000. Budgetvarianterna ligger några hundralappar över 1000 och frågan är då hur bra dessa är till hasch. Inte särskilt skulle jag gissa.

Funderar annars på Dynavap. Den stämmer in på alla krav förutom temperaturkontroll.

Är helt grön på vapes. Jag vill ha en som man kan stoppa skiten i avsedd plats och blazea på. Typ 600kr är ett rimligt pris. Vad finns det för andra alternativ utom freebase eller blanda med tobak och gräs i en joint?
Citera
2022-05-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasch-pundarn
Om du vill köpa Dynavap men komma billigare undan har jag sett att det också finns kopior för under halva priset på AliExpress.

Ingen här som provat dom eller?

Funkar denna? https://magicvaporizers.se/dynavap-m och klarar den hasch eller gräs med? Som sagt vill jag bara få en breakthrough på mina 3 doser jag köpt och legat i garderoben sedan november.
Citera
2022-05-18, 18:40
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Funkar denna? https://magicvaporizers.se/dynavap-m och klarar den hasch eller gräs med? Som sagt vill jag bara få en breakthrough på mina 3 doser jag köpt och legat i garderoben sedan november.

Det är den jag menar, standardmodellen. Den är mycket bra till både gräs och hasch. Men tydligen ska DMT vape:as på lägre temperaturer än röka. Dynavap gör ett klickljud när kammaren är tillräckligt uppvärmd. Men det kommer du inte kunna gå efter när det gäller DMT, det kommer vara för varmt. Då gäller det att du timar bra med stormtändaren så att värmen blir lagom och det kan säkert vara svårt kan jag tänka mig. Kan inget om DMT egentligen, läste bara redditen jag nämnde lite snabbt.
Citera
2022-05-18, 18:45
Medlem
hasch-pundarns avatar
Redditen om dmt i dry herb vapes:
https://www.reddit.com/r/vaporents/comments/ghyxx3/dmt_with_dry_herb_vape/
Citera
2022-05-24, 10:39
Medlem
Säkert varit på tal flera ggr i tråden men sitter på telefonen och är lat.

Vilken sida är bäst när det gäller Dry Herb Vapes? Finns det nån Svensk sida man kan beställa ifrån?

Och vad ska man ha till cannabis? Har kikat på Pax 3, något att ha eller finns det mer prisvärda?

Mvh
Citera
2022-05-29, 10:57
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Jag har en vaporizer som e en sk. mech mod. själva vape'en e värd typ 2.500kr. sen e tank och alla andra värda lite också. ja har funderat på att återgå till vape, men de har hittils blivit cigaretter.

ja undrar: om man har en sån här kvalitetsvape, hur blir upplevelsen av cannabis då? hur mycket bättre blir de, jämfört me en billig vape-stick för cannabisolja?

och sen så e de så att de kommer eldgnistor ur den när ja trycker in knappen, vad behöver ja fixa för att den ska funka igen?

och slutligen: e hampa-cotton att rekommendera? varför/varför inte?
Citera
2022-05-29, 17:02
Medlem
Stor-Franks avatar
Tips på en bra vamporizer till gräs?
Är helt noob. Pris max 1500kr
Nåt speciellt att tänka på?
Citera
2022-05-29, 19:15
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Tips på en bra vamporizer till gräs?
Är helt noob. Pris max 1500kr
Nåt speciellt att tänka på?

Finns många bra vapes inom din budget. Ska den vara så fickvänlig som möjligt eller är det mer prioriterat med lång batteritid? Kan du tänka dig en stormtändardriven vape eller föredrar du batteridriven?

Länkar två tips på två väldigt olika vapes som båda ligger inom din budget

Vapcap hyllas i denna tråd och på många andra ställen och ligger långt under din budget. Antagligen marknadens mest prisvärda vape. Nästan ett måste i hyllan även om man kanske senare köper en dyrare vape. Finns många tillbehör både original och pirat.
https://www.vaposhop.com/vaporizers/portable-vaporizers/vapcap-m-2020/

Boundless Tera har grym batteritid och utbytbara batterier. Skulle jag köpa ännu en vape skulle detta vara mitt nästa köp. Kör deras modell CFC nu och tycker den funkat riktigt bra i många år. Tera ska vara ännu bättre.
https://www.vaposhop.com/vaporizers/portable-vaporizers/boundless-tera/
Citera
2022-05-29, 19:24
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Säkert varit på tal flera ggr i tråden men sitter på telefonen och är lat.

Vilken sida är bäst när det gäller Dry Herb Vapes? Finns det nån Svensk sida man kan beställa ifrån?

Och vad ska man ha till cannabis? Har kikat på Pax 3, något att ha eller finns det mer prisvärda?

Mvh

Jag skulle valt Boundless Tera framför Pax 3. Pax 3 verkar vara en grym vape men tror du får mer för pengarna med en Tera. Pax 3 har heller inte utbytbart batteri vilket inte känns så framtidssäkert tycker jag personligen.

Vaposhop skulle jag rekommendera. Dom har en svensk storefront men tror kanske dom skickar från annat land. Inom Europa är det hursomhelst så ingen tull. Bra kundtjänst och bra priser tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in