2022-05-29, 16:03
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Okej vilken media var det? Västerländsk antar jag? Mycket i västerländsk media vill enbart Försöka visa det dåliga Ryssland även om det inte stämmer alla gånger. Ungefär som igår.. ”Putin skriver ny lag att ta bort åldergräns” Direkt blev det diskussioner om hur sjukt det är och att barn ska få kriga.

Sen läser du andra medier som inte är västerländsk. ”Putin har skrivit på en nu lag att ta bort den övre åldersgränsen”.

Okej? Så varför skriver då inte västerländska media samma sak? Nope det måste skrivas på ett sätt som får det att låta värre.

Så nej jag litar inte ett skit på rykten i västerländsk media det är sååå mycket propaganda för att hjärntvätta läsarna.

Sen tror jag faktiskt inte Ukrainska soldater är mycket bättre dom har också stulit saker om dom fått tillfälle men det visas såklart inte.

Det finns bl.a en tre timmar lång livestream med film från övervakningskameran på ett belarusiskt postkontor, som visar postkontoret överfullt med ryska soldater som återvänt från Ukraina, som skickar hem XX antal ton stöldgods till ryssland under sin permission. Sinnessjukt mycket är det. Filmen har länkats i tråden om du orkar leta. Ett par veckor senare rapporterades det att nästan inga av de paket som skickats hade kommit fram till mottagarna. Om det är ryska posten som i sin tur har stulit stöldgodset eller om personalen på det belarusiska postkontoret genom civil olydnad inte hade skickat iväg paketen, framgick inte.
Citera
2022-05-29, 16:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Konsensus i internationell rätt är att den är töjbar, just därför att en stat inte skall behöva vänta på att anfallet faktiskt händer (vilket är en mycket dålig militär strategi), utan ha rätten att ingripa före det händer – varför Ryssland ingrep i Ukraina för att neutralisera hotet.

Ja du påstår det ja. Men det betyder ju inte att det är så i verkligheten.
Citera
2022-05-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
En handfull soldater på eget territorium innebär inte att en attack är förestående. Det fanns ingenting som tydde på att Ukraina stod i begrepp att invadera Ryssland. Det säger väl inte ens Putin?

Putin säger att en attack var förestående. Exakt när har nog inte preciserats, men Putin hade goda skäl att ta alla hot på fullaste allvar. Han tog dem så mycket på allvar att han vände sig till USA för att hjälpa till att lösa dem, men USA sade nej. Vi fortsätter rusta upp Ukraina om vi vill, sade USA.
Citera
2022-05-29, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
I ukrainas årliga tal till parlamentet i November 2021 meddelade Zelensky landets ambition att återta kontrollen över Krim. Detta samtidigt som man, precis som du är inne på, börjat förflytta stridande trupper mot gränsen till Donbas, ansågs av Ryssland som ett hot mot deras nation. Det ger Ryssland rätt att ta till militära medel mot Ukraina.

Ja, samt många andra hot. Sammantaget var hotet mot Ryssland mycket allvarligt och Ryssland hade mycket goda skäl att neutralisera Ukraina.
Citera
2022-05-29, 16:08
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du anser att Ryssland har rätt att invadera Ukraina.

Nu behöver vi väl inte upprepa detta igen? Du skrev vad du skrev.

Du har uppenbart problem med förståelsen. Nej, det har jag aldrig sagt. Putin har rätt att försvara länder som blir attackerade av ett annat land.

Citat:
Men de där regionerna är fortfarande Ukraina, oavsett vad Putin kallar dem. Jag får inte stjäla min grannes grönsaksland bara för att jag förts säger det inte är hans längre.

Ukrainas skuggregering som USA tog fram blev aldrig framröstade, det saknades val. Den hade ingen konstitutionell rätt att leda landet, den var olaglig.

Donetsk hade alltså lika stor politisk rätt att diktera sitt eget öde som Ukrainas dåvarande fusk-regering. Donbas valde demokratiskt att vara ett eget land och de har fungerat som en enskild, separat republik sedan dess.

Så är Donetsk huvudstad i ett eget land? Regionen fungerar som eget land, det har den gjort länge.

Varför respekterar du inte demokrati och frihet att välja själv?

Citat:
Hittar du ingen paragraf som stöder? Hallå?

Jag har sagt att om du kollar videon så vet vilken paragraf det handlar om. Förstår inte varför du inte vill kolla det. Jag antar att du inte har lärt dig engelska? Översättning finns. Be din mamma översätta då.
Citera
2022-05-29, 16:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Putin säger att en attack var förestående. Exakt när har nog inte preciserats, men Putin hade goda skäl att ta alla hot på fullaste allvar. Han tog dem så mycket på allvar att han vände sig till USA för att hjälpa till att lösa dem, men USA sade nej. Vi fortsätter rusta upp Ukraina om vi vill, sade USA.

Hahah, jaså säger Putin det? Ja men då måste det ju vara sant.

Minns du månaderna innan Ryssland attackerade Ukraina? Minns du den ryska mobiliseringen vid gränsen? Så ser det ut innan en attack.
Citera
2022-05-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Röstresultat
FN-resolution om Ukraina den 2 mars 2022....

Äpplen och Päron. Generalförsamlingen har inget juridiskt att säga till om i frågan om krig och fred.
Citera
2022-05-29, 16:10
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Undrar om Storbritanien genomför en FON-operation i Svarta Havet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xqk7Go/planerar-att-skicka-krigsfartyg-for-att-bryta-putins-svaltblockad

Om så händer ökar risken för att det hettar till. Men jag förstår dem. Den ryska blockaden är olaglig. Då de inte för ett krig emot Ukraina.

Ja den är olaglig, så hoppas att britterna går in i Svarta havet, annars har Putin miljoner människors svältdöd på sitt samvete.
Citera
2022-05-29, 16:12
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Hitler sa det samma om Polen 1939, var det rätt av tyskland att gå in i Polen?
Citera
2022-05-29, 16:12
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Dessutom finns det fler, vad du kallar rasister i Ryssland än vad det gör i Ukraina så man borde ha tagit hand om sina egna problem före Ukrainas för att rättfärdiga detta elende.

Nej det finns det inte. Putin tillåter inte nazister att härja frit eller starta politiska partier.
Stor skillnad. Se källorna jag postade nyss:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-05-29, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ukraina rustade upp och var beredd att anfalla Ryssland - i februari?

Exakt är svårt att veta. Ryssland måste agera offensivt för att avvärja hotet – och februari var uppenbart ett bra tillfälle - därför att vänta på att bli attackerad är en mycket dålig strategi.
Citera
2022-05-29, 16:15
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Det jag inte förstår att du har så svårt att förstå är att Ukrainas försvarsvilja är så hög.

Arméerna i två städer har nyligen lagt ner vapnen. Hur menar du att detta visar att de har försvarsvilja?

Citat:
Men med vad tanke på hur ni behandlar människor i ockuperade områden är det inte svårt att förstå.

Förstår inte vad du menar. Vi?

Ryssland hjälper människorna i de städer som de har befriat. Finns många filmer och intervjuer. Bara att söka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in