2022-05-29, 10:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Att kleta på någon selektiv demens när man skall förklara någons handlande blir kanske det nya.
Det är ju bara nye jag som pålagt Esbjörn en demensdiagnos det är akademiska sjukhuset i Uppsala.

Vad jag däremot tycker verkar praktiskt är kunna avfärda all kritik som Ebbahat. Att påta sig friheten att helt utan bevis utmåla människor som onda och för att ha dolda motiv.
2022-05-29, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja det kan ju dödsboet göra. Dock är du ändå fri att göra som du vill med dina pengar och ägodelar så länge du lever.
…. Och jag frågade om du då tyckte att Ebba gjorde honom en tjänst genom att tvinga honom att byta ombud.

Jag skulle inte sätta några större pengar på att Esbjörn inte överklagar tingsrättens öl Europadomstolen. Han överklagar onekligen i absurdum.

1) Om han nu inte ångrat sig så tidigt och så tydligt så hade han väll fått sälja sitt hus. Och om affären gått rätt till hade han självklart haft rätt att sälja det oxå. Men jag tycker inte att en dammsugare försäljare ska få lura av honom pengar heller. Han eller någon annan dement bör inte få lura in honom i avtal han inte riktigt greppar vidden av.
2)Det finns ju inget testamente till Majkgårds fördel. Det finns inga som helst indikationer på att det skulle upprättas ett testamente. Hur en dement diagnos skulle gynna Majkgård har jag svårt att förstå.

Esbjörns du agnos gynnar dock honom. Den gör att han är berättigad att få den hjälp han behöver. Om det är nu eller framtida hjälp vet jag inte. Jag känner ju som sagt inte Esbjörn.

Dessutom verkar du fortfarande ha svårt att greppa att det huvudsakliga problemet är inte att Ebba köpte huset. Utan på vilket sätt hon köpte det.

Ingen tvinga någon. Ombudet valde själv. Esbjörn fick bättre advokater som förstår fastighetsaffärer.

Esbjörn har sålt huset.
Han har svårt att acceptera lagar och regler. Hans ombud stödjer detta för suga ut pengarna från Esbjörn. Esbjörn är inte dement.

Hon köpte huset på ett sätt som följde lagen och regler. Inget ovanligt.
2022-05-29, 10:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det är ju bara nye jag som pålagt Esbjörn en demensdiagnos det är akademiska sjukhuset i Uppsala.

Vad jag däremot tycker verkar praktiskt är kunna avfärda all kritik som Ebbahat. Att påta sig friheten att helt utan bevis utmåla människor som onda och för att ha dolda motiv.
Du har nog blandat ihop Stures mail med en diagnos.
Finns överhuvudtaget inga bevis om att den ens är från dom.
Du lever i det blå.
2022-05-29, 10:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Så du menar att Ebba gjorde honom en tjänst genom att förtala hans ombud?

Har jag skrivet att hon ska ärva? Självklart är Esbjörn fri att göra vad han vill med sina pengar. Men det hade han ju varor även om bröstarvingar fanns. Deras rätt till pengarna börjar ju först när någon är död. Du är ju inte skyldig att lämna ett arv till dina barn.

Eftersom Esbjörn är fri att göra vad han önskar med sina pengar, är han ju fri att driva vilka juridiska processer han önskar.

Jag menar att Majkgård var hans närmsta anhöriga när han lever. Inte när han dör.

I ena stunden skriver du att han är fri att göra vad han vill för att sen säga att han är Dement!
Förstår du ens vad du skriver själv?
2022-05-29, 10:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Verkar även vara praktiskt att kunna klippa ihop lite bevisning som man vill, Sture verkar vara en mästare på detta.
2022-05-29, 10:49
Medlem
Citat:
1) Om han nu inte ångrat sig så tidigt och så tydligt så hade han väll fått sälja sitt hus. Och om affären gått rätt till hade han självklart haft rätt att sälja det oxå. Men jag tycker inte att en dammsugare försäljare ska få lura av honom pengar heller. Han eller någon annan dement bör inte få lura in honom i avtal han inte riktigt greppar vidden av.
2)Det finns ju inget testamente till Majkgårds fördel. Det finns inga som helst indikationer på att det skulle upprättas ett testamente. Hur en dement diagnos skulle gynna Majkgård har jag svårt att förstå.

Esbjörns du agnos gynnar dock honom. Den gör att han är berättigad att få den hjälp han behöver. Om det är nu eller framtida hjälp vet jag inte. Jag känner ju som sagt inte Esbjörn.

Dessutom verkar du fortfarande ha svårt att greppa att det huvudsakliga problemet är inte att Ebba köpte huset. Utan på vilket sätt hon köpte det.

Det framgår av Facebookdialogen mellan Majkgård, Pernroth Lüllmaa, Binninge och de andra i RO att de tycker att huset var värt betydligt mycket mer än de 3.9 miljoner som Busch betalade. Det är uppenbart att det är dessa personers girighet som ligger bakom Esbjörn Bolins ånger.

Även du framhärdar med påståendet att köpeskillingen var alldeles för låg, trots flera värderingar som bevisar motsatsen. Det är med det du försöker motivera din anklagelse om att Esbjörn Bolin blev lurad.

Binninge har framfört två grunder för att få köpet hävt, Esbjörns kognitiva funktionsnedsättningar och det låga priset. Han lyckades inte bevisa något av detta. Men faktum är att du fortsätter spinna på samma anklagelser i tråden, Esbjörns demens och att hon lurade Esbjörn Bolin att betala för lite.

Du har i över ett år spunnit vidare på den plan som gänget i RO gjorde upp på Facebook. Men du har lika lite bevis för detta som Binninge. Du jobbar vidare med motivet att om man upprepar en lögn tillräckligt många gånger så blir det till slut en sanning.

Men det kommer inte att lyckas eftersom sanningen är väl dokumenterad i handlingar hos rätten.
2022-05-29, 11:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
I ena stunden skriver du att han är fri att göra vad han vill för att sen säga att han är Dement!
Förstår du ens vad du skriver själv?
Jag förstår, jag tror att de flesta förstår. Och jag tror att du framstår som osmart genom att missförstå.

Esbjörn är fri att göra vad han vill. Men det betyder inte att Ebba är fri att behandla honom som hon vill. Esbjörn har demens, detta är inte Sture eller jag som har hittat på. Detta betor heller inte på något klippt och klistrat dokument. I utlåtandet från akademiska sjukhuset i Uppsala framgår det klart och tydligt.

Det står dig självklar fritt att inte tro på. Var bara medveten att det går helt i linje, med att ta sig friheten. Att välja eller välja bort fakta.
Precis som man kan välja att Aftonbladet, SVT, ST eller specifika journalister är oseriösa.
Eller varför inte Ebbas tydliga löfte om att inte genomföra affären.
Eller att helt utan bevis utmåla Majkgård med flera, för att ha onda avsikter.
2022-05-29, 11:46
Medlem
Citat:
Jag förstår, jag tror att de flesta förstår. Och jag tror att du framstår som osmart genom att missförstå.

Esbjörn är fri att göra vad han vill. Men det betyder inte att Ebba är fri att behandla honom som hon vill. Esbjörn har demens, detta är inte Sture eller jag som har hittat på. Detta betor heller inte på något klippt och klistrat dokument. I utlåtandet från akademiska sjukhuset i Uppsala framgår det klart och tydligt.

Det står dig självklar fritt att inte tro på. Var bara medveten att det går helt i linje, med att ta sig friheten. Att välja eller välja bort fakta.
Precis som man kan välja att Aftonbladet, SVT, ST eller specifika journalister är oseriösa.
Eller varför inte Ebbas tydliga löfte om att inte genomföra affären.
Eller att helt utan bevis utmåla Majkgård med flera, för att ha onda avsikter.

Du har ju utan bevis påstått det funnits en polisanmälan mot Busch. Något som inte finns.

Du vet väl Esbjörn stängde dörren för förhandla?
Du vet väl Esbjörn skrev på förlikningen?
Är Esbjörn fri att behandla Busch hur han vill?
Busch följer alla fall avtalet och förlikningen. Har behandlat honom som en människa. Tillskillnad från vissa denna tråd och de runt Esbjörn.
Esbjörn är inte dement. Bara något som du önskar.
Ganska sjukt att önska sig det. Inte överraskade att det kommer från någon som hittar på polisanmälan.
2022-05-29, 11:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det framgår av Facebookdialogen mellan Majkgård, Pernroth Lüllmaa, Binninge och de andra i RO att de tycker att huset var värt betydligt mycket mer än de 3.9 miljoner som Busch betalade. Det är uppenbart att det är dessa personers girighet som ligger bakom Esbjörn Bolins ånger.

Även du framhärdar med påståendet att köpeskillingen var alldeles för låg, trots flera värderingar som bevisar motsatsen. Det är med det du försöker motivera din anklagelse om att Esbjörn Bolin blev lurad.

Binninge har framfört två grunder för att få köpet hävt, Esbjörns kognitiva funktionsnedsättningar och det låga priset. Han lyckades inte bevisa något av detta. Men faktum är att du fortsätter spinna på samma anklagelser i tråden, Esbjörns demens och att hon lurade Esbjörn Bolin att betala för lite.

Du har i över ett år spunnit vidare på den plan som gänget i RO gjorde upp på Facebook. Men du har lika lite bevis för detta som Binninge. Du jobbar vidare med motivet att om man upprepar en lögn tillräckligt många gånger så blir det till slut en sanning.

Men det kommer inte att lyckas eftersom sanningen är väl dokumenterad i handlingar hos rätten.
Huset är värt mer än 3,9. Det är inte bara dom som tycker. Ebbas egen värdering toppar på 4,4 och i Densias talar man om siffror upp till 5 miljoner. Vi är många som är fullkomligt övertygade om att Esbjörn kunde fått betydligt mer för huset om det legat ute på hemmet (jag retas, det finns andra sajter oxå). Även om det såldes med skrotet på tomten och otömt.

Att tycka det är inte att hata Ebba.
Att tycka det är inte heller något tecken på att man har onda avsikter.
Att tycka det tyder inte på girighet.

För du förstår väll att Esbjörn och ingen annan ligger bakom hans ånger.

Jag tror inte heller att det är priset som skapat Esbjörns ångern från början. Även om det som sagt att anmärkningsvärt lågt. Jag tror det är hans demens. Det gick för fort, det blev fel, han ville inte. Men jag tänker att de punkter Binninge från första början framförde är helt relevanta. Vi vet ju inte heller hur Esbjörns bevisning stått sig om detta prövats rättsligt.

Jag tänker att det inte är jag som jobbar vidare på att upprätthålla en lögn i denna tråd. Jag tänker att det är de som hela tiden pekar bort ifrån Ebba och pekar på allt och alla. I syfte att Ebbas agerande i detta inte granskas. Ebba säger ju själv i sitt Facebook inlägg att hon ska berätta lite om sitt husköp. Men inte allt. Man skulle bra gärna vilja veta vilka bitar hon inte anser sig kunna dela.
2022-05-29, 12:08
Medlem
trngws avatar
Ebba har inte tvingat Esbjörn till någonting. Allt Esbjörn har gjort, har han gjort av egen fri vilja.

Däremot har Esbjörn tvingat Ebba, genom att vägra fullgöra ingånget avtal och att vägra diskutera eventuella lösningar på det, så tvingade Esbjörn Ebba att gå till domstol.

Den som tvingade Esbjörn att byta ombud, och skaffa sig ett par riktiga advokater, det var råttan som är dömd för grova våldsbrott, barnvåldtäktsmannen Johann Binninge. Han la benen på ryggen och sprang när hans gärningar kom i dagen. Han försökte smita undan sitt ansvar mot Esbjörn, precis på samma vis som han smiter undan allt annat ansvar i sitt patetiska lilla liv, genom att gömma sig. Men det tillät inte domstolen, som fick tillrättavisa honom. Så då tvingade han Esbjörn att skaffa sig nya ombud.

Sedan påstår Esbjörn att hans nya ombud, hans ondhjärtade vän Monika och domstolens förlikningsledare också har tvingat honom. Men det är det nog ingen som tror på. Utom möjligen några korkade troll i tråden som inte ens vet vilket håll de skall ta på sig sina egna underbyxor.

De enda som ägnar sig åt tvång i denna historien, det är Esbjörnligan och Binningemaffian.
2022-05-29, 13:15
Medlem
Citat:
Huset är värt mer än 3,9. Det är inte bara dom som tycker. Ebbas egen värdering toppar på 4,4 och i Densias talar man om siffror upp till 5 miljoner. Vi är många som är fullkomligt övertygade om att Esbjörn kunde fått betydligt mer för huset om det legat ute på hemmet (jag retas, det finns andra sajter oxå). Även om det såldes med skrotet på tomten och otömt.

Att tycka det är inte att hata Ebba.
Att tycka det är inte heller något tecken på att man har onda avsikter.
Att tycka det tyder inte på girighet.

För du förstår väll att Esbjörn och ingen annan ligger bakom hans ånger.

Jag tror inte heller att det är priset som skapat Esbjörns ångern från början. Även om det som sagt att anmärkningsvärt lågt. Jag tror det är hans demens. Det gick för fort, det blev fel, han ville inte. Men jag tänker att de punkter Binninge från första början framförde är helt relevanta. Vi vet ju inte heller hur Esbjörns bevisning stått sig om detta prövats rättsligt.

Jag tänker att det inte är jag som jobbar vidare på att upprätthålla en lögn i denna tråd. Jag tänker att det är de som hela tiden pekar bort ifrån Ebba och pekar på allt och alla. I syfte att Ebbas agerande i detta inte granskas. Ebba säger ju själv i sitt Facebook inlägg att hon ska berätta lite om sitt husköp. Men inte allt. Man skulle bra gärna vilja veta vilka bitar hon inte anser sig kunna dela.

Du för över ditt tyckande på Esbjörn Bolin och gör dig till talesperson för hans vilja och känslor på samma sätt som de i hans omgivning som han är i beroendeställning till. Han är inneboende/sambo hos Majkgård som givetvis är den person som har mest påverkan på Esbjörn Bolin av alla i hela världen. Givetvis hade hon hoppats att få fastigheten efter hans bortgång. Att tro något annat är naivt.

För henne har fastigheten givetvis ett större ekonomiskt värde som investering eftersom det utökar hennes ägor och för att hon inte har tänkt bo där själv. Hon äger ett fastighetsbolag som kan utveckla området och med mer mark kan hon både bygga flerfamiljshus och stycka ut villatomter.

Du får gärna citera det som du tycker bevisar att Esbjörn Bolin har en demensdiagnos i mejlet som läkaren på Karolinska skickade till Sture Tersaeus, för jag hittar inte ens ordet demens.
Senast redigerad av N.Armstark 2022-05-29 kl. 13:17.
2022-05-29, 14:30
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba har inte tvingat Esbjörn till någonting. Allt Esbjörn har gjort, har han gjort av egen fri vilja.

Däremot har Esbjörn tvingat Ebba, genom att vägra fullgöra ingånget avtal och att vägra diskutera eventuella lösningar på det, så tvingade Esbjörn Ebba att gå till domstol.

Den som tvingade Esbjörn att byta ombud, och skaffa sig ett par riktiga advokater, det var råttan som är dömd för grova våldsbrott, barnvåldtäktsmannen Johann Binninge. Han la benen på ryggen och sprang när hans gärningar kom i dagen. Han försökte smita undan sitt ansvar mot Esbjörn, precis på samma vis som han smiter undan allt annat ansvar i sitt patetiska lilla liv, genom att gömma sig. Men det tillät inte domstolen, som fick tillrättavisa honom. Så då tvingade han Esbjörn att skaffa sig nya ombud.

Sedan påstår Esbjörn att hans nya ombud, hans ondhjärtade vän Monika och domstolens förlikningsledare också har tvingat honom. Men det är det nog ingen som tror på. Utom möjligen några korkade troll i tråden som inte ens vet vilket håll de skall ta på sig sina egna underbyxor.

De enda som ägnar sig åt tvång i denna historien, det är Esbjörnligan och Binningemaffian.
Oj vad många gånger du använder tvingad. Tvingad är något vuxna människor sällan är. Du ber det va?

Ebba har nog inte tvingat Esbjörn, hon har nog argumenterat, lovat och varit sockersöt för att få honom att skriva på.

Stackars Ebba tvingad att gå till tinget. Var hon tvingad att skriva sina Facebookinlägg oxå tro.

Esbjörn fick byta ombud för att undvika att det skulle uppstå en jävsituation i rätten. Den som förorsakat att denna situation uppstått var Ebba. Visst det tog till Esbjörn hade ett nytt ombud innan han tilläts släppa ärendet. Det har du rätt i.

Varför är Monica ond hjärtat när Esbjörn ångrat ett avtal han skrivet på i hennes närhet, men Ebba inte är ondhjärtad när han ångrat ett avtal med henne?

Slutligen. Skaffa fram lite bevis mot Esbjörnligan och Billingemaffian, för bara dina ord har noll trovärdighet här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in