Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det framgår av Facebookdialogen mellan Majkgård, Pernroth Lüllmaa, Binninge och de andra i RO att de tycker att huset var värt betydligt mycket mer än de 3.9 miljoner som Busch betalade. Det är uppenbart att det är dessa personers girighet som ligger bakom Esbjörn Bolins ånger.
Även du framhärdar med påståendet att köpeskillingen var alldeles för låg, trots flera värderingar som bevisar motsatsen. Det är med det du försöker motivera din anklagelse om att Esbjörn Bolin blev lurad.
Binninge har framfört två grunder för att få köpet hävt, Esbjörns kognitiva funktionsnedsättningar och det låga priset. Han lyckades inte bevisa något av detta. Men faktum är att du fortsätter spinna på samma anklagelser i tråden, Esbjörns demens och att hon lurade Esbjörn Bolin att betala för lite.
Du har i över ett år spunnit vidare på den plan som gänget i RO gjorde upp på Facebook. Men du har lika lite bevis för detta som Binninge. Du jobbar vidare med motivet att om man upprepar en lögn tillräckligt många gånger så blir det till slut en sanning.
Men det kommer inte att lyckas eftersom sanningen är väl dokumenterad i handlingar hos rätten.
Huset är värt mer än 3,9. Det är inte bara dom som tycker. Ebbas egen värdering toppar på 4,4 och i Densias talar man om siffror upp till 5 miljoner. Vi är många som är fullkomligt övertygade om att Esbjörn kunde fått betydligt mer för huset om det legat ute på hemmet (jag retas, det finns andra sajter oxå). Även om det såldes med skrotet på tomten och otömt.
Att tycka det är inte att hata Ebba.
Att tycka det är inte heller något tecken på att man har onda avsikter.
Att tycka det tyder inte på girighet.
För du förstår väll att Esbjörn och ingen annan ligger bakom hans ånger.
Jag tror inte heller att det är priset som skapat Esbjörns ångern från början. Även om det som sagt att anmärkningsvärt lågt. Jag tror det är hans demens. Det gick för fort, det blev fel, han ville inte. Men jag tänker att de punkter Binninge från första början framförde är helt relevanta. Vi vet ju inte heller hur Esbjörns bevisning stått sig om detta prövats rättsligt.
Jag tänker att det inte är jag som jobbar vidare på att upprätthålla en lögn i denna tråd. Jag tänker att det är de som hela tiden pekar bort ifrån Ebba och pekar på allt och alla. I syfte att Ebbas agerande i detta inte granskas. Ebba säger ju själv i sitt Facebook inlägg att hon ska berätta lite om sitt husköp. Men inte allt. Man skulle bra gärna vilja veta vilka bitar hon inte anser sig kunna dela.