2022-05-29, 01:13
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så hon har inte uppfört byggnader utan bygglov då exempelvis - och fått vite för detta?
Är inte detta att anse sig stå över lagen?
DIn moraliska kompass behöver mer än en kalibrering - den behöver fan bytas ut.

Nej då, bara ett fall av polomkastning som sker ungefär vart 800.000 år.
2022-05-29, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Då kan han somna in i lugn och ro till sist förvissad om att hans antagonist kärringen på odalgården inte kommer ärva ett korvöre av honom.

Att sova lugnt och rofyllt lär ivf aldrig Ebba Busch göra, efter denna pensionärsblåsning.
What goes around comes around.
2022-05-29, 02:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Då kan han somna in i lugn och ro till sist förvissad om att hans antagonist kärringen på odalgården inte kommer ärva ett korvöre av honom.
Vad menar du? Hon är ju hans närmsta anhöriga, det är henne han bor hos och har gjort i många år.

Det är ju Ebba som är hans antagonist. Det är ju hon som stämde honom för att hon ansåg sig ha bättre rätt till huset. Det var hennes agerande som tvingade honom att byta juridiskt ombud. Och det är henne han anser inte hålla avtalet.
2022-05-29, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vad menar du? Hon är ju hans närmsta anhöriga, det är henne han bor hos och har gjort i många år.

Det är ju Ebba som är hans antagonist. Det är ju hon som stämde honom för att hon ansåg sig ha bättre rätt till huset. Det var hennes agerande som tvingade honom att byta juridiskt ombud. Och det är henne han anser inte hålla avtalet.

Han borde byt ombud till advokaterna från första början.
Esbjörn sålde huset.
2022-05-29, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Att sova lugnt och rofyllt lär ivf aldrig Ebba Busch göra, efter denna pensionärsblåsning.
What goes around comes around.

Det har inte varit någon "pensionärsblåsning". Det är påhitt som polisanmälan.

En person sålde ett hus till en som köpte huset. Simpelt.

Busch kommer säkert sova bra i sitt hus när det är renoverat.
2022-05-29, 08:05
Medlem
Citat:

Men endast bröstarvingar ärver enligt laglott.
Esbjörn är fri att elda upp sina pengar eller skänka dem till konservativa nynazisters förening.
Majkgård är inte berättigad till ett korvöre - även om hon kallas närmast anhörig.
Senast redigerad av martinator 2022-05-29 kl. 08:40.
2022-05-29, 08:49
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Han borde byt ombud till advokaterna från första början.
Esbjörn sålde huset.
Så du menar att Ebba gjorde honom en tjänst genom att förtala hans ombud?

Citat:
Men endast bröstarvingar ärver enligt laglott.
Esbjörn är fri att elda upp sina pengar eller skänka dem till konservativa nynazisters förening.
Majkgård är inte berättigad till ett korvöre - även om hon kallas närmast anhörig.
Har jag skrivet att hon ska ärva? Självklart är Esbjörn fri att göra vad han vill med sina pengar. Men det hade han ju varor även om bröstarvingar fanns. Deras rätt till pengarna börjar ju först när någon är död. Du är ju inte skyldig att lämna ett arv till dina barn.

Eftersom Esbjörn är fri att göra vad han önskar med sina pengar, är han ju fri att driva vilka juridiska processer han önskar.

Jag menar att Majkgård var hans närmsta anhöriga när han lever. Inte när han dör.
2022-05-29, 08:53
Medlem
Citat:

Har jag skrivet att hon ska ärva? Självklart är Esbjörn fri att göra vad han vill med sina pengar. Men det hade han ju varor även om bröstarvingar fanns. Deras rätt till pengarna börjar ju först när någon är död. Du är ju inte skyldig att lämna ett arv till dina barn.

Eftersom Esbjörn är fri att göra vad han önskar med sina pengar, är han ju fri att driva vilka juridiska processer han önskar.

Jag menar att Majkgård var hans närmsta anhöriga när han lever. Inte när han dör.
Nej det är man inte om det finns bröstarvingar.
Det finns möjlighet för dödsboet att återkräva gåvor om de anses att gåvan uppståt för att beröva bröstarvingar dess laglott. Sådant bör man veta - fast du är ju inte gammal nog att ens fundera på att ärva något.
2022-05-29, 09:14
Medlem
Citat:

Skrev att han borde byt advokaterna från första början.
Svårt att läsa?

Esbjörn har sålt huset.
Esbjörn kommer inte göra det som MisterSeven fantiserar om att överklaga till Europadomstolen.
2022-05-29, 09:33
Medlem
Citat:

Jag har länge misstänkt att du har den åsikt som du delger i ditt ovanstående inlägg.

1. Esbjörn är fri att göra vad han vill med sina ägodelar förutom att sälja sin fastighet till Ebba Busch, i det fallet är han allt för dement för att förstå vad han gör.

2. Han kan både skänka och testamentera sina ägodelar till sin närmaste anhörige Margareta Majkgård, för då är han plötsligt fullt kapabel att få göra vad han vill utan någon demens som hindrar honom. Till och med om han hade haft egna barn så hade han enligt dig kunnat skänka bort pengarna före sin död åt henne.

Tänk vad bra att kunna plocka fram den där påhittade demensen varje gång den styrker dina åsikter och sedan bortse från den när det gynnar Margareta Majkgård.
2022-05-29, 09:48
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har länge misstänkt att du har den åsikt som du delger i ditt ovanstående inlägg.

1. Esbjörn är fri att göra vad han vill med sina ägodelar förutom att sälja sin fastighet till Ebba Busch, i det fallet är han allt för dement för att förstå vad han gör.

2. Han kan både skänka och testamentera sina ägodelar till sin närmaste anhörige Margareta Majkgård, för då är han plötsligt fullt kapabel att få göra vad han vill utan någon demens som hindrar honom. Till och med om han hade haft egna barn så hade han enligt dig kunnat skänka bort pengarna före sin död åt henne.

Tänk vad bra att kunna plocka fram den där påhittade demensen varje gång den styrker dina åsikter och sedan bortse från den när det gynnar Margareta Majkgård.

Att kleta på någon selektiv demens när man skall förklara någons handlande blir kanske det nya.
2022-05-29, 10:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Nej det är man inte om det finns bröstarvingar.
Det finns möjlighet för dödsboet att återkräva gåvor om de anses att gåvan uppståt för att beröva bröstarvingar dess laglott. Sådant bör man veta - fast du är ju inte gammal nog att ens fundera på att ärva något.
Ja det kan ju dödsboet göra. Dock är du ändå fri att göra som du vill med dina pengar och ägodelar så länge du lever.
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Skrev att han borde byt advokaterna från första början.
Svårt att läsa?

Esbjörn har sålt huset.
Esbjörn kommer inte göra det som MisterSeven fantiserar om att överklaga till Europadomstolen.
…. Och jag frågade om du då tyckte att Ebba gjorde honom en tjänst genom att tvinga honom att byta ombud.

Jag skulle inte sätta några större pengar på att Esbjörn inte överklagar tingsrättens öl Europadomstolen. Han överklagar onekligen i absurdum.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

1) Om han nu inte ångrat sig så tidigt och så tydligt så hade han väll fått sälja sitt hus. Och om affären gått rätt till hade han självklart haft rätt att sälja det oxå. Men jag tycker inte att en dammsugare försäljare ska få lura av honom pengar heller. Han eller någon annan dement bör inte få lura in honom i avtal han inte riktigt greppar vidden av.
2)Det finns ju inget testamente till Majkgårds fördel. Det finns inga som helst indikationer på att det skulle upprättas ett testamente. Hur en dement diagnos skulle gynna Majkgård har jag svårt att förstå.

Esbjörns du agnos gynnar dock honom. Den gör att han är berättigad att få den hjälp han behöver. Om det är nu eller framtida hjälp vet jag inte. Jag känner ju som sagt inte Esbjörn.

Dessutom verkar du fortfarande ha svårt att greppa att det huvudsakliga problemet är inte att Ebba köpte huset. Utan på vilket sätt hon köpte det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in