2022-05-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I dette scenarioet; tenker du at GM var anonym for RU?

Ukjente gjerningsmenn begynner å bli høflige når de vasker ned åstedet før de drar.
Citera
2022-05-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg har fundert litt på hvem RU kan ha vært i kontakt med. Er det noen som vet om han kontaktet folkene bak bitcoin-bankene?
Jeg vet ikke. Her er det også interessante detaljer: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
En omtrentlig liste

juni 2017 kommer for å se/prøve Norges første bitcoin minibank
juli 2017 kjøper kontantkort +47 40 74 56 68
27 november 2017 innhenter informasjon om hvordan kjøpe mye Monero
7. juni 2018 kjøper en kopi av Ole Henrik Golfs pass
28 juni 2018 oppretter en pasted.co dokument med passord "anne"
7 juli 2018 oppretter E-postadressen ohgolf@mail.com
7 juli 2018 oppretter brukerkontoer hos KuCoin og Binance
9 juli 2018 oppretter brukerkonto hos Huobi
10 juli 2018 overfører Dash til Huobi-kontoen
august 2018 kjøper sko på Spar Kjøp og Strips på Biltema
september 2018 forfatter kidnappings brevet
oktober 2018 kjøper brevpapir og konvolutt fra Clas Ohlson
31. oktober 2018 presenterer kidnappings brevet

Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Takk!
Tidslinjen din er god.
Til alle som mener at RU er mannen: Gå gjennom tidslinjen enda en gang og let etter hvor andre kan ha overtatt stafettpinnen.
For eksempel kan det være en helt annen person som overtar 7. juni, og som kjøper Golfs pass.
Det kan hende at det var slik!

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Som vi har sett i denne saken er det mange sammentreff.

Vi har blant annet denne som jeg nevnte i går:

21. nov 2017 - Kryptotreff på The Kasbah Hub som varte i noen timer utover kvelden og frem til 20-tiden.
22. nov 2017 - Dagen etter har en ny bruker på Reddit spørsmål om bl.a. kjøp av Monero for €1 mill pr dag.

Men vi har også denne:

22. mar 2018 - Deltok RU på et nytt kryptotreff i Oslo som pågikk utover kvelden.
23. mar 2018 - Dagen etter tok RU kontakt med en person med kryptokunnskap.

Dette er en person RU allerede hadde vært i kontakt med ang krypto.
23. mars 2018 fulgte han opp med en ny melding til kryptoeksperten.

Det kan se ut til at RU ble spesielt aktiv i forbindelse med kryptotreffene.

I meldingene RU sendte er det verdt å merke seg at TH ikke ble nevnt med navn.
Heller ikke på sosiale medier ble THs navn skrevet, så det ble ikke gjort kjent der.
Når var det 3. kryptotreffet som RU deltok på?
Citera
2022-05-28, 23:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Og hvis man spør, er det direkte angrep uten et realt svar. Useriøst. Jeg kan gjerne lytte til TT jeg, hvis de kunne gi meg fornuftige logiske svar.
Men de får vi aldri.

Nei, det er mye tull og tøys. Et av argumentene for THs uskyld, er, at siden det virker som at saken er så godt planlagt, så kan det umulig være TH som står bak, for han er jo mediesky, og har hatt lang tid på seg til forstå at det kommer til å bli stor mediesak.
Citera
2022-05-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Nei, det er mye tull og tøys. Et av argumentene for THs uskyld, er, at siden det virker som at saken er så godt planlagt, så kan det umulig være TH som står bak, for han er jo mediesky, og har hatt lang tid på seg til forstå at det kommer til å bli stor mediesak.

Jepp. (Gøy skrevet)
Citera
2022-05-28, 23:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Du kan jo prøve å bli kjent med han om du er så interessert i å vite hvordan han er som menneske.

ska jag lära känna alla som lever från alla fall jag visat intresse för så ska även du förstå att jag aldrig hade fått reda på något, detta är över gränsen även för dig...
TH har i och för sig inget egen intresse, det är det han har gjort och hur TH som människa bygger på det vilket är det intressanta och lite hur TT som blind försvarare fungerar...
och jag har spenderat tillräckligt med tid på att prata med kriminella att jag inte bryr mig så mycket om det längre...
vad har du att säga till ditt försvar?
Citera
2022-05-29, 00:43
Medlem
Citat:
I dette scenarioet; tenker du at GM var anonym for RU?
Jeg tror ikke han han brukte sitt virkelige navn i sin kontakt med RU.
Citera
2022-05-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg tror ikke han han brukte sitt virkelige navn i sin kontakt med RU.
Forstår. Tenker du at de ikke fysisk møttes, men kommuniserte via SoMe el.l., slik at RU ikke kan gjenkjenne personen etter utseende i forbindelse med hvis RU forteller om vedkommende til politiet?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-29 kl. 00:52.
Citera
2022-05-29, 01:06
Medlem
Citat:
Forstår. Tenker du at de ikke fysisk møttes, men kommuniserte via SoMe el.l., slik at RU ikke kan gjenkjenne personen etter utseende i forbindelse med hvis RU forteller om vedkommende til politiet?

Pleier du selv å prate med andre på krypterte nettverk om omgangskretsen og forretningsplanene dine?
Citera
2022-05-29, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Pleier du selv å prate med andre på krypterte nettverk om omgangskretsen og forretningsplanene dine?
Nei. Men andre kan jo ha gjort det selv om jeg ikke har gjort det.
Citera
2022-05-29, 01:11
Medlem
Citat:
Nei. Men andre kan jo ha gjort det selv om jeg ikke har gjort det.

Ja det tror du. Men hvorfor pumper du alle her for info egentlig. du gir jo ingen ting tilbake annet enn tull og tøys.
Citera
2022-05-29, 02:04
Medlem
Ferskt rykte om hvordan det står til med TH:

Han er veldig tilbaketrukket. Bor fremdeles åpenbart i Sloraveien 4, men det er blitt slurvet med snømåking i vinter.

Lufter hund(er?) langs Langvannet, men bare etter mørkets frembrudd og med caps trukket ned over ansiktet.

Kilde: Beboer i nærområdet.
Citera
2022-05-29, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Ferskt rykte om hvordan det står til med TH:

Han er veldig tilbaketrukket. Bor fremdeles åpenbart i Sloraveien 4, men det er blitt slurvet med snømåking i vinter.

Lufter hund(er?) langs Langvannet, men bare etter mørkets frembrudd og med caps trukket ned over ansiktet.

Kilde: Beboer i nærområdet.

Stakkars hund, han er borte hele dagen og lufter den like før han skal legge seg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in