2022-05-28, 10:22
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Vi borde öpnna upp mentalsjukhusen igen. Där folk kan tvpngsvårdas ubder obestämd tid. Det finns flera människor som är tickande bomber. De ska sättas bakom lås och bom. Deras liv dka inte prioriteras. Friska människlrs liv ska prioriteras. Dom är för farliga (psykfallen).

Samma princip gäller också missbrukare. De kan blk jävligt farliga när de har abstinens eller är höga.

Vaf heter GM?
Citera
2022-05-28, 10:22
https://www.instagram.com/p/CeDtqtOM...d=YmMyMTA2M2Y=
Det är uppenbart helt åt helvete, tack vare psykiatrireformen.

Pet*r Carpel*n vad gjorde han för vården under sin period som landstingsråd? Annat än lyfta en fet lön?
Citera
2022-05-28, 10:41
Medlem
MorT2s avatar
Finns det bild och namn på BO bror?
Citera
2022-05-28, 10:50
Medlem
dayweeds avatar
Kan någon bifoga bild + maskat namn i sammanfattningen? Kommer in nya hela tiden som frågar saker som redan finns i tråden.
Citera
2022-05-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Kollar du min posthistorik kan du se att jag är en hård förespråkare för att censurera MGMs namn tills dom fallit, vi tycker lika, fruktansvärt synd om M*x i detta fall och fruktansvärt synd om Arbogapappan.

OnT: Alla psyksjuka kan inte hängas ut, men har man redan huggit någon i halsen under psykos är tvångsmedicinering ingen dålig idé. Michaolovic hade väl huggit sin pappa en bra stund innan han mördade Anna Lindh?

EDIT: Stavfel.
Ditt första stycke:
Bra! Där är vi alltså eniga.

Det fetade:
Ser inte riktigt att psyksjuka, här kanske du syftar på de som dömts till RPV?- skall hängas ut öht.
Jag är nämligen av den uppfattningen att Sverige har en väldigt "medeltida" syn på hur otillräkneliga personer hanteras när de begått lagöverträdelser.
Riktiga demokratier dömer inte folk till RPV, utan de överlämnas till psykiatrisk vård. Det här kan tyckas vara hårklyverier men Sverige har länge kritiserats för detta märkliga förfarande.
Är du inte ansvarig för dina handlingar, så skall du inte heller dömas av en domstol.
Stannar där. Vill inte gå offt.

Det skall därför bli spännande att se hur MSM kommer att hantera MW som med största sannolikhet kommer att dömas till vård, alltså inte att överlämnas till vården.
Kommer MSM att publicera namn och bild?
Jag tror tyvärr det.
Citera
2022-05-28, 11:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eight8t8
Hört talas om LPT?

LPT-Lagen är för många anhöriga bara en text på ett papper som i princip inte används av myndigheter, det blir för dyrt för dom (anser dem).

Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Verkligen. Så länge Magnus finns kvar i deras liv så är han farlig för dem. Pappan har försörjt honom i alla år, trots detta svartmålar han honom och ska hem till honom och kräva och skrika. Han har försuttit sina chanser. Så oerhört ledsamt att det behövde gå såhär långt.
I FUPen från 2019 som det länkas till upprepar Owe flera gånger att Magnus inte är våldsam. Detta efter att han faktiskt knivskurit sin mamma i halsen några år tidigare… tyvärr verkar båda föräldrarna utvecklat ett medberoendeförhållande som de borde fått hjälp med att bryta. Vet dock inte vilken hjälp som finns att få i dessa fall. Troligen har ju Owe fortsatt hjälpa Magnus för att han annars blivit hotfull, eller för att skydda honom från att bli kriminell.

"Medberoende" är ingen vetenskaplig term, det är skitsnack från en s.k. självhjälpsbok som kom på 1980-talet, skriven av 2 knäppskallar som startat en egen kyrka i USA.

Men vill du använda den termen så ska jag säga dig att man som anhörig TVINGAS att bli "medberoende" då alla s.k. välfärdsmyndigheter som borde ta över ansvaret för den sjuke fullständigt SKITER i det, och man klarar inte att se sitt sjuka barn (även 35-åringar är barn till sina föräldrar) lida utstött, föraktad av alla, hungrig, fryser, trasiga kläder.......

Jag tror att det är biologiskt att hjälpa sina anhöriga OAVSETT vilken sjukdom de drabbats av, och som anhörig tvingas man ju att hjälpa mer ju mindre samhället ställer upp.

Det finns några få studier i ämnet (mest om missbrukares anhöriga):

" Anhöriga exkluderas från behandlingsprocessen, Anhöriga klientifieras."

" Om anhöriga initierar kontakt med de professionella blir fokus på den anhöriges behov och en klientifiering blir följden. I analysen framkom att de professionella uppträder med två roller mot de anhöriga, den ena där de behåller samma professionella roll som de har i mötet med missbrukarna och då klientifierar de anhöriga samt en personlig roll där de möter anhöriga utifrån ett mer medmänskligt perspektiv."

http://www.diva-portal.org/smash/rec...1019&dswid=-32
Citera
2022-05-28, 11:12
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ditt första stycke:
Bra! Där är vi alltså eniga.

Det fetade:
Ser inte riktigt att psyksjuka, här kanske du syftar på de som dömts till RPV?- skall hängas ut öht.
Jag är nämligen av den uppfattningen att Sverige har en väldigt "medeltida" syn på hur otillräkneliga personer hanteras när de begått lagöverträdelser.
Riktiga demokratier dömer inte folk till RPV, utan de överlämnas till psykiatrisk vård. Det här kan tyckas vara hårklyverier men Sverige har länge kritiserats för detta märkliga förfarande.
Är du inte ansvarig för dina handlingar, så skall du inte heller dömas av en domstol.
Stannar där. Vill inte gå offt.

Det skall därför bli spännande att se hur MSM kommer att hantera MW som med största sannolikhet kommer att dömas till vård, alltså inte att överlämnas till vården.
Kommer MSM att publicera namn och bild?
Jag tror tyvärr det.

Det är ett fruktansvärt brott med Svensk GM, dom kommer publicera.

Då MGM här redan begått våldsbrott tror jag inte diskussionen är helt OT, om problemet är att psyksjuka släpps ut för tidigt kommer det ju inte bli bättre om vården blir än mer frivillig?
Det ingår tyvärr ofta i sjukdomsbilden att patienten inte har sjukdomsinsikt, dom kan till och med fatta att omgivningen tycker dom är sjuka men tro mer på sina vanföreställningar än alla som påtalar sjukdom.
Citera
2022-05-28, 11:29
Medlem
lolita-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Jo, att det är "allmän fakta" att folk vet vad Son of Sam påstår om en talande hund är en sak, men det innebär ju inte att vi vet om det han påstår om hunden är sant!

När gripna mördare anger att hunden/ hästen/ kaninen sagt åt dem att döda, då bör man vara misstroende -väldigt mycket och väldigt länge..

Har det framkommit hur MW vid tidigare attacker har beskrivit "orsaken" till våldet?
Det är betydligt vanligare att psykotiska mördare anger imperativa röster inne i sitt huvud än att de fått "uppdraget" från externt håll t ex från ett djur.

Håller med.
” This talk of demonic possession and a talking dog wouldn’t last too long, however, has David Berkowitz would later claim it was all a ruse and that he decided to carry out the killings as a way to get revenge on the world, per Biography.com. Though he recanted his statement, the "dog made me do it" defense lives on to this day and even came up in Mindhunter, one of the best shows on Netflix”

I tidigare FUP verkar det som att de valde att låta M.W få vård istället för att anmäla knivskärningen, att mamman sa något liknande med ”det han behöver är vård han är sjuk”. Kan inte minnas att jag läste något om vad som lett till attacken mer än att han var sjuk.
Citera
2022-05-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulikulikulikul
Vaktmästar lön? Har han alltså arbetat som vaktmästare med sitt register!?! Bland folk. Helt jävla otroligt! Kollar de inte upp sina anställda nu för tiden

På FaceB har han vaktmästare som yrke. Utbildades förra året..
Citera
2022-05-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Han Son of Sam var väl schizo? Han snackade ju med en hund som sa åt honom att döda. Antar att en sparv kan göra detsamma. Eller lyssnar psykon bara på hundar?

Pratar hunden och sparven har sjukdomen redan brutit ut. Det funkar inte så att syskon/hund/sparv säger åt en att man from nu är psykotisk/schizofren och så blir man det. Mitt inlägg var ett svar på ett inlägg där man påstod att en sparv lika gärna som en svamp- och haschperiod i Amsterdam kunde utlösa schizofreni.
Citera
2022-05-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.instagram.com/p/CeDtqtOM...d=YmMyMTA2M2Y=
Det är uppenbart helt åt helvete, tack vare psykiatrireformen.

Pet*r Carpel*n vad gjorde han för vården under sin period som landstingsråd? Annat än lyfta en fet lön?
Det har skrivits i tråden redan, men förtjänar att upprepas:

Det allra mesta och största lidandet av psykisk ohälsa drabbar de sjuka själva, inte omgivningen och definitivt inte allmänheten.

Psykisk ohälsa är en folksjukdom och inlåsning och förvar på obestämd tid av alla dessa är trubbigt, ineffektivt och orimligt.

Däremot den promillen med dokumenterad våldsbenägenhet, ja det ska skötas med tvångsvård men det finns lagar och rutiner för det utan att behöva öppna Beckis och Långbro.
Citera
2022-05-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det är ett fruktansvärt brott med Svensk GM, dom kommer publicera.

Då MGM här redan begått våldsbrott tror jag inte diskussionen är helt OT, om problemet är att psyksjuka släpps ut för tidigt kommer det ju inte bli bättre om vården blir än mer frivillig?
Det ingår tyvärr ofta i sjukdomsbilden att patienten inte har sjukdomsinsikt, dom kan till och med fatta att omgivningen tycker dom är sjuka men tro mer på sina vanföreställningar än alla som påtalar sjukdom.
Du har säkert rätt I ditt inledande.
Vilken kvällsblaska kan låta bli att publicera bilden av MW när han närmast ser ut att vara en klonad Charles Manson?

Det fetade:
Jag vill understryka att jag inte förespråkar mer av frivillig vård för dem som är allvarligt psykiskt störda.
Tvärtom anser jag att LPT kunde användas i mycket högre utsträckning och om en person har LPT "på fri fot" och t ex inte kommer till mottagningen för att varannan/var tredje vecka för sin spruta med depåneuroleptica, vederbörande då blir hämtad och inlåst, helt enligt reglerna för LPT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in