2022-05-27, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men overvåkingskamaraene ved Futurum kunne utvilsomt ha hjulpet.

Har du ingen tanker om at TH ikke sikret overvåkingsbilder fra Futurum da han flere ganger reagerte på det han mente var mystiske personer der før forsvinningen. Hadde det ikke vært bedre å sikre overvåkingsmateriale, i stedet for å lage en verdiløs skisse av pingvinmannen...?
Nei, jeg har ingen sterke meninger om det, nei..

Burde jeg ha det?
Og forresten, tror du ikke politiet allerede hadde sikret seg bildene fra kameraovervåkingen ved Futurum?
Det tror jeg!
Citat:
Nå var det TH selv som valgte å se bort fra overvåkingsbildene og heller lage en verdiløs tegning av pingvinmannen. Merkelig prioritering når alt overvåkingsmaterialet var tilgjengelig og han hadde mulighet til å sjekke det da det var aktuelt. Selvsagt har politiet sikret seg det de kan.

Verdiløs er dine ord! TH hadde neppe tilgang til kameraovervåkingsmaterialet etter at han meldte fra om hva som hadde skjedd til politiet. Det ville vært uklokt!

Du synes de mest menneskelige ting er mistenkelig.
Etterpåklok kan alle være, men da en tiden ute...toget har gått. Realiteten er her og nå, klok av skade blir vi etterpå.

Hvis TH er USKYLDIG, er det nok mange ting han synes var uklokt nå i ettertid. Antageligvis mange flere ting, enn DU 3,5 år etterpå, IKKE har TENKT PÅ.
Senast redigerad av Havhest 2022-05-27 kl. 12:12.
Citera
2022-05-27, 11:59
Medlem
Citat:
Og forresten, tror du ikke politiet allerede hadde sikret seg bildene fra kameraovervåkingen ved Futurum?
Det tror jeg!

Nå var det TH selv som valgte å se bort fra overvåkingsbildene og heller lage en verdiløs tegning av pingvinmannen. Merkelig prioritering når alt overvåkingsmaterialet var tilgjengelig og han hadde mulighet til å sjekke det da det var aktuelt. Selvsagt har politiet sikret seg det de kan.
Citera
2022-05-27, 12:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Jeg tror kanskje ikke de hadde funnet noen "pingvinmann" på de opptakene om de hadde lett aldri så mye.
Citera
2022-05-27, 12:12
Avslutad
Citat:
Se mitt innlegg/edit ovenfor ditt.
Citera
2022-05-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror kanskje ikke de hadde funnet noen "pingvinmann" på de opptakene om de hadde lett aldri så mye.

En egenprodusert tegning ble nok eneste løsning for TH. Han tyr ofte til pennen og egenproduksjon.
Citera
2022-05-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
De giftet seg i 1969. De verdiene hver av de hadde med seg inn i ekteskapet er særeie.

Ellers, når det ikke er skrevet ektepakt om særeie, så skal alle verdier opptjent i ekteskapet være felleseie.

Selskapene hans var da ektepakten ble skrevet i 1987, felleseie. Verdiene av selskapene ble ikke delt i ektepakten av 1987. AE mottok ingen kompensasjon for verdiene i fellesboet.

Da er det slik at fellesboet skal deles 50/50 ved en eventuell skilsmisse.

Dette vet TH. Og dette utgjør den økonomiske delen av motivet hans. AEs andel av felleseiet var i 2018 vokst til 850 millioner.

Er dette så helt umulig å forstå. Det er jo helt åpenbart.

Du får ikke glemme bort skjevdelning.
Citera
2022-05-27, 12:20
Avslutad
Citat:
En egenprodusert tegning ble nok eneste løsning for TH. Han tyr ofte til pennen og egenproduksjon.
Som kunstner har man lov til å overdrive, uten blir det vanskelig å beskrive virkeligheten. I kunstens verden altså
Citera
2022-05-27, 12:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Som kunstner har man lov til å overdrive, uten blir det vanskelig å beskrive virkeligheten. I kunstens verden altså

TH alluderte jo til "kunstens verden" da han skulle beskrive den røde stolen med brevet på.
Han har tydeligvis et avslappet og relativt overfladisk forhold til sin kones forsvinning.
Senast redigerad av Svartediket 2022-05-27 kl. 13:36.
Citera
2022-05-27, 13:02
Medlem
Citat:
Jeg har god oversikt på tidslinjen så det trengs ikke å kjøre gamle innlegg på repeat.
For andre finnes også en søkefunksjon på FB som er enkel å bruke for de fleste.

Har du datoene for flere av kryptotreffene, i tillegg til 21.nov.2017, og 22.mars 2018?
Citera
2022-05-27, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH halluderte jo til "kunstens verden" da han skulle beskrive den røde stolen med brevet på.
Han har tydeligvis et avslappet og relativt overfladisk forhold til sin kones forsvinning.
Det viktigste er at gjerningspersonen(e) blir avslørt. Så får resten av brikkene falle på plass etterpå.

Kunst eller kunstig
Citera
2022-05-27, 13:24
Medlem
Citat:
Høres ut som at du har "solgt smør" (eller hva skal man si), uten å få betaling
Jo, det er et folkloristisk uttrykk og kan brukes, men passer ikke til meg. Det er ingen tvil om at hun underskrev en husmannskontrakt. Og det er ingen tvil om at TH ville grått blod om hun fikk verdens dårligste advokat og han kun måtte betale 10 millioner ved en skilsmisse. Og det er ingen tvil om at det ville vært en meget dårlig advokat.
Citera
2022-05-27, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jo, det er et folkloristisk uttrykk og kan brukes, men passer ikke til meg. Det er ingen tvil om at hun underskrev en husmannskontrakt. Og det er ingen tvil om at TH ville grått blod om hun fikk verdens dårligste advokat og han kun måtte betale 10 millioner ved en skilsmisse. Og det er ingen tvil om at det ville vært en meget dårlig advokat.
Dette et din personlige mening. Du gir inntrykk av å kjenne til TH. Du skriver at du kjenner til hans innerste følelsesliv.

Du oser bitterhet..., derfor lød mitt svar som det gjorde.

Jeg må forholde meg til opplysningene som er gitt I media. Deriblant advokaten som mente at et vederlag til AEH på 10-25 millioner var realistisk.

Mye kan være strategi. Jeg kan på ingen måte være bombastisk, og har heller ikke det behovet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in