2022-05-27, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Fellesboet per 2018 var 1,7 milliarder iflg Kapital. Halvparten per 2018 var 850 millioner.

Da fellesboet ikke ble delt i 1987, og TH overførte alt til eget særeie, så blir som sagt deling utsatt til en eventuell skilsmisse.

Da det er umulig å vite hvilke eiendeler av fellesboet som ville ha tilfalt AE ved en deling i 1987, så må AE få tilsvarende avkastning på sin del av fellesboet som TH har hatt på sin del.

Altså, halvparten av markedsverdien. Uansett når fellesboet blir delt, vil halvparten tilfalle AE og hennes livsarvinger.

Dersom det hadde vært en reell deling av fellesboet da ektepakten ble skrevet i 1987, ville det selvfølgelig ha forholdt seg annerledes.

Men, TH har satt seg i denne situasjonen selv. Med hjelp fra advokat BB.

At AE selv trodde at hun hadde gitt fra seg retten til fellesboet etter 18 års ekteskap, har ingenting med realitetene å gjøre. AE ble lurt. Rett og slett.
Les Lørenskog Mysteriet. Forfatterne har engasjert en advokat for å undersøke ektepaktene. Advokaten er ikke enig med deg. Hun anslo et vederlag på 10-25 millioner. Det forundrer meg ikke at du tror du vet så mye bedre.
Citera
2022-05-27, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og poenget til utallige personer før både meg og deg, var at alarmen ikke hadde vært i bruk i det hele tatt, i hvert fall ikke det siste året før AE "forsvant".

Ikke engang etter TH påsto at han "følte seg overvåket".

Han var fornøyd med en hagle bak senga, men alarmen ville han ikke skru på.
Det egentlige poenget er at alarmen ikke hadde hjulpet. Den hadde mest sannsynlig vært avslått pga AEH var hjemme og våken.

Jeg synes ikke det er så rart at ekteparet ikke gjorde tiltak straks de følte seg overvåket. Det var vel ikke så lenge de hadde opplevd det slik. De var kanskje ikke helt sikker på om det bare var en følelse.

Vi vet ikke helt hvordan "haglehistorien" henger sammen heller. Høres rart ut, hvis det var slik at TH sov med skarpladd hagle, allerede før 31 10 18.

Jeg utelukker ikke at politiet driver med villeding
Citera
2022-05-27, 00:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det egentlige poenget er at alarmen ikke hadde hjulpet. Den hadde mest sannsynlig vært avslått pga AEH var hjemme og våken.

Jeg synes ikke det er så rart at ekteparet ikke gjorde tiltak straks de følte seg overvåket. Det var vel ikke så lenge de hadde opplevd det slik. De var kanskje ikke helt sikker på om det bare var en følelse.

Vi vet ikke helt hvordan "haglehistorien" henger sammen heller. Høres rart ut, hvis det var slik at TH sov med skarpladd hagle, allerede før 31 10 18.

Det er visst vanskelig å forstå at hvis politiet fant haglen, så var den allerede der før politiet kom til huset.

Jeg skal være enig i det med at alarmen ikke var på, mange har alarm men setter den bare på når de reiser bort over lengre tid.

Men hagla på soverommet kan han ikke lyve seg fra.
Citera
2022-05-27, 00:31
Medlem
Citat:

Men overvåkingskamaraene ved Futurum kunne utvilsomt ha hjulpet.

Har du ingen tanker om at TH ikke sikret overvåkingsbilder fra Futurum da han flere ganger reagerte på det han mente var mystiske personer der før forsvinningen. Hadde det ikke vært bedre å sikre overvåkingsmateriale, i stedet for å lage en verdiløs skisse av pingvinmannen...?
Citera
2022-05-27, 00:36
Avslutad
Citat:
Hvis jeg skulle gått skikkelig nerd så ville jeg kalt det skallsikring, men siden jeg ikke lenger jobber med sånt så skal jeg la være.

Jeg skal også spare dere for detaljene rundt overvåkning og kameraer på industribygg.
Du tar feil! Skallsikring er dører og vinduer, det sier seg selv.

Det andre er skallsikring og bevegelsesensorer.

Bevegelsesensorne har ikke noe med skallsikringen å gjøre.
Citera
2022-05-27, 00:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Du tar feil! Skallsikring er dører og vinduer, det sier seg selv.

Det andre er skallsikring og bevegelsesensorer.

Bevegelsesensorne har ikke noe med skallsikringen å gjøre.

Og du har ikke snøring på hva du snakker om.

Hva er egentlig din interesse i saken? Personlig eller profesjonell?
Citera
2022-05-27, 00:46
Avslutad
Citat:
Og du har ikke snøring på hva du snakker om.

Hva er egentlig din interesse i saken? Personlig eller profesjonell?
Skallsikring er en innstilling på boligalarmen som gjør at alarmen kun reagerer på forsøk på å bryte seg inn gjennom dører og vinduer. I praksis sikres altså «skallet» av boligen mot innbrudd, samtidig som du kan bevege deg fritt inne i boligen uten å utløse alarmen

Du kan jo lese selv hos boligalarm.no

Samme løken som ikke har peiling.
Senast redigerad av Havhest 2022-05-27 kl. 00:48.
Citera
2022-05-27, 00:51
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Skallsikring er en innstilling på boligalarmen som gjør at alarmen kun reagerer på forsøk på å bryte seg inn gjennom dører og vinduer. I praksis sikres altså «skallet» av boligen mot innbrudd, samtidig som du kan bevege deg fritt inne i boligen uten å utløse alarmen

Du kan jo lese selv hos boligalarm.no

For at en skallsikring skal utløses må det være montert såkalte magnetkontakter på de aktuelle dørene/vinduene som er inkludert i alarmsystemet.

Noen velger å kun installere disse på hoveddøren og/eller på lett tilgjengelige vinduer på bakkeplan.

Edit: Dette er dog ikke noe som pr. nå er vanlig å ha på eldre hus, hvis ikke det er etterinstallert.
Senast redigerad av Niffy 2022-05-27 kl. 00:59.
Citera
2022-05-27, 01:10
Medlem
Niffys avatar
Hvis jeg skal tippe om hva "alarmsystemet" i S4 består av, så tipper jeg at de har en IR-sensor oppe i et hjørne av gangen, som registrerer bevegelser, og et panel rett på innsiden av døren hvor beboerne kan styre det.

Kanskje en ekstra sensor som dekker verandadøren, hvis de har noia for den, men ikke noe mer.

Ingen utstrakt dekning av magnetkontakter, i hvert fall.
Citera
2022-05-27, 01:45
Medlem
Citat:
Hvis jeg skal tippe om hva "alarmsystemet" i S4 består av, så tipper jeg at de har en IR-sensor oppe i et hjørne av gangen, som registrerer bevegelser, og et panel rett på innsiden av døren hvor beboerne kan styre det.

Kanskje en ekstra sensor som dekker verandadøren, hvis de har noia for den, men ikke noe mer.

Ingen utstrakt dekning av magnetkontakter, i hvert fall.

Eftersom THs hus är i två plan och larmet var av äldre typ kan man ha en larmpanel på nedre våningen och en larmpanel på ovanvåningen. Så när man är på ovanvåningen kan man larma undervåningen därifrån. Det vill säga att nedre våningen är larmad för natten där man inte är medan ovanvåningen inte är larmad där man är för natten. Har själv erfarenhet av detta från en förskola.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-05-27 kl. 01:47.
Citera
2022-05-27, 01:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Eftersom THs hus är i två plan och larmet var av äldre typ kan man ha en larmpanel på nedre våningen och en larmpanel på ovanvåningen. Så när man är på ovanvåningen kan man larma undervåningen därifrån. Det vill säga att nedre våningen är larmad för natten där man inte är medan ovanvåningen inte är larmad där man är för natten. Har själv erfarenhet av detta från en förskola.

Men uansett hvordan alarmsystemet deres var lagt opp, så var det ikke på.

Det hadde ikke vært på, på over et år, når AE forsvant.
Citera
2022-05-27, 02:10
Medlem
Citat:
Men uansett hvordan alarmsystemet deres var lagt opp, så var det ikke på.

Det hadde ikke vært på, på over et år, når AE forsvant.

Det kanske skulle föreställa att TH var glömsk så att han inte kom i håg koden till larmet. Det här kommer nog polisen att tro på tänkte TH kanske.

Jag har arbetat med larm i 26 år så erfarenhet har jag om detta.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-05-27 kl. 02:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in