2022-05-26, 19:50
Medlem
https://www.hemnet.se/salda/bostader?location_ids%5B%5D=17744

Utanför Flashback pågår världen som vanligt.. dock väldigt mycket som tas bort från marknaden just nu där man inte får utgångspris. Folk kommer bo kvar
2022-05-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84

Utanför Flashback pågår världen som vanligt.. dock väldigt mycket som tas bort från marknaden just nu där man inte får utgångspris. Folk kommer bo kvar

Det är way early att dra några slutsatser om utvecklingen på bostadsmarknaden - oavsett om man är bull eller bear. Men det är spännande tider som väntar, det tror jag de flesta kan vara överens om.
2022-05-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Det är way early att dra några slutsatser om utvecklingen på bostadsmarknaden - oavsett om man är bull eller bear. Men det är spännande tider som väntar, det tror jag de flesta kan vara överens om.

Sant!
Har följt marknaden i Stockholm i 15års tid. Har aldrig varit med om så många bostäder som inte blir sålda till utgångspris… kanske är en hint
2022-05-26, 20:49
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:

Räntan har gått upp .25 än så länge. Jag tror inte det är särskilt många som räknat med något ras vid den nivån.
2022-05-26, 21:01
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Sant!
Har följt marknaden i Stockholm i 15års tid. Har aldrig varit med om så många bostäder som inte blir sålda till utgångspris… kanske är en hint

Kan ju även gräva runt i Hemnets statistik för utbud och nya annonser för att få en känsla för vart det barkar. Maxat för en majmånad på båda två i Vasastan nu t.ex.
2022-05-26, 21:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nej inte alls, skulle kunna granska norsk bomarknad och då hitta parametrar som förklarar varför priserna är lite lägre där, men har inte tid just nu.
Marknadshyror höjer priser på bostadsrätter, se på London.

Jag har alltid rätt för jag är intelligent och söker sanningen, du har alltid fel för du har medel IQ och bygger en verklighetsbild som passar dina primtiva däggdjurs känslor. Jag ser dig ungefär som en hominid som hittat ett keyboard.

flanders är trådens dumjävel, skrek åt folk att köpa på toppen för att RB, FI och politiker kommer att rädda marknaden oavsett vad och nu är killen i total förnekelse.

FI säger på tv att de inte kommer ta bort ammorteringskravet pga kontraproduktivt vilket är logiskt, ett par dagar senare anser flanders att de kommer göra det för att priserna ska gå upp
helt borta i bostadspriserna.

Han tror på riktigt att det är viktigare att priserna ska gå upp än att hålla inflationen nere.
Det finns en anledning till varför vi har kontantinsatser i Sverige.
2022-05-27, 05:12
Medlem
Ännu en med bud under utgångspriset

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-haga-norra-solna-kommun-carl-thunbergs-vag-9-accepterat-pris-18611700?utm_source=ios_a pp&utm_medium=link&utm_campaign=tipsa&utm_content= iphone
2022-05-27, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Räntan har gått upp .25 än så länge. Jag tror inte det är särskilt många som räknat med något ras vid den nivån.

I juni 50 punkter till och sedan 7 höjningar till 2023
Det kommer röra om i grytan likt 2006/07 och 2017 då gick det med mellan 10-30% köpläge och sedan knatar det sakta upp. Som med aktier
Gäller följa FED i usa det speglar sedan svenska marknaden 6-10månader senare
2022-05-27, 07:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
flanders är trådens dumjävel, skrek åt folk att köpa på toppen för att RB, FI och politiker kommer att rädda marknaden oavsett vad och nu är killen i total förnekelse.

FI säger på tv att de inte kommer ta bort ammorteringskravet pga kontraproduktivt vilket är logiskt, ett par dagar senare anser flanders att de kommer göra det för att priserna ska gå upp
helt borta i bostadspriserna.

Han tror på riktigt att det är viktigare att priserna ska gå upp än att hålla inflationen nere.
Det finns en anledning till varför vi har kontantinsatser i Sverige.

Visa inlägget där jag skrev något sådant din förbannade imbecill
2022-05-27, 07:03
Medlem
Citat:

Kom tillbaka om 1 år.
2022-05-27, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Jag har inte sagt att det är samma företeelser. Men FI kommer slopa de få krav som finns så fort det börjar kärva precis som de gjorde under covid. Och du och dina polare i tråden kommer fatta noll nu som då
Skojar du?
2022-05-27, 07:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Skojar du?

Nej? Varför skulle jag? Det är oerhört lätt att slippa amortera redan idag om man får något försämrad ekonomi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in