2022-05-27, 00:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
vad får dig att säga det? Det tror jag han visste det var uppe och vände i tråden väldigt tidigt. Så visste tråden det tror jag Matz visste det.

Nu hittar du på, att Matz var döende var inte allmänt känt i tråden och framkom inte förrän i slutet på förra året.

Citat:

Tänk ser visste jag inte. Det visste nog inte Esbjörn och Marz heller. Jag kan inte låta bli att tycka att Ebba borde tänkt Avtal skall hållas när hon såg detta. Många tycker ju det borde räcka med ett handslag menar jag.

Var tycker du att ett ogiltigt avtal mellan Esbjörn och Matz skulle hållas medan ett giltigt avtal mellan Esbjörn och Ebba inte skulle hållas? Du är förblindad i ditt hat.
2022-05-27, 00:18
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Notars värdering är en efterkonstruktion.

Nu gällde det Densias värdering, vad Densias värdering var sommaren 2020.
2022-05-27, 00:20
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Skulle heller säga:
- Detta förstår alla om man har Ebba som sin vita Ängel.

Värderingen är gjord i efterhand punkt slut, än hur mkt du önskar den det inte så vore.

Hur mycket i efterhand gjordes Densias tror du, med tanke på att det inte ens var samma år?
2022-05-27, 00:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Trollen, lögnarna och kloakråttorna i ett nötskal

"Det finns inga bevis för att Majkgård...."

"Jag har läst att Ebba..."

Allt som någon skriver om Ebba på internet är sant. Inget som inte har bevisats långt bortom all orimlighet om Esbjörnligan eller Binningemaffian, kan omöjligen ha hänt.

Sanningen är att Ebba själv säger sig ha bjudit 3.8 miljoner och att det har framkommit i media att Majkgård försökte blåsa Esbjörn med ett bud på 2 miljoner.

Nu när Esbjörn valde att förlikas och Ebba fick sitt köpebrev så undrar man ju vad gubben ska göra när sista avslaget om hans egna stadfästelse går i stöpet.
2022-05-27, 00:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nu gällde det Densias värdering, vad Densias värdering var sommaren 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hur mycket i efterhand gjordes Densias tror du, med tanke på att det inte ens var samma år?
Det är bara att du läser Värderingsdatumet på respektive värdering. Den ena i oktober och den andra i februari. Klart som korvspad.
2022-05-27, 00:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det är bara att du läser Värderingsdatumet på respektive värdering. Den ena i oktober och den andra i februari. Klart som korvspad.

Det finns inget värderingsdatum på Notars värdering, sluta sprida ytterliga felaktigheter.
2022-05-27, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nu när Esbjörn valde att förlikas och Ebba fick sitt köpebrev så undrar man ju vad gubben ska göra när sista avslaget om hans egna stadfästelse går i stöpet.

European Court of Human Rights.
2022-05-27, 00:41
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Den andra har värderingsdatum i februari, vad menar du, Densia gjorde den väl i dec/jan?
Ja just ja, kom på det själv det är samma som med den första, gjordes i augusti och skrevs ut i oktober.
Klart som korvspad!
Eller menar du värdet i augusti var lägre än de 4.2milj i oktober, då är det ännu klarare än korvspad!
2022-05-27, 00:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
European Court of Human Rights.

Direkt från European Court of Human Rights:
”Dock är domstolen ingen överinstans till svenska domstolar och myndigheter och kan inte upphäva en dom eller beslut som fattats av myndighet eller domstol.”
2022-05-27, 01:04
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jepp, det är bara att boka biljett till Strasbourg.
Strasbourg Court next, Ebba vs Esbjörn.

Det får nog bli Esbjörn vs Sverige då han inte kan dra en privatperson inför Europadomstolen.

Europadomstolen ingen överinstans till nationella domstolar och myndigheter och kan därför inte upphäva en dom eller ett beslut som fattats av en nationell myndighet eller domstol.

Till råga på allt så måste en nationell dom bryta mot Europakonventionen för att landet skall tvingas att anpassa sin lagstiftning.

På vilket sätt bryter en stadsfästelse mot Europakonventionen?
2022-05-27, 01:22
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jepp, det är bara att boka biljett till Strasbourg.
Strasbourg Court next, Ebba vs Esbjörn.

Mja… Esbjörn och rättsväsendet är inblandade i ansökan om prövningstillstånd av egen stadfästelse.
Varken Ebba eller Katrin behöver boka någon biljett, för Esbjörn stämmer väl HD enligt artikel 6.

ARTIKEL 6
Rätt till en rättvis rättegång
1. Var och en skall, vid prövningen av hans civila rättigheter och skyldigheter eller av en anklagelse mot honom för brott, vara berättigad till en rättvis och offentlig rättegång inom skälig tid och inför en oavhängig och opartisk domstol som upprättats enligt lag.
Domen skall avkunnas offentligt, men pressen och allmänheten får utestängas från rättegången eller en del därav av hänsyn till den allmänna moralen, den allmänna ordningen eller den nationella säkerheten i ett demokratiskt samhälle, eller då minderårigas intressen eller skyddet för parternas privatliv så kräver eller, i den mån domstolen finner det strängt nödvändigt, under särskilda omständigheter när offentlighet skulle skada rättvisans intresse.

Det är endast svenska staten eller det svenska rättsväsendet som kan stämmas inför EKMR.
Sen kan dom inte ändra en dom eller ett beslut som redan tagits.
När jag läser den här delen i artikel 6 undrar jag om inte svensk förtals lagstiftning strider mot artikel 6:
”Domen skall avkunnas offentligt”
Att en dom ska avkunnas offentligt, betyder att alla har rätt att sprida vetskapen vidare till de ovetande.
2022-05-27, 03:34
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Mja… Esbjörn och rättsväsendet är inblandade i ansökan om prövningstillstånd av egen stadfästelse.
Varken Ebba eller Katrin behöver boka någon biljett, för Esbjörn stämmer väl HD enligt artikel 6.

ARTIKEL 6
Rätt till en rättvis rättegång
1. Var och en skall, vid prövningen av hans civila rättigheter och skyldigheter eller av en anklagelse mot honom för brott, vara berättigad till en rättvis och offentlig rättegång inom skälig tid och inför en oavhängig och opartisk domstol som upprättats enligt lag.
Domen skall avkunnas offentligt, men pressen och allmänheten får utestängas från rättegången eller en del därav av hänsyn till den allmänna moralen, den allmänna ordningen eller den nationella säkerheten i ett demokratiskt samhälle, eller då minderårigas intressen eller skyddet för parternas privatliv så kräver eller, i den mån domstolen finner det strängt nödvändigt, under särskilda omständigheter när offentlighet skulle skada rättvisans intresse.

Det är endast svenska staten eller det svenska rättsväsendet som kan stämmas inför EKMR.
Sen kan dom inte ändra en dom eller ett beslut som redan tagits.
När jag läser den här delen i artikel 6 undrar jag om inte svensk förtals lagstiftning strider mot artikel 6:
”Domen skall avkunnas offentligt”
Att en dom ska avkunnas offentligt, betyder att alla har rätt att sprida vetskapen vidare till de ovetande.

Ja Esbjörn stämmer ju det svenska rättsväsendet för att han inte får prövningstillstånd i så fall.
Någon annan dom eller något annat beslut än HDs nekande eller hans egen stadfästelse finns inte.
Om han nu inte stämmer Sverige, för att han inte fick genomföra rättegången han var stämd inför.
Esbjörn menar att hans rättighet att bli dömd till vite och skadestånd inte respekterats då han istället förlikades.
Äh! så korkad är väl ändå inte Esbjörn, kanske entouraget eller Sture då, men inte Esbjörn.
Den enda jag kan tänka mig som faktiskt skulle försöka även med något sån är faktiskt ombud nr:1.
Han endast han, skulle vara en sån narcissistisk rättshaverist att han då stämmer Sverige för artikel 6.
OT. ja kommer bli process då svensk förtalslagstiftning bryter mot EKMRs och EU domstolens sannings princip.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in