2022-05-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Så du mener at fellesboet tilsvarer 850 millioner?
Say No more!

Fellesboet per 2018 var 1,7 milliarder iflg Kapital. Halvparten per 2018 var 850 millioner.

Da fellesboet ikke ble delt i 1987, og TH overførte alt til eget særeie, så blir som sagt deling utsatt til en eventuell skilsmisse.

Da det er umulig å vite hvilke eiendeler av fellesboet som ville ha tilfalt AE ved en deling i 1987, så må AE få tilsvarende avkastning på sin del av fellesboet som TH har hatt på sin del.

Altså, halvparten av markedsverdien. Uansett når fellesboet blir delt, vil halvparten tilfalle AE og hennes livsarvinger.

Dersom det hadde vært en reell deling av fellesboet da ektepakten ble skrevet i 1987, ville det selvfølgelig ha forholdt seg annerledes.

Men, TH har satt seg i denne situasjonen selv. Med hjelp fra advokat BB.

At AE selv trodde at hun hadde gitt fra seg retten til fellesboet etter 18 års ekteskap, har ingenting med realitetene å gjøre. AE ble lurt. Rett og slett.
Citera
2022-05-26, 23:15
Medlem
Boken har altså vært tilgjengelig i over et år og nesten daglig omtalt i forumet...
Citera
2022-05-26, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nei, du bare juger for å vinne diskusjoner, det var poenget mitt.

Du har vært uredelig helt fra start så det er nok sånn du er som person ellers også.
Tull og tøys! Du skjønner jo ikke engang at kamerasensorene ikke kan være aktive når AEH beveger seg inne i boligen. Derfor er ikke kamera relevant. Tydeligvis skjønner du ikke dette.
Jeg har selv slike kamera, så du trenger ikke prøve deg på lavmålet ditt. Er bare flaut å være vitne til. Mye mas om ingenting.
Citera
2022-05-26, 23:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg spiller ikke noe skuespill.

Jeg lyver ikke og er ikke en elefant. Alle greier jo å søke etter tråder og lete. Men jeg er ikke noe god på å lage detaljerte tidslinjer. Heldigvis fikk jeg et godt tips nylig om å kjøpe boken (digitalt) og søke etter detaljer der

Se ikke bort fra at noen skriver en bok om denne dislusjonstråden også og tjener store penger

Det er i hvert fall noen kroner jeg unner forfatterene.

Og hvis det kan spare oss andre for noen spørsmål, eller tusen, så syns jeg virkelig du bare skal kjøpe boken.

Hvis boken blir litt for vanskelig for deg så håper jeg at du benytter deg av kontaktinformasjonen til forfatterne, heller enn å lufte alle spørsmålene dine her.
Citera
2022-05-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
CT er den største lystløgneren som går på to ben i norge. Om han hadde påstått at han viste noe, så hadde det bare vært jug. Flere ganger har han bevisst gitt media og politiet falsk og oppdiktet informasjon om andre for selv å slippe straff i andre saker.

Når det er sagt, så har CT på lik linje med veldig mange andre som har blitt spekulert inn i tråden her, linker til flere andre som er nevnt. Han har i alle fall null med denne saken å gjøre. Kvalm type uten integritet og egne baller.

Of topic, men jeg har fulgt med litt på han oppigjenom åra. Da JI ble dømt til fengsel for å ha presset Røkke så ble CT i den forbindelse skutt i beinet ved Frogner kirke. Men, problemet er at CT også ble skutt i beinet ved Frogner kirke under "dekkopr" for å finne de 54 mill fra SVG i 2004.

Det må jo være svada, og at dette er en å samme gang😂 En person kan ikke være så uheldig å bli skutt i venstre kne, to ganger på samme år, å begge gangen ved samme kirke😂😂
Citera
2022-05-26, 23:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Tull og tøys! Du skjønner jo ikke engang at kamerasensorene ikke kan være aktive når AEH beveger seg inne i boligen. Derfor er ikke kamera relevant. Tydeligvis skjønner du ikke dette.
Jeg har selv slike kamera, så du trenger ikke prøve deg på lavmålet ditt. Er bare flaut å være vitne til. Mye mas om ingenting.

Jeg kjente en gang noen med et autistisk barn, som hadde alarmsystem hjemme, som de skrudde på om natten, fordi barnet noen ganger gikk opp og vandret, og kunne finne på å gå ut av huset.

Jeg sov over der en gang, og fikk streng beskjed om hvor jeg kunne gå (på do), og hvor jeg ikke kunne gå, slik at alarmen ikke ble utløst.

Så, det er fult mulig å ha soner som er skrudd på, samtidig som det er mulig å bevege seg i huset.
Citera
2022-05-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg kjente en gang noen med et autistisk barn, som hadde alarmsystem hjemme, som de skrudde på om natten, fordi barnet noen ganger gikk opp og vandret, og kunne finne på å gå ut av huset.

Jeg sov over der en gang, og fikk streng beskjed om hvor jeg kunne gå (på do), og hvor jeg ikke kunne gå, slik at alarmen ikke ble utløst.

Så, det er fult mulig å ha soner som er skrudd på, samtidig som det er mulig å bevege seg i huset.

Ja det er helt korrekt.
Citera
2022-05-26, 23:41
Medlem
Citat:
Men hvor finner du alt dette gamle søppelet som du drar frem hele tiden da?

Et eller annet sted i hukommelsen din må jo dette dukke opp, i hvert fall nok til at du klarer å søke det opp og sitere det, så enten har du hukommelse som en elefant, eller så bare lyver du om at du ikke har det.

Har du bestemt deg ennå, for hvilket alternativ du vil gå for?

Denne copy/paste av gamle innlegg ser ut til å ha visse kriterier, som f.eks å være av en viss lengde for å fylle tråden. Innholdet betyr nada.

Er de ikke lange nok postes det flere tilfeldige innlegg på repeat. Uten dateringer fremstilles de som "nye" og oppnår dermed bare å villede andre lesere, eller avlede interessante og mer aktuelle diskusjoner. Legg merke til at flere av disse copy/paste innleggene ofte kommer med få minutters mellomrom, dvs helt umulig for at vedkommende kan ha gjennomlest alt på forhånd, før de bare kopieres og postes med 1-setnings-kommentarer, som f.eks. "Interessant!", "Er politiet tipset om dette?", osv. Tydeligvis haster det med å poste mer nonsense.
Citera
2022-05-26, 23:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ja det er helt korrekt.

Hvis jeg skulle gått skikkelig nerd så ville jeg kalt det skallsikring, men siden jeg ikke lenger jobber med sånt så skal jeg la være.

Jeg skal også spare dere for detaljene rundt overvåkning og kameraer på industribygg.
Citera
2022-05-26, 23:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Man kan dessverre ikke sitere uendelig antall innlegg pr post. Derfor hender det at jeg må bruke 2 poster for å få med alt. Alt er selvfølgelig gjennomlest før posting.

Gjennomlest er ikke det samme som gjennomtenkt...

Og det er vel der du og de fleste andre skiller vei...
Citera
2022-05-26, 23:56
Avslutad
Citat:

Det vet jeg. Og det skrev jeg også tidlig I tråden. Har man f.eks. hund eller katt, så kan alarmen justeres etter det, slik at de kan bevege seg i huset uten å utløse alarmen.

Det er likevel ikke vanlig å ha alarmen på dagtid/våken tilstand. Ditt eksempel var om natten. Og det var liksom poenget, at AEH hadde stått opp.
Citera
2022-05-27, 00:00
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Og det var liksom poenget, at AEH hadde stått opp.

Og poenget til utallige personer før både meg og deg, var at alarmen ikke hadde vært i bruk i det hele tatt, i hvert fall ikke det siste året før AE "forsvant".

Ikke engang etter TH påsto at han "følte seg overvåket".

Han var fornøyd med en hagle bak senga, men alarmen ville han ikke skru på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in