2022-05-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
”Lag Nord skulle upplösas i finalveckan”
1 sekund senare:
”Hanna har inte varit en teamplayer!”

Hanna är väl den som varit mest trogen laget också.
Ja Hanna har ju alltid röstat med lag Nord trots att hon tyckt att de röstar ut fel personer. Filip har hon verkligen alltid lyssnat på. Till och med i duellen nu väljer hon en lag östare.
De övriga i lag Nord är ju mindre teamplayer än henne eftersom de röstade ut en av sina egna över Henrik. Jessica är nog minst team player eftersom hon endast lyssnar på sig själv och Shevin som är ute i spelet.
2022-05-26, 20:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Hade inte ogillat Jessica om det inte var för att hon hoppat på Shevins tåg. Hon är på "de ondas sida" så att säga. Hade inte Shevin situationen uppstått hade jag ändå inte velat se henne vinna, man vill ju helst att vinnaren av Robinson ska ha kört ett mer snällt spel och behandlat sina lagkamrater med respekt och lyssnat på deras önskemål osv. Det går att vinna på ett sånt sätt för det gjorde Klas.

I spelet kör Jessica fulspel och manipulerar folk och visst det är väl okej i ett spel känner jag. Tittare kanske blir lite förskräckta av att se hur omedmänskligt hon kan spela. Som vanligt när någon gråter ser hon bara kall ut också.

Den förklaringen har jag också till att jag ogillar Jessica. Spela spelet osv är Ok men jag ogillar de som konsekvent hållit på med Shevin's mantra: Ni vet vem ni ska rösta ut först! som hon sa helt öppet i Örådet när hon gå till Gränslandet. Jäkla fasoner att diktera villkor från andra för att HON inte gillade Joel och av outgrundlig anledning valde att se till att Joel blev mobbad ifrån först stund till sitt sista Öråd av Lag Nord
2022-05-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag väntar ännu på vikttävling, vattengaller och stå på stolpe/planka.

Gissar att finalen blir en bana med att göra upp eld på slutet.

Just nu hejar jag inte någon. Henrik och Dessi kom in för sent. Filip och Jessica gillar jag inte.

”Göra upp eld”? hann jag tänka. Ja, just det! Det är ju Robinson! Eller: det borde vara! Just nu känns det mest som att allt går ut på att pussla! Inget Robinson-liv! Hoppas nästa säsong blir bättre med den nya programledaren. Denna säsong är den sämsta hitintills!
2022-05-26, 20:36
Medlem
Citat:
Hade inte ogillat Jessica om det inte var för att hon hoppat på Shevins tåg. Hon är på "de ondas sida" så att säga. Hade inte Shevin situationen uppstått hade jag ändå inte velat se henne vinna, man vill ju helst att vinnaren av Robinson ska ha kört ett mer snällt spel och behandlat sina lagkamrater med respekt och lyssnat på deras önskemål osv. Det går att vinna på ett sånt sätt för det gjorde Klas.

I spelet kör Jessica fulspel och manipulerar folk och visst det är väl okej i ett spel känner jag. Tittare kanske blir lite förskräckta av att se hur omedmänskligt hon kan spela. Som vanligt när någon gråter ser hon bara kall ut också.
Vad får dig att tro att hon stod på Shevins sida? Det var smartast att ge det intrycket då, vilket hon behövde, men vad får dig att tro att hon verkligen gjorde det? Hon svek ju mobbaren direkt efter att hon försvann. Hon har "spelat spelet", trots att TV4 vill förbjuda smarthet. Jag är imponerad om hon vinner, för jag avskyr resten. Linn försökte vara smart, men misslyckades.
2022-05-26, 20:39
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Känns ju lagom riggat för att gynna kvinnor, framför allt benranglet och vårthäxan, med så många pusseltävlingar och att man tagit bort tävlingar som plankan som gissningsvis funnits i varje robinson sedan start(?) Får bara hoppas tråk-henke eller mes-filip lyckas ta hem det. Ändå gött att få se benranglets tårar när hon inser att alla sviket henne för att hon är så ond.
2022-05-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ja Hanna har ju alltid röstat med lag Nord trots att hon tyckt att de röstar ut fel personer. Filip har hon verkligen alltid lyssnat på. Till och med i duellen nu väljer hon en lag östare.
De övriga i lag Nord är ju mindre teamplayer än henne eftersom de röstade ut en av sina egna över Henrik. Jessica är nog minst team player eftersom hon endast lyssnar på sig själv och Shevin som är ute i spelet.
Självklart är Jessica ingen team player! Troligen är det därför jag håller på henne. Kopplingen till mobbaren tvivlar jag på. I så fall är det för att få hennes röst i ett eventuellt öråd. Hon tänker även på det steget.

En Team player i Robinson är ju en förlorare! Möjligen i TV4, men jag pratar om en Robinson i länder där inte produktionen styr 100% av aktiviteterna.
2022-05-26, 20:45
Medlem
Lakkajens avatar
Hannas ENDA karaktärsdrag är verkligen feminism. En vandrande reklampelare för 'F!'. Det är som att varje replik hon yttrar är "män är svin" och "patriarkat".

Jessica och Dessie backstabbar henne och hennes svar blir "en kvinna ska vinna, bort med Henrik" som en robot. Det är komiskt.
2022-05-26, 20:48
Medlem
Så.
2022-05-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Känns ju lagom riggat för att gynna kvinnor, framför allt benranglet och vårthäxan, med så många pusseltävlingar och att man tagit bort tävlingar som plankan som gissningsvis funnits i varje robinson sedan start(?) Får bara hoppas tråk-henke eller mes-filip lyckas ta hem det. Ändå gött att få se benranglets tårar när hon inser att alla sviket henne för att hon är så ond.
Stämmer! Robinson har blivit feministiskt så man kräks. Sverige är det ondaste landet i Europa, med nuvarande feminazipolitik.

Trots det, så anser jag Jessica vara värd att vinna. Hon har utnyttjat varje steg i spelet för att få fördelar. Hon vann mig först genom att svika feministpakten, som Hanna styr. Sedan gynnade hon sina vänner genom att bjuda in dem rill Högborgen. Hon skapade sympatier genom att ge bort samtalet till Joel. Hon är smart i pussel. Varför hatar alla henne???
2022-05-26, 20:53
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zimbabwe9
Så.

Hanna "så" åkte ut.
2022-05-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkajen
Hannas ENDA karaktärsdrag är verkligen feminism. En vandrande reklampelare för 'F!'. Det är som att varje replik hon yttrar är "män är svin" och "patriarkat".

Jessica och Dessie backstabbar henne och hennes svar blir "en kvinna ska vinna, bort med Henrik" som en robot. Det är komiskt.
Yes, Hanna är den mest vidriga deltagare jag har upplevt under alla år av Robinson. Ett äckligt svin som gärna hade fått dö på stranden. En värre feminazi har jag inte sett I ett TV-program och jag njuter av hennes psykiska problem. Något som faktiskt verkar gemensamt för alla feminazis.
2022-05-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vad får dig att tro att hon stod på Shevins sida? Det var smartast att ge det intrycket då, vilket hon behövde, men vad får dig att tro att hon verkligen gjorde det? Hon svek ju mobbaren direkt efter att hon försvann. Hon har "spelat spelet", trots att TV4 vill förbjuda smarthet. Jag är imponerad om hon vinner, för jag avskyr resten. Linn försökte vara smart, men misslyckades.
Shevin tryckte ned Joel, hennes kamrater Jessica och Peter följde med på tåget. Visst, när Shevin försvann så började de andra två behandla Joel som en människa igen. Dock ville Jessica fullfölja Shevins önskan trots att Shevin lämnat spelet och därmed rösta ut Joel ur tävlingen.

Vet inte om det var så smart att framställa sig själv som en mobbare då hon fått mycket hat för det av tittare. Det andra vägar att ta till för att vinna Robinson om man tittar på tidigare vinnare. Om Jessica har sett tidigare säsonger borde hon insett att man kan skippa mobbingen. Hennes fulspel är en annan historia men mobbing är inte okej.

Anser väl att ingen som är kvar just nu är någon att hurra över, men vill iaf inte att en mobbare ska vinna.
Senast redigerad av chaga 2022-05-26 kl. 21:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in