2022-05-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Shevin tryckte ned Joel, hennes kamrater Jessica och Peter följde med på tåget. Visst, när Shevin försvann så började de andra två behandla Joel som en människa igen. Dock ville Jessica fullfölja Shevins önskan trots att Shevin lämnat spelet och därmed rösta ut Joel ur tävlingen.

Vet inte om det var så smart att framställa sig själv som en mobbare då hon fått mycket hat för det av tittare.
Det andra vägar att ta till för att vinna Robinson om man tittar på tidigare vinnare. Om Jessica har sett tidigare säsonger borde hon insett att man kan skippa mobbingen.

Anser väl att ingen som är kvar just nu är någon att hurra över, men vill iaf inte att en mobbare ska vinna.
På vilket sätt påverkar dessa tittare valet av vinnaren? Det är ju hennes mål, inget annat.
2022-05-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Stämmer! Robinson har blivit feministiskt så man kräks. Sverige är det ondaste landet i Europa, med nuvarande feminazipolitik.

Trots det, så anser jag Jessica vara värd att vinna. Hon har utnyttjat varje steg i spelet för att få fördelar. Hon vann mig först genom att svika feministpakten, som Hanna styr. Sedan gynnade hon sina vänner genom att bjuda in dem rill Högborgen. Hon skapade sympatier genom att ge bort samtalet till Joel. Hon är smart i pussel. Varför hatar alla henne???

Hatar absolut inte henne.

Men hon har gjort ett par osköna saker. Tex. i nästan första scenen så ligger hon på stranden med Shevin och hånskrattar åt Angela när hon vill leta mat.

Säger ironiskt "polko" till Mattias när hon vinner duellen mot honom.

Tittar obrytt på Joel när han gråter.

När Linn säger åt Joel att sluta halvvifta mot elden säger hon "Sluta grina nu", inte till Joel och inte till Linn, utan rätt ut i luften så att båda blir osäkra på vem hon passar till. Etc etc.

Tycker hon verkar halvdryg rent allmänt. Sen hela Shevin-gate, såklart.
2022-05-26, 21:01
Medlem
Citat:
På vilket sätt påverkar dessa tittare valet av vinnaren? Det är ju hennes mål, inget annat.
Hellre utan vinst men älskad som Joel än en halv miljon kronor rikare men hatad av Sverige. Så resonerar iaf jag men för Jessica kanske pengarna är värda mer än hennes rykte.
Senast redigerad av chaga 2022-05-26 kl. 21:07.
2022-05-26, 21:11
Medlem
Citat:
Hellre utan vinst men älskad som Joel än en halv miljon kronor rikare men hatad av Sverige. Så resonerar iaf jag men för Jessica kanske pengarna är värda mer än hennes rykte.
Tja, jag avskyr ju verkligen Joel, men skulle aldrig mobba honom! Att Jessica vinner en halv miljon imponerar på mig. Jag tror inte att dina åsikter representerar Sverige.

Vad spelar för övrigt ett rykte för roll för en okänd person? Några månader efter att hon kommer hem är hon lika okänd som tidigare.
2022-05-26, 21:25
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Tja, jag avskyr ju verkligen Joel, men skulle aldrig mobba honom! Att Jessica vinner en halv miljon imponerar på mig. Jag tror inte att dina åsikter representerar Sverige.

Vad spelar för övrigt ett rykte för roll för en okänd person? Några månader efter att hon kommer hem är hon lika okänd som tidigare.

Varför avskyr du Joel?
2022-05-26, 21:35
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:

Tror de flesta ogillar Jessica. Sedan att du hatar Joel som är så genuint snäll och gullig säger en del om dig som person. Mobbare är du i grunden och jag har läst till psykolog.
2022-05-26, 22:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det kan vara så att Jessica vinner, har en teori om detta. Det är därför hon försöker vara på god fot med alla deltagare nu i efterhand när man ser på instagram, detta för att visa oss tittare att hon är "snäll" och att deltagarna ska tycka om henne. I Robinson var hon ju inte schysstaste deltagaren om man säger så och hon är nog rädd att ses som ovärdig vinnare av oss och även att deltagare ska sprida skit om henne.
Jag har tänkt exakt samma sak. Hon var verkligen mån om att berätta hur hon ringt upp Joel samma dag som de sände avsnittet där han grät inför lag Nord. Det var tydligen jätte viktigt att få ut att Joel inte tagit skada av någon och att de är goda vänner.
Fy fan vad jag ogillar henne
2022-05-26, 22:19
Medlem
Så tråkig final, hejar inte på någon.. Men Jessicas falskspel visa hon nu, hoppas verkligen hon inte vinner… (Dock Desirée värre glömde)
2022-05-26, 22:21
Avslutad
Jag hoppas Filip vinner, han är den ende som klarar ett vildmarksliv på riktigt.
2022-05-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Varför avskyr du Joel?

Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Tror de flesta ogillar Jessica. Sedan att du hatar Joel som är så genuint snäll och gullig säger en del om dig som person. Mobbare är du i grunden och jag har läst till psykolog.
Avskyr är nog ett för tufft ord, men han är en person som inte ens förstår sig på Robinson. Trots att han beskriver sig själv som en Robinsonfantast, så har han varken den prestanda som krävs för äldre årgångar eller den hemskhet som krävs för att klara sig I TV4 idag.

Utanför Robinson kan han vara trevlig att umgås med, men som deltagare är han obegripligt dum. Han är en meningslös deltagare. Så äckligt snäll och gullig att han borde hålla sig borta från den här typen av tävlingar. Han är med bara för att TV4 vill vinna tittare som du. Han är en förlorare. Ungefär som Eddie the Eagle. Snäll men äcklig förlorare.
2022-05-26, 22:32
Medlem
Enmansdemos avatar
Har Jessica spetälska i ansiktet? (som Svullo nästan sa)
jag känner att ögonen vill titta bort när dom zoomar

Och självklart har hon fuskat & ändå gjort sig förtjänt av en normalsnygg man
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-26 kl. 22:35.
2022-05-26, 22:36
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Avskyr är nog ett för tufft ord, men han är en person som inte ens förstår sig på Robinson. Trots att han beskriver sig själv som en Robinsonfantast, så har han varken den prestanda som krävs för äldre årgångar eller den hemskhet som krävs för att klara sig I TV4 idag.

Utanför Robinson kan han vara trevlig att umgås med, men som deltagare är han obegripligt dum. Han är en meningslös deltagare. Så äckligt snäll och gullig att han borde hålla sig borta från den här typen av tävlingar. Han är med bara för att TV4 vill vinna tittare som du. Han är en förlorare. Ungefär som Eddie the Eagle. Snäll men äcklig förlorare.

Det är många ärliga, ej falska, snälla och reko personer som vunnit Robinson, inkl. Farmen, genom åren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in