2022-05-26, 09:08
Bannlyst
Om man köper något av företag man inte känner sig tryggt med, då tycker jag det varit bra man kan köra avbetalning via Klarna i stället

Upplevt det som mer tryggt utföra köpet
Citera
2022-05-26, 10:48
Medlem
massuppfittarens avatar
Fick detta mail igår

”Hej, tack för att du använder Klarnas Månadsfaktura!

Vi strävar alltid efter att skapa en bättre upplevelse för våra kunder, därför förbättrar vi nu produkten för dig som kund. Det gläder oss därför att kunna berätta att vi nu tar bort månadsavgiften för alla!

Vad innebär det för dig?
Klarna kommer inte ta ut en avgift för din kommande faktura. I framtiden kommer Månadsfakturan alltid att vara kostnadsfri så länge du betalar i tid.

Hur kommer Månadsfakturan att fungera?
Vi vill hjälpa dig att hantera dina Klarna-köp lättare genom att samla dina köp i en Månadsfaktura. Din Månadsfaktura skickas den 15:e varje månad med alla dina köp från de senaste 30 dagarna. Du har alltid till den 28:e att betala.”
Citera
2022-05-26, 11:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Fick detta mail igår

Vi strävar alltid efter att skapa en bättre upplevelse för våra kunder, därför förbättrar vi nu produkten för dig som kund. Det gläder oss därför att kunna berätta att vi nu tar bort månadsavgiften för alla!

Vad innebär det för dig?
Klarna kommer inte ta ut en avgift för din kommande faktura. I framtiden kommer Månadsfakturan alltid att vara kostnadsfri så länge du betalar i tid.

Vi vill hjälpa dig att hantera dina Klarna-köp lättare genom att samla dina köp i en Månadsfaktura. Din Månadsfaktura skickas den 15:e varje månad med alla dina köp från de senaste 30 dagarna. Du har alltid till den 28:e att betala.”

Hur har det funkat tidigare - skall Klarna dräneras på o blöödaa ännu mer pengar varje månad - ha ha ha
Citera
2022-05-26, 12:05
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur har det funkat tidigare - skall Klarna dräneras på o blöödaa ännu mer pengar varje månad - ha ha ha
Visst känns det ologiskt? Men jag är ju lite dum i huvudet också.
Citera
2022-05-26, 12:11
Bannlyst
Så Klarna funkar som ett vanligt kreditkort, dvs man betalar sin räkning på 30 dagar.
Vad har Klarna som särskiljer bolaget från andra kreditinstitut?

Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Fick detta mail igår

Vad innebär det för dig?

Citera
2022-05-26, 14:14
Avstängd
Fortfarande har ingen förklarat - hur mycket betalar företagen?

Om en vara kostar 800 kr i näthandel - betalar man 800 kr till Klarna
eller mer (eller mindre?)
Citera
2022-05-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othiaz
Om man köper något av företag man inte känner sig tryggt med, då tycker jag det varit bra man kan köra avbetalning via Klarna i stället

Upplevt det som mer tryggt utföra köpet

Tycker jag med, eller månadsfaktura.

Som kund har jag alltid tyckt att Klarna funkat bra vid nätköp.
Citera
2022-05-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Så Klarna funkar som ett vanligt kreditkort, dvs man betalar sin räkning på 30 dagar.
Vad har Klarna som särskiljer bolaget från andra kreditinstitut?

Klarna är värre, de tillhandahåller ingen kredit som de andra. Klarnakortet och deras "kredit" bedöms vid varje köp, så har man klarnakortet kan man åka dit på en UC i värsta fall vid varje köp. De kan när som helst bara dra tillbaka "krediten" t.ex om du har fått en sämre kreditvärdighet. Mycket osäkert att använda Klarna betalkort. En riktig kredit får du vid en ansökan och sedan har du krediteten, även om du får 8 betalningsanmärkningar senare så består krediteten precis som vanligt.

Det verkar som Klarna nu har dragit tillbaka en mängd personers köpförmåga, de hade tidigare kanske köpförmågan "stor" och nu efter detta kaos ingenting. Detta pga att Klarna varit lössläppta och tillät betalningsanmärkningar.

Klarna suger, mycket bättre att ha ett kreditkort om man handlar online och inte vill blotta sina egna pengar. Förstår inte ens syftet med Klarna.
Senast redigerad av carlydeveloper 2022-05-26 kl. 15:02.
Citera
2022-05-26, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Tycker jag med, eller månadsfaktura.

Som kund har jag alltid tyckt att Klarna funkat bra vid nätköp.

Jämfört med företagets alternativ, får man alternativet betala senare

Då blir man inte blåst på varan heller
Citera
2022-05-28, 11:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Othiaz
Jämfört med företagets alternativ, får man alternativet betala senare

Då blir man inte blåst på varan heller

Så långt är det rätt o så långt är det bra - men varför har det varit så lurigt med fakturering o
upplägget med att betalningarna skall dröja.

Klarna har ju själv medgivit att de varit otydliga o genomfört bättringar - som lett till lääägreee
inkomster gissningsvis vilket förmodligen är skälen till den ekonomiska dräneringen
Citera
2022-05-28, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Så långt är det rätt o så långt är det bra - men varför har det varit så lurigt med fakturering o
upplägget med att betalningarna skall dröja.

Klarna har ju själv medgivit att de varit otydliga o genomfört bättringar - som lett till lääägreee
inkomster gissningsvis vilket förmodligen är skälen till den ekonomiska dräneringen

Är det ett företag man inte känner sig trygg med, då brukar jag ta betala faktura 30 dagar senare

Då vet man att man i alla fall får produkten, inte blir blåst
Citera
2022-05-28, 14:12
Medlem
Jag använder det ibland i webbshoppar - ibland blir man nästan tvingad - men ser till att betala hela beloppet direkt så har inte haft problem. Då kan de inte salta med avgifter och skit.

Är inte affärsmodellen för sådana företag att det ska vara lätt att glömma och så slänger de snabbt på extra avgifter? Vissa kanske klickar igenom snabbt och av misstag väljer faktura eller dela att dela upp beloppet.
EDIT: Det är klart, om affären är oseriös och inte levererar är det kanske inte bra... Har inte råkat ut för det dock, än då länge.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-05-28 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in