2022-05-21, 19:59
Medlem
Kör egen TRT med testo c nu, men skulle föredra färre injektioner. Om man skulle köra med testo u, skulle man då kunna köra en injektion varannan vecka? Antar att den största nackdelen är att det blir ojämna nivåer?
Citera
2022-05-22, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Kör egen TRT med testo c nu, men skulle föredra färre injektioner. Om man skulle köra med testo u, skulle man då kunna köra en injektion varannan vecka? Antar att den största nackdelen är att det blir ojämna nivåer?

Varför tror du att du skulle få ojämna nivåer?
Citera
2022-05-22, 08:51
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel

Med tanke på att undecanoate är en långsammare ester är ju själva poängen att du ska få jämnare nivåer trots ett längre intervall.
Citera
2022-05-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Lycka till att hitta studier på semen retention Här får man lyssna på tusentals mäns historier och uppleva det själv istället. Det GER mer energi utan tvivel och högre testosteron. Det finns det i alla fall studier på. Ökningar på upp mot 150%.

Många gillar att släppa loss en gång i veckan utan porr. Bara att prova helt enkelt och se om du gillar det.

16 nmol/L är inte dåligt om du har normalt SHBG. Som sagt, finns många extremt rippade personer med hög energi som ligger däromkring. Jag mådde inte ett dugg bättre med att köra trt och få riktigt fina nivåer. Många andra beskriver samma sak.
Propionat? Du måste sticka dig hela tiden.
Om du verkligen ska gå den vägen hade jag kört cypionat eller kanske en liten provironkur istället.
Men som sagt, prova semen retention och gör allt annat bra samtidigt. Tänk positiva tankar.

Jag vet att jag måste sticka hela tiden. Hela anledningen till att köra en kortkur är för att se om det är det som är problemet och att det går ur snabbt när man hoppar av.
100mg test prop eod i 8v.
Proviron är skit, du kanske menar clomid?
Citera
2022-05-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Jag vet att jag måste sticka hela tiden. Hela anledningen till att köra en kortkur är för att se om det är det som är problemet och att det går ur snabbt när man hoppar av.
100mg test prop eod i 8v.
Proviron är skit, du kanske menar clomid?

Proviron är inte skit men lite speciellt. Clomid kommer att höja din testosteron men få personer mår bra på det och alla som tar det riskerar synproblem som kan bli permanenta. Båda två fungerar bara under tiden man tar det.
Du gör som du vill med propionat. Svårt att dosera skulle jag tro.

Jag föreslår istället att du struntar i att begå lagbrott och injicerar skräp i din kropp, slutar onanera och ser hur hela ditt liv förändras. Du behöver inte leva fullt så strikt livet ut men tills du fått ordning på din skit.

https://youtu.be/1SHQeaCeu6Q

https://youtu.be/56UX77JGHO8
Citera
2022-05-22, 18:47
Medlem
Citat:
Proviron är inte skit men lite speciellt. Clomid kommer att höja din testosteron men få personer mår bra på det och alla som tar det riskerar synproblem som kan bli permanenta. Båda två fungerar bara under tiden man tar det.
Du gör som du vill med propionat. Svårt att dosera skulle jag tro.

Jag föreslår istället att du struntar i att begå lagbrott och injicerar skräp i din kropp, slutar onanera och ser hur hela ditt liv förändras. Du behöver inte leva fullt så strikt livet ut men tills du fått ordning på din skit.

https://youtu.be/1SHQeaCeu6Q

https://youtu.be/56UX77JGHO8

Är medveten om alla risker, är därför jag försökt dra ut på det så länge som möjligt.

Ska kika på länkarna. Nofap och sånt har inte funkat ett dugg för mig förr.
Har rätt bra ordning på min skit, men det kvittar om det är något fysiskt som man inte kan påverka naturligt eller genom att ändra på olika vanor.
Citera
2022-05-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Är medveten om alla risker, är därför jag försökt dra ut på det så länge som möjligt.

Ska kika på länkarna. Nofap och sånt har inte funkat ett dugg för mig förr.
Har rätt bra ordning på min skit, men det kvittar om det är något fysiskt som man inte kan påverka naturligt eller genom att ändra på olika vanor.

Jag kan bara berätta min erfarenhet. Jag blev sämre av trt och ”optimala” nivåer.
Men man kanske bör prova för att lägga det bakom sig. Tyvärr är shutdown av egna produktionen inte roligt alls.

Många som gör semen retention gör det felaktigt, eller halvhjärtat. Du gör som du vill. Jag ville bara få fram att det är många män med nivåer runt 15 nmol/L som har rippade kroppar, hög energi och sexlust och mår bra. Samt att testosteron kan leda till sämre mående hos många individer. Det finns även alltid en risk att du får tag på skitprodukter och helt enkelt skadar dig själv om du väljer att köra egen trt.
Lycka till!
Citera
2022-05-22, 18:58
Medlem
Citat:
Jag kan bara berätta min erfarenhet. Jag blev sämre av trt och ”optimala” nivåer.
Men man kanske bör prova för att lägga det bakom sig. Tyvärr är shutdown av egna produktionen inte roligt alls.

Många som gör semen retention gör det felaktigt, eller halvhjärtat. Du gör som du vill. Jag ville bara få fram att det är många män med nivåer runt 15 nmol/L som har rippade kroppar, hög energi och sexlust och mår bra. Samt att testosteron kan leda till sämre mående hos många individer. Det finns även alltid en risk att du får tag på skitprodukter och helt enkelt skadar dig själv om du väljer att köra egen trt.
Lycka till!

Visst kan många med 15nmol/L må bra. Men allt det du skrev nu har inte jag längre och det går långsamt utför. Sen om det beror på testot eller något annat vet jag inte.

Som jag skrev tidigare så vill jag inte ha TRT utan dra ut på det så länge som det bara går. Men mår jag bättre av testo då kommer jag försöka få ut det på recept.
Semen retention funkar för vissa, trt funkar för andra. Man får helt enkelt prova sig fram och utesluta saker som inte funkar för en själv.

Är medveten om allt sånt då jag varit med länge. Har varit borta senaste åren bara.
Citera
2022-05-26, 14:53
Medlem
Jirens avatar
Hej allesammans. Tack så mycket för en trevlig tråd med mycket info.

Är i 40årsåldern och har märkt hur min energi börjat sina. Mitt morgonstånd har försvunnit sedan flera år tillbaka, och sexlusten är absolut inte som den brukade vara. Jag har även svårt att prestera på gymmet, och livskvalitén känns allmänt "dämpad".

Har bokat tid hos vårdcentralen nästa vecka för ett testosterontest.

Jag förmodar att de inte kommer skriva ut testo till mig även om jag har lågt värde, men i så fall är det väl bara att höra av sig till Ekenhälsan? Om jag förstått informationen i tråden rätt.
Citera
2022-05-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Hej allesammans. Tack så mycket för en trevlig tråd med mycket info.

Är i 40årsåldern och har märkt hur min energi börjat sina. Mitt morgonstånd har försvunnit sedan flera år tillbaka, och sexlusten är absolut inte som den brukade vara. Jag har även svårt att prestera på gymmet, och livskvalitén känns allmänt "dämpad".

Har bokat tid hos vårdcentralen nästa vecka för ett testosterontest.

Jag förmodar att de inte kommer skriva ut testo till mig även om jag har lågt värde, men i så fall är det väl bara att höra av sig till Ekenhälsan? Om jag förstått informationen i tråden rätt.

Ja eller Rewell. Sen kanske det finns andra privata vårdgivare man kan vända sig till också, beroende på vart du bor.
Citera
2022-05-27, 22:31
Medlem
Joneskuusis avatar
Hej där, har en liten fundering.
Om man börjar med trt från exempelvis rewell men ändå vill skaffa barn, är det så möjligt? Får man hcg eller liknande utskrivet?
Eller är chansen för barn passé efter påbörja behandling?

Någon här som påbörjat behandling och skaffat barn efter? Någon med positiva erfarenheter av trt behandling?
Citera
2022-05-27, 22:57
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpa86
Som vad? Mår bra psykiskt, sover 8-9 timmar varje natt, tränar 4ggr/vecka, promenerar 2mil i veckan, tänker på kosten, har dragit ner på ölen, streesat mindre senaste 2 åren, alla prover ser bra ut.. Finns noll och ingenting gör mig piggare! Så jo, nog fan hade jag tagit behandling.

Då hade inte behandlingen funkat, du har ju 16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in